X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משאל שנערך בקרב אלפי נשים בארץ חושף כי יותר ויותר נשים בחלו באמצעי הזה למניעת הריון
▪  ▪  ▪
[צילום: אסף גדות]

עשרות שנים לאחר שהחלו נשות-ישראל ליטול את הגלולה למניעת הריון, מתחרטות רבות מהן על שבכלל העזו ליטול אותה. משאל, שערך בימים אלה מכון "סקרים" בין אלפי נשים ישראליות, העלה ממצאים מדהימים: חלק ניכר מהן התוודו, בגלוי, כי קצו, למעשה, בגלולה ובוחלות בה, לאחר שנים ארוכות כל כך של שימוש!
בטוחה ואמינה
במשאל השתתפו 5,000 נשים, מכל רחבי הארץ. "כל אימת שאני בולעת את הגלולה, אני מרגישה כאילו שאני עומדת להתפוצץ" - התוודתה אחת הנשים. שנייה אמרה שהגלולה פשוט נתקעת לה בגרון - לא לבלוע ולא להקיא; ושלישית יצאה בהאשמה גלויה על מה שעוללה לה "הגלולה הארורה": היא העלתה שומן, ששוב אי אפשר להיפטר ממנו. לרביעית אף היתה טענה קשה יותר: "הגלולה פשוט הרסה לי את הבריאות. בעטייה סבלתי תכופות מפקקת (טרומבוזה) ומהפרעות במחזור הדם".
לפי ממצאי המשאל, רק 25 אחוז מבנות "המין החלש" בישראל, הנמצאות, במה משכונה, "הגיל הגינקולוגי" (בין 14 ל-45 שנה) נוהגות, עדיין, להמשיך ולבלוע, מדי יום, את הגלולה. רופאים-גינקולוגים מעידים כי יותר ויותר נשים מלקוחותיהם אינן מוכנות עוד לרכב על גל הגלולה הפופולרי, ואלה שבכל זאת ממשיכות ליטול אותה, טוענות כי הן עושות זאת בעיקר משום שזהו אמצעי המנועה הנוח ביותר. סיבה נוספת ומקובלת לנטילת הגלולה היומית: היא בטוחה ואמינה לצורך מניעה, יותר מאמצעים אחרים.
עם זאת, הולך וגדל מספרן של הנשים הפמיניסטיות בארץ שאינן מוכנות עוד להשלים עם, מה שהן מכנות, "אי-שוויון הזכויות המיניות". הן יוצאות חוצץ נגד אפלייתן ואינן מוכנות עוד ליטול, בלעדית, את הסיכונים הרפואיים הכרוכים בנטילת הגלולה. את הסיכונים האלה יש, לדעתן, לחלק שווה בשווה עם הגברים.
כיליון-עיניים
את יחסה המסויג לגלולה הטיבה לבטא אישה צעירה, הנוטלת אותה זה שנים רבות. בחוג-בית של נשים, שנערך בימים אלה בתל אביב, התוודתה האישה כי היא מצפה, בכיליון-עיניים, לכך שאחת מהן תאזור אומץ, תשמש לכולן דוגמא, ותיתן את האות להפסקת השימוש בגלולה. אם תימצא אחת כזו - ילכו, לדבריה, גם היתר בעקבותיה.

תאריך:  17/12/2007   |   עודכן:  17/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
בעקבות פסק הדין בעניין איקאה, פנה יושב-ראש תנועת "דרך הישר לשלטון תקין" לסגן היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה חוזרת לפתוח בחקירה פלילית נגד עיריית ראשון לציון
הדר פרבר
אישה שהפכה לקורבן אונס עליה נגזרו 6 חודשי מאסר ו-200 מלקות על שנשארה לבדה עם גבר שאינו קרוב משפחה    המלך החליט לחון את הצעירה
איציק וולף
בבית הסוהר נווה תרצה פועלים בניגוד לחוק ועורכים חיפוש בעירום לעצורות קטינות    קטינה שסירבה להתפשט הוכתה נמרצות על-ידי הסוהרות    קטינות גם מובלות אזוקות לדיונים בבית משפט
רונן ליבוביץ
ראש המועצה לביטחון לאומי בפועל, דני ארדיטי, השתתף בדיון בוועדת חוץ וביטחון בנושא הצעת חוק שמטרתה לקבע בחקיקה את עבודת המועצה לביטחון לאומי    סיפר כי "בינואר 2008 אמורים להפעיל חדר מצב שיעדכן באופן קבוע את ראש הממשלה ואת השרים"
הדר פרבר
גורמים רשמיים מייחסים את העלייה במספר התיירים לשיווק ושיפור באמצעי התחבורה - בהם הרכבת המהירה השנויה במחלוקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il