X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אומ"ץ טוענת שעומס היתר שמוטל על חלק מנהגי אגד מסכן חיי נוסעים
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר אל מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, בתביעה להורות על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד. הפנייה נעשתה אחרי שלעמותה הגיעו מסמכים פנימיים של הקואופרטיב המעידים על כך שחלק מנהגי אגד נוהגים שעות רבות ביממה ללא מנוחה מספקת בדרך שעלולה לתאונות דרכים קטלניות.
בפניית העמותה, באמצעות עו"ד גליה גבעולי היועצת המשפטית של הנהלת אומ"ץ, נאמר: "ממסמכים פנימיים של אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ (להלן: "אגד") שהגיעו בימים האחרונים לעמותת אומ"ץ, אנו למדים שקיימת חריגה בשעות הנהיגה של נהגי אגד וזאת בניגוד לסעיף 168 (א) לתקנות התעבורה התשכ"א-1961, דבר העלול לגרום לסיכון חיי אדם.דבר זה מפליא במיוחד לאור העובדה כי ב-19.12.06 ניתן גזר דין על-ידי כבוד השופט ישראל ויטלסון בבית משפט לתעבורה ת"א-יפו (פל 000909.05) בו, עפ"י טיעוני התובע, אגד לקחה מיד על עצמה את האחריות לעבירות שנעשו וכי בדיעבד נקטה בפעולות הדרושות כדי למנוע בעתיד את ביצוע העבירות לפי התקנה הנ"ל.
מן המסמכים שהגיעו לידי אומ"ץ, ובניהם דוח חריגי נהיגה 12 שעות, דוח חריגי שעות מנוחה וכרטיסי עובד של נהגי אגד, עולה כי בניגוד לנאמר בגזר הדין לעיל, אגד לא הפנימה את גזר הדין ואת האחריות, שכביכול לקחה על עצמה, ואינה שומרת באופן ראוי על האינטרס הציבורי בסוג זה של עבירות. אנו פונים אליך בבקשה שתורה על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד במטרה למנוע את סיכון הציבור כמפורט לעיל".
במקביל פנתה אומ"ץ אל שר התחבורה, מר שאול מופז, בבקשה לבחון את הצעת משרד התחבורה להאריך את שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה.
בפניית העמותה, באמצעות יו"ר הנהלת אומ"ץ מר אריה אבנרי, נאמר: "עמותת אומ"ץ טיפלה בשבועות האחרונים בבעיה חמורה שקשורה בעומס של שעות העבודה המוטל על חלק מנהגי האוטובוסים של אגד שגורמת להם עייפות כרונית, שעלולה חלילה לגרום לתאונות דרכים ולסכן את חיי הנוסעים. הופתענו אפוא לקרוא בכלי התקשורת כי בכוונת משרד התחבורה להביא לאישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת הצעה להארכת שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה. איננו מצויים בפרטים ואנו יוצאים מתוך הנחה שהצעת התיקון מבוססת על חוות דעת רפואיות מוסמכות, אך לאור החומר שהצטבר בעמותת אומ"ץ ופנייתנו בנדון למנכ"ל משרדך, רו"ח גדעון סיטרמן המצ"ב, נראה לנו שיש מקום לבחון את הנושא במשנה זהירות ובאחריות".

תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
המסקנות של הדוח הן חד-משמעיות: בהתייחס לעבר כדאי יהיה לבחון האם הבחירה בפיצוי ישיר לא היתה טעות    כדאי יהיה לבחון שאלה זו לפני חיקוק חוק נוסף ל"פינוי-פיצוי" - כמו זה הנדון לדברי עורכי המחקר במסדרונות הפוליטיים בימים אלה
משה ריינפלד
המשטרה חוקרת, על-פי מידע שמסרה לה עמותת אומ"ץ, חשדות שזויפו אישורים של רופא עיניים ואופטומטריסטים לקבלת רשיונות נהיגה
יפעת גדות
מחקר חדש מראה יתרון בריאותי להליכה גם ללא שינויים תזונתיים    ישנו ערך רב יותר להתעמלות מתונה בכל יום מאשר לפעילות נמרצת יותר רק מספר ימים בשבוע
רונן ליבוביץ
התקפה חריפה בוועדת הפנים על המחלקה לחקירות שוטרים    ח"כ טיבי: "אין הפגנה שבה אנחנו משתתפים ולא מקבלים מכות"    ראש מח"ש: "שוטר שעשה את עבודתו, אני לא אסרס אותו"
עידן יוסף
התרגיל מחר ידמה אירוע עם מאת אלפי נפגעים והרס תשתיות רחב    ברכבת יתרגלו כיצד להסיע נוסעים ולהעביר מטענים חשובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il