X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקשורת הבריטית מדווחת ש-QXL נמכרה לנאספרס תמורת 1.5 מיליארד דולר מאז השקיעה הקבוצה ב-QXL עלתה המניה ב-2,000% אחרי שמכרו מניות ב-50 מ' ד', הם מחזיקים במניות ב-210 מ' ד'
▪  ▪  ▪
יאיר טאומן [צילום: יח"צ]

חברת האינטרנט QXL סיכמה על מכירתה לחברת Naspers הדרום אפריקנית, תמורת 750 מיליון ליש"ט שהם 1.52 מיליארד דולר - כך מדווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".
המחיר שמוזכר ב"סאנדיי טיימס" (סביב 17 ליש"ט למניה) דומה למחיר בו נסחרת המניה בבורסה בלונדון, (17 ליש"ט למניה), אבל זאת אחרי עלייה של 160% מתחילת השנה וניתור מכובד של 65% מסוף ספטמבר.
קבוצה של משקיעים ישראלים, המכונה "קבוצת יצחקי" מחזיקה ב-14% ממניות החברה, ששוויין בעת המכירה יהיה 210 מיליון דולר. זאת, אחרי שמכרו מניות ביוני תמורת 50 מיליון דולר. מדובר באקזיט מדהים - קבוצת יצחקי רשמה תשואה של 2,000% מאז שהחלה להשקיע במניות QXL, בתחילת 2005.
לפחות עד יוני, אפשר היה למנות בין בעלי המניות אנשי עסקים ואקדמיה מוכרים, כמו רוני יצחקי, שמעון ויינטרוב, רונן פלד, פרופ' יאיר טאומן, פרופ' אלון קולבר, זהר גילון, אביגדור וילנץ ומשפחת ריכטר.
אפשר להניח שרובם מכרו ביוני רק חלק מאחזקותיהם, כשטאומן וגילון ציינו כי הם עדיין בעלי מניות, וככל הידוע גם יצחקי נשאר עם אחזקות מהותיות.
הידיעה מגיעה אחרי שבתחילת נובמבר דיווחה QXL, שבינתיים שינתה את שמה ל-Tradus, כי קיבלה הצעה לרכישה. בסיטי של לונדון העלו האנליסטים השערות כי QXL, שמפעילה אתר של מכירות פומביות באינטרנט, תירכש על-ידי אי-ביי או על-ידי עליבאבא.קום.
אבל כעת מדווחת התקשורת הבריטית כי מדובר בחברת המדיה נאספרס. לנאספרס פעילות גם בתחום המדיה האלקטרונית - היא מציעה שירותי טלוויזיה בתשלום, pay-TV; פלטפורמות למנויי אינטרנט; ומסרים מיידיים - וגם במדיה הכתובה - מפרסמת ומפיצה מגזינים, עיתונים וספרים.
כיום, 76% מההכנסות של נאספרס - שנסחרת בבורסה של יוהנסבורג סביב שווי של 10 מיליארד דולר - מגיעות מדרום אפריקה, כשבכוונתה להתרחב. צעד בכיוון זה היה באחרונה, כשהחברה רכשה את חברת המסרים המיידיים הפולנית Gadu-Gadu.
QXL דיווחה באוקטובר על עלייה של 55% בהכנסות במחצית הראשונה של השנה, ל-31 מיליון ליש"ט, ועל רווח נקי של 4.75 מיליון ליש"ט.
התוצאות השתפרו משמעותית לאחר צירוף של אתרי אינטרנט בפולין ובמזרח אירופה. חברת האינטרנט גם השלימה במחצית הראשונה של השנה רכישה של 30% מאתר אינטרנט רוסי והשקה של פעילות בבולגריה וברומניה.
ב"סאנדיי טיימס" ציינו כי QXL סירבה להגיב לידיעה.

תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  16/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט קבע כי שפיר תשלם לאגט 635,392 שקל בצירוף ריבית והצמדה מ-1995 על עבודתה בגשר נחל גילה למרות שהפסיקה את העבודה
יהונתן דחוח-הלוי
אתר אינטרנט פלשתיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי מפרסם עדות של פלשתיני אשר טוען כי ראה את גלעד שליט מייד לאחר חטיפתו    עד הראייה מספר כי החייל החטוף סבל מחבלות ומכוויות בפניו ובידיו ולא נראו עליו סימני דם רבים
רותי אברהם
הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד ליאור קצב על עבירות של שוחד והטרדה מינית    הפרקליטות סגרה תיק אחד משתי תלונות נוספות שהוגשו נגדו
משה ריינפלד
שופט דחה ערר שהגיש מנהל תחנת הרדיו הפירטית קול המזרח על מעצרו עד תום ההליכים ואישר כי הוא מסוכן ואין לתת בו אמון
משה ריינפלד
שופט פסק לחתן 13,000 שקל לאחר שקבע כי הצלם פגע בפרטיותו של החתן ל"מטרות רווח" כאשר הדפיס את התמונה בכרטיסי ביקור ובמודעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il