X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
זו הקריאה שהפנה איגוד העובדים הסוציאליים לשר המשפטים לטענתו, קציבת עונשו של יעקב חסן, שהורשע ברצח כפול של אישתו ושל העובדת הסוציאלית שלה, כמוה כהיתר לנהוג באלימות כלפי משרתי ציבור
▪  ▪  ▪
צילום אילוסטרציה

איגוד העובדים הסוציאליים פנה היום (יום ד', 19.12.07) למשרד המשפטים בדרישה שלא לקצוב את עונשו של יעקב חסן, שרצח לפני 20 שנה את אישתו ואת העובדת הסוציאלית שלה. לטענת האיגוד, קציבת העונש תהווה מסר לחברה כי מותר לנהוג באלימות כלפי משרתי ציבור.
איגוד העובדים הסוציאליים הבהיר כי ינקוט בכל האמצעים המשפטיים, החוקיים והציבוריים, העומדים לרשותו, כדי למנוע את קציבת עונשו של יעקב חסן. האיגוד אף שוקל לעתור לבג"צ נגד מחלקת החנינות במשרד המשפטים ושירות בתי הסוהר, במידה ויוחלט לקצוב את עונשו של חסן.
בשנת 1988 רצח יעקב חסן את אמי (עמליה) גבעולי-לוין ז"ל, עובדת סוציאלית בלשכת הרווחה במגדל העמק, כשהיא מגינה בגופה על אשתו, שהיתה אצלה בטיפול. לאחר שדקר את העובדת הסוציאלית רצח גם את אשתו. בית המשפט דן אותו למאסר עולם. לאחר 20 שנה עתידה מחלקת החנינות במשרד המשפטים לדון בקציבת עונשו. אם אכן תאושר קציבת העונש, יאפשר הדבר לחסן לצאת לחופשות מהכלא וייתכן ואף שחרורו יוקדם.
במכתב שהעביר יושב-ראש איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, לשר המשפטים, פרופסור דניאל פרידמן, הוא דורש שלא לדון כלל בבקשה. לטענתו, "קציבת עונשו תהווה מסר אשר ישים לאל את כל המאמצים המושקעים על-ידי אנשי חינוך, טיפול, משטרה, חוק ובתי משפט, להתמודד עם האלימות בחברה הישראלית בכלל, וכלפי נותני שירות ומשרתי ציבור בפרט". כמו כן, "במידה והוא יזכה לשחרור מוקדם יהיה זה לא משום שהוא שילם את חובו לחברה, אלא משום שהחברה לא יודעת, במקומות הנכונים, כיצד לגבות את החוב עד תום".
לדברי יושב-ראש איגוד העובדים הסוציאליים, הרצח של אמי לוין הכה בזמנו את העובדים הסוציאליים מכה קשה. "אלימות מצד פונים כלפי עובדים סוציאליים כבר התרחשה, אך לא האמנו כי אלימות תוביל לרצח", אומר איציק פרי. "מאז נרצחו שתי עובדות סוציאליות נוספות על-ידי מטופל, בתחנה לבריאות הנפש בקריית יובל בירושלים, והעובדים הסוציאליים חווים אלימות פיזית ומילולית כמעט מדי יום מצד מטופלים. המדינה צריכה להעביר מסר חד וברור לחברה, כי אלימות מובילה בסופו של דבר לרצח, ולכן אסור לקצוב את עונשו של הרוצח".
פרי הוסיף כי המקרה של יעקב חסן הינו ייחודי. זאת, מכיוון שהוא ביצע רצח כפול, הן של אשתו, כהמשך לאווירה האלימה ששררה בביתו ואלימות שהופנתה כלפיה לאורך זמן, והן של העובדת הסוציאלית שטיפלה בה, בעת שביצעה את תפקידה כמשרתת ציבור.
איגוד העובדים הסוציאליים החל באחרונה בהחתמת עצומה של עובדים סוציאליים, הקוראת למחלקת החנינות במשרד המשפטים שלא לקצוב את עונשו של הרוצח יעקב חסן. שאם לא כן, יביא הדבר לשחרורו המוקדם מהכלא "וישים לאל את כל הניסיונות להתמודד ולמנוע אלימות נגד משרתי ציבור נאמנים". עד כה הועברו חתימותיהם של מאות עובדים סוציאליים על העצומה, וההחתמה עליה עודנה נמשכת.

תאריך:  19/12/2007   |   עודכן:  19/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא לקצוב את עונשו של רוצח העובדת הסוציאלית"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רצח עובד סוציאלי לפחות 30 שנה
למען הסדר החברתי  |  19/12/07 17:50
2
לא רצח פוליטי
לוי  |  19/12/07 18:04
3
למה
ע.ג1  |  19/12/07 23:09
4
ולעובדות סוציאליות מותר לחטןף
פלוני   |  16/03/08 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בוטלה האפשרות לרכוש כרטיס בהנחה של 50% בקופות האוטומטיות    הרכבת: אנשים שאינם זכאים רכשו כרטיסים בהנחה
מערכת PCאון
מכוניות, מטוסים ושאר צעצועים מבית Matchbox היו פעם מאד פופולריים. עכשיו הם חוזרים שוב. ואולי אף פעם לא עזבו... רוצים להיזכר?
דרור מרום
באוקראינה נחתם הסכם לשלוש שנים עם ערוץ המוזיקה MUSIC BOX, וברומניה חתמה חלל תקשורת הסכם עם ערוץ הטלוויזיה TRINITAS TV של הכנסייה - לתקופה זהה
מערכת PCאון
מהירות ה-FireWire צפויה לגדול פי ארבע בשנה הקרובה, לאחר שהקבוצה העומדת מאחורי ה-FireWire הכריזה על ספציפיקציה חדשה לממשק, ה-S3200. מה יהא על המתחרים? ומה זה בכלל ה-FireWire?
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון אישר את הקביעה כי קופת מלוה וחיסכון, שמוזגה בבנק הפועלים, הייתה רק נאמן מטעם מועצת הפועלים, כיום ההסתדרות בחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il