X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מצגר: "אם היהודי יעשה בעיות תפנו לרשויות"
נשיא המדינה והרבנים הראשיים לישראל ביקרו היום בג'וליס וברכו את הדרוזים לרגל חג הקורבן הנשיא: "על כל הדלתות בחברה הישראלית להיות פתוחות בפניכם לרווחה. בקרב הדרוזים יש 0% השתמטות ו-100% תרומה לביטחון ישראל"

בכפר הדרוזי ג'וליס בגליל המערבי ביקרו היום (א', 16.12.07) נשיא המדינה והרבנים הראשיים לישראל בביקור פיוס עם בני העדה לאחר המהומות שהתרחשו בכפר פקיעין. הרב הראשי, יונה מצגר, פנה בנאום אל הדרוזים, ואמר: "אנו לא רק אחים לנשק, אנו אחים לשלום, לדו-קיום ולאהבה. אני בא היום לבקש מכם לאפשר לכל אדם לחיות בקרבכם. אם יבוא דרוזי ויבקש להיות שכן שלי בתל אביב, אקבל אותו בברכה. אם יבוא יהודי לפקיעין - קבלו אותו באופן דומה. אם היהודי יעשה בעיות - תפנו אותו לרשויות בכדי שיטפלו בו".
השייח מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, ציין כי ביקור היסטורי זה של נשיא המלווה ברבנים הראשיים הוא התשובה המוחצת לאלו אשר מנסים לנצל את אירועי פקיעין ולתקוע טריז בין יהודים ודרוזים. "מאות מבנינו נהרגו במלחמות ישראל כשנשלחו לשמור על בטחון המדינה, ואנו נמשיך ונחנך את בנינו לנתינה ולתרומה מלאה, אך על ישראל לבצע בדק בית מקיף ולבחון את מוסדותיה ולהשיב מדוע אין עדיין שיוויון מלא בין האזרחים?".
השייח טריף פנה לרבנים הראשיים וקרא להם להלחם בבורות שפשתה בקרב יהודים ורבנים רבים בנושא הדרוזים, תרומתם למדינת ישראל ולהסבר כי קיימת ברית אמיתית בין הדרוזים ליהודים, ברית של ערבות הדדית וחיים בדו-קיום.
נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח את ביקורו בפגישה עם מאות חיילים דרוזים ותלמידי י"א-י"ב מבתי הספר של כפרי האזור. הוא אמר כי מדינת ישראל גאה בעדה הדרוזית ובתרומתה האדירה לישראל. "בקרב הדרוזים יש 0% השתמטות ו-100% תרומה לביטחון ישראל", אמר הנשיא כשהוא מתייחס לנתונים האחרונים המצביעים על גיוס כללי בהיקף של למעלה מ-83% בקרב הדרוזים כאשר 54% מהם מתנדבים לשירות קרבי בחילות השדה.
הנשיא הוסיף ואמר כי הדרוזים עומדים זה כ-60 שנה לצידה של מדינת ישראל, וראוי שכל הדלתות בחברה יהיו פתוחות בפניהם ללא אפליה וללא משוא פנים. "על ממשלת ישראל להכפיל את התקציבים הניתנים לכפרים ולמועצות הדרוזיות, להגדיל השקעות בתשתיות, בחינוך ובתחומי התעסוקה ולפתור כמה שיותר מהר את המשבר שפקד את הרשויות המקומיות הדרוזיות".
דברי הנשיא ודברי הרבנים התקבלו באהדה רבה, ובסוף הכינוס שנערך ל-500 נכבדי העדה, הוזמנו הנשיא והרבנים הראשיים ל"ארוחת חג הקורבן" כשרה בביתו של השייח מואפק טריף.

תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  16/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצגר: "אם היהודי יעשה בעיות תפנו לרשויות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שימון פרס - למד חשבון. 83% אינ ל"ת
צא ולמד  |  16/12/07 17:57
 
- תלמד דרך ארץ
יאיא123  |  16/12/07 21:23
 
- לא שמת לב לקטע...
שם לב  |  17/12/07 02:58
2
שכנות דרוזית - יהודית
אילן פקיעין  |  17/12/07 02:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פעוט בן שנתיים נשרט מרסיסי רקטת קסאם שהתפוצצה בחצר בית דרומית לאשקלון    אמו הוגדרה נפגעת חרדה    פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי
דרור מרום
זאת ועוד - נהלי החקיקה "הסביבתית" של השלטון הקומוניסטי האחרון בעולם, שהוא גם המזהם המרכזי בסחר העולמי, מתפרסמים רק בסינית
עידן יוסף
הגיעה רק למקום הרביעי, ולא הצליחה להשיג אפילו את "מונית הכסף"
זאב קם
אחדות דעים בין שר הרווחה ויושב-ראש ההסתדרות בדבר ביטול הקפאת קיצבאות הזיקנה    יושב-ראש ההסתדרות: סירוב הממשלה לבטל את ההקפאה מהווה עילה למשבר
שרון קביליו
יעביר אותה ואת עבודתה איתו - כמובן    עומר גולן הבינלאומי החדש שלנו חתם לאחרונה עם קבוצת הכדורגל לוקרן הבלגית    גולן שלא יכול היה לוותר על ארוסתו וחברתו מזה 6 שנים הודיעה לה שהיא עוברת איתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il