X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש מראה יתרון בריאותי להליכה גם ללא שינויים תזונתיים ישנו ערך רב יותר להתעמלות מתונה בכל יום מאשר לפעילות נמרצת יותר רק מספר ימים בשבוע
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש90]
הרמב"ם [הנהגת הבריאות]
"וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל... אפילו אכל מאכלות טובים ושמר עצמו על-פי הרפואה - כל ימיו יהיו מכאובים וכוחו תושש".

תסמונת מטבולית - המגיפה השקטה
יפעת גדות
אם אתם סובלים מ-3 מן המאפיינים הבאים אתם סובלים מתסמונת מטבולית: השמנה של אזור הבטן, רמות טריגליצרידים גבוהות, רמות כולסטרול 'טוב' נמוכות, לחץ דם גבוה ורמות סוכר גבוהות * מאפיינים אלו קשורים לעליה בסיכון למחלות לב, סוכרת, התקפי לב ושבץ
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
מחקר: הליכה עדיפה על ריצה

   יפעת גדות
הליכה ספורטיבית: למה וכמה

הליכה קצרה של 30 דקות ביום, שישה ימים בשבוע, מספיקה כדי לשפר את היקף המותניים ולהוריד את הסיכון לסינדרום מטבולי - מצב שהופך שכיח יותר ויותר וקשור להשמנה וסגנון חיים לא פעיל, אלו ממצאי מחקר חדש.
המחקר מראה יתרון גם ללא שינויים תזונתיים, מבטיחים החוקרים - מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת דיוק.
ההערכה היא כי רבע מכל תושבי ארצות הברית הבוגרים סובלים מסינדרום מטבולי - קבוצה של גורמי סיכון המעלים את הסיכויים לפתח מחלת לב, סוכרת ושבץ. אבחון של סינדרום מטבולי מסתמך על שלושה מבין חמישה גורמי סיכון אלו - היקף מותניים רחב, לחץ דם גבוה, רמות טריגליצרידים גבוהות, רמות כולסטרול HDL ("הטוב") נמוכות, ורמות סוכר גבוהות. ועל-פי מחקרים רבים שנעשו בתחום, אנשים רבים סובלים מבעיות אלו.
הממצאים החדשים מתבססים על מחקר "STRRIDE" - ראשי תיבות של מחקרים בנושא "התערבות בהורדת סיכון מכוונת על-ידי התעמלות מוגדרת" - בהם חוקרים בדקו את ההשפעות של כמויות שונות ועוצמות שונות של התעמלות על 171 גברים ונשים בגיל העמידה שסבלו מעודף משקל.
לפני שהתעמלו על בסיס קבוע, 41% ממשתתפי המחקר עמדו בקטגוריה של סינדרום מטבולי. בסוף תוכנית האימונים בת השמונה חודשים, רק 27 מהם התאימו לקטגוריה זו.
מדובר בירידה משמעותית בשכיחות התופעה ובחדשות מעודדות לאנשים בגיל העמידה המנהלים סגנון חיים לא פעיל ורוצים לשפר את בריאותם. המשמעות היא כי הם אינם צריכים לצאת לריצה 4 או 5 ימים בשבוע, אלא יכולים ליהנות מיתרונות בריאותיים משמעותיים פשוט על-ידי הליכה סביב השכונה אחרי ארוחת הערב בכל לילה.
תוצאות מחקר ה-STRRIDE, שמומן על-ידי המוסד הלאומי לבריאות, התפרסמו בעיתון האמריקני לקרדיולוגיה.
אנשים שלקחו חלק במחקר והתעמלו פחות מכולם - הלכו 30 דקות 6 ימים בשבוע - שווה ערך להליכה של 17.6 קילומטרים בשבוע - נהנו מיתרון משמעותי, בעוד שאלו שהתעמלו יותר מכולם, רצו כ-27 קילומטרים בשבוע - נהנו רק ממעט יותר יתרונות במונחים של הורדת הניקוד בסינדרום המטבולי.
אנשים שעסקו לאורך זמן קצר בהתעמלות נמרצת לא שיפרו את הניקוד שלהם בקטגוריית הסינדרום המטבולי כמו אלו שעסקו בהתעמלות פחות נמרצת לאורך תקופה ארוכה יותר. כלומר, ישנו ערך רב יותר להתעמלות מתונה בכל יום מאשר לפעילות נמרצת יותר רק מספר ימים בשבוע.
כל המשתתפים שהתעמלו הורידו את היקף המותניים לאורך תקופה של שמונה חודשים, בעוד שאנשים שהיו בקבוצת ביקורת ולא התעמלו העלו בממוצע 0.45 קילוגרם והוסיפו 12.7 מילימטר להיקף המותניים. לאורך עשור, כדאי לזכור כי מדובר בעלייה של 9 קילוגרמים ובתוספת של 254 מילימטר להיקף המותניים.
תוצאות המחקר מדגישות את מה שכבר ידוע מזה זמן רב - התעמלות מועילה יותר מאשר חוסר פעילות, התעמלות רבה יותר טובה מפעילות מעטה וחוסר פעילות עלול להיות מסוכן לבריאות.

תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
חוקרים גילו, כי אנשים שסבלו מדכאון והלכו על הליכון למשך 30 דקות דיווחו על תחושות יותר נמרצות וחשו טוב יותר מבחינה פסיכולוגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il