X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפלגת "התקווה" דורשת לבטל החלטת רה"מ אולמרט למסור שריוניות כמחווה לפלשתינים ב"כ התקווה עו"ד משגב: אולמרט לא קיבל אישור מליאת הממשלה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מפלגת התקווה דורשת מבג"צ לבטל את החלטתו של רה"מ למסור שריוניות לרשות הפלשתינית. מדובר ב-25 שריוניות אותן הבטיח אולמרט לפלשתינים לפני ועידת אנאפוליס כמחווה של רצון טוב.
התקווה וכן שני עותרים נוספים, אל"מ (במיל.) יהואר גל וד"ר רון בריימן, הגישו עתירה בדרישה להורות לראש הממשלה להביא את ההחלטה לדיון בפני ועדת חוץ וביטחון ובפני הכנסת. בא כוח העותרים עו"ד חיים משגב טען בעתירה כי "במשטר דמוקרטי ובנושאים הרי-גורל יש לאפשר לרשות המחוקקת להפעיל בקרה של ממש על מעשים ומחדלים מסוכנים של הרשות המבצעת. קל וחומר, כאשר הניסיון המצטבר של ישראל מוכיח מעבר לכל ספק שאספקת נשק לאויב מסכנת את אזרחי ישראל וחייליה". עוד טען כי "אם היועץ המשפטי לממשלה מצא לנכון להתערב כאשר הרשות המבצעת שקלה לפגוע פגיעה זניחה באיכות חייהם של העזתים ע"י צמצום אספקת החשמל לרצועה, על אחת כמה וכמה עליו להתערב כאשר הרשות המבצעת עומדת לפגוע פגיעה שיש בה משום סכנת חיים לאזרחי ישראל ולחייליה".
החלטה מדינית
המדינה טענה בתגובה כי יש לדחות את העתירה גם בשל היותה "מוקדמת מידי" ומוגשת על סמן דיווחים בתקשורת ללא שהעותרים עשו ניסיון לברר את נכונות הפרטים המובאים בה או את מידת דיוקם. יתירה מכך דין העתירה להידחות בהעדר "עילה משפטית" כלשהיא המחייבת את ראש הממשלה לפעול כנדרש בעתירה. לטענת המדינה החלטת ראש הממשלה נוגעת כל כולה "לניהול ענייניה השוטפים של הממשלה במסגרת היחסים בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית" ולפיכך אין חובה משפטית להביא את החלטתו של רה"מ לדיון בוועדת חוץ וביטחון ולאישור מוקדם של הכנסת. "מדובר במהלך צופה פני עתיד, שנועד לחזק את האמון בין הצדדים - הישראלי והפלשתיני, וכן ליתן בידי הרשות הפלשתינית כלים לתגובה נגד ארגוני הטרור...המהלך אושר על-ידי ראש הממשלה, לאחר שנועץ עם שר הביטחון, ולאחר ששמע את עמדות גורמי הביטחון ונימוקיהם, תוך מתן משקל למכלול השיקולים הרלוונטיים לנושא". מדובר לטענת המדינה "בהחלטה מדינית מובהקת, המצויה בגדר שיקול דעתו של ראש הממשלה".
"החלטת יחיד" ללא בסיס חוקי
בתגובה נוספת שמסרו העותרים (יום ב', 17.12.07), על-פי אישור בג"צ, טוען בא כוחם עו"ד משגב כי על בג"צ להורות על ביטול החלטת אולמרט שכן התברר להם שהוא לא הביא את ההחלטה כלל לאישור מליאת הממשלה. מדובר לטענת משגב ב"החלטת יחיד" נטולת בסיס חוקי מאחר שלראש הממשלה "אין סמכויות משלו בדין. כל הסמכויות למשול הן של הממשלה". לטענת עו"ד משגב, "להחלטה זו אין כל נפקות חוקתית בהיותה סותרת את סדרי המנהל התקין כפי שאלה נקבעו בין השאר בחוק יסוד הממשלה". הממשלה, לטענתו "היא הרשות המבצעת ולא ראש הממשלה". יתירה מכך, "משלא אושררה החלטתו של אולמרט בממשלה או בכנסת או משלא דווחו הדברים בוועדת חוץ וביטחון אין לומר על החלטתו של ראש הממשלה שהיא נמצאת בתחום מרחב הסבירות".
החלטה זו של ראש הממשלה "סותרת את סדרי המנהל התקין כפי שאלה נקבעו בין השאר בחוק יסוד הממשלה", טוען עו"ד חיים משגב, ו"הדרישה מהיועץ המשפטי לממשלה לחייב את ראש הממשלה לנהוג כנדרש במשטר חוקתי פרלמנטרי היא דרישה משפטית, ואין לה מאומה עם שיקול דעתו של ראש הממשלה כמי שעומד בראש הפירמידה של הרשות המדינית שלטונית".
כאמור בג"צ נדרש לבטל את החלטת רה"מ למסור את השריוניות.

בג"צ 10048/07
תאריך:  17/12/2007   |   עודכן:  17/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת השריוניות: "החלטת יחיד" של אולמרט
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לכן הם יפנו לבג"ץ. ל"ת
ילד  |  17/12/07 20:50
2
בג"צ חייב למנוע הליך לא חוקי
הכל שפיט  |  17/12/07 20:58
3
אולמרט נותן להם שריוניות ולא  ל"ת
דואג למיגון שדרות  |  17/12/07 21:02
4
מפלגת התקווה
ד"ר אלכסנדר קינג  |  17/12/07 23:11
5
איזה נפל האולמרט הזה
קוסם  |  18/12/07 01:36
6
איפה היועץ , איפה האופוזיציה ?
א.ל. רמת-גן  |  18/12/07 08:59
 
- נכון, ולכן עתרנו לבג"ץ
ד"ר רון בריימן  |  18/12/07 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בדיון מיוחד של מליאת הכנסת לציון 42 שנים לתלייתו של המרגל אלי כהן כי "חלק ניכר מפועלו של האיש שלנו בדמשק נסתר ועלום, ותרומתו האמיתית למודיעין הישראלי ידועה אך לבודדים"
אלעזר לוין
תשקיע 205 מיליון שקל    השותפים האחרים - אס.ג'י.אס., גיתם, פרופר, חממה
איציק וולף
צוללן ישראלי ששימש כמדריך צלילה באתר 'החור הכחול' בסיני טבע למוות בשבוע שעבר    היום נמשתה גופתו מן המים    תועבר מחר לישראל
דרור מרום
בראש ובראשונה יסדיר ההסכם עם ארבע המדינות הגדולות באמריקה הלטינית את הורדת המכס על הייבוא מישראל - כך שהוא יועיל ליצואנים הישראלים    במשרד התמ"ת מעריכים כי יישום המהלך יתרום משמעותית לחיזוק והגברת הייצוא הישראלי לגוש זה
רונן ליבוביץ
השר לעניינים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן טען במליאת הכנסת כי "בניגוד להחלטת מועצת הביטחון האירנים ממשיכים להעשיר אורניום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il