X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מתכוונת לבקש רשות הטבע והגנים מוועדת הפנים של הכנסת, בדיון שיתקיים ביום שני הקרוב המטרה: לשמור על הצחראש הלבן, מעופות המים הנדירים בעולם
▪  ▪  ▪
[צילום: עזרא חדד]

רשות הטבע והגנים תבקש להכריז על מאגרי המים של צפון שפלת יהודה כעל אזור אסור בציד עופות מים. זאת, במטרה לשמור על הצחראש הלבן - מעופות המים הנדירים בעולם.
בדיון שיתקיים בוועדת הפנים של הכנסת, ביום שני הקרוב, תבקש רשות הטבע והגנים לאסור את הציד באזור, בשל פגיעות חוזרות ונשנות בעופות מוגנים ונדירים הנמצאים באיזור.
הצחראש הלבן הוא מין ברווז בסכנת הכחדה (endangered). בעולם קיימים בין 13,000-8,000 פרטים של מין זה, כאשר בעשור האחרון חלה ירידה של כ-60% באוכלוסיה העולמית. בישראל, נכחד הצחראש הלבן כמקנן בתחילת המאה ה-20.
כיום המין הינו מן הנדירים העוברים את החורף בישראל, בעיקר בצפון הארץ ובמאגרי המים של צפון שפלת יהודה. מאגרי חולדה מהווים את אחד האזורים המועדפים בעולם על מין ברווז זה, כאשר בכל חורף מגיעים לאזור עד כ-600 פרטים, שהם כ-7% מהאוכלוסיה העולמית. תוכניות פעולה בינלאומית, להצלת מין זה, כוללות דרישה לסגירת אתרי החריפה מפני ציידים.
אזור חריפה לעופות המים
מאגרי המים בצפון שפלת יהודה מהווים אזור חריפה מרכזי לעופות מים שונים, ובכלל זה ריכוז גבוה במיוחד של מינים בסכנת הכחדה עולמית או מקומית, ואף מינים שנכחדו בישראל. תופעת החריפה של מינים אלו במאגרי חולדה, רבדים, יסודות ומספר מאגרים סמוכים נוספים היא יוצאת דופן, הן באטרקטיביות שלה והן בחשיבותה לשמירת טבע. מסיבה זו קיבל האזור מעמד והכרה עולמיים, כאזור בעל חשיבות לציפורים (Important Bird Area).
לאור מצבם העולמי והמקומי, מחויבת מדינת ישראל לנקוט בצעדים שימנעו פגיעה במינים אלו. צעדי הגנה אלו נדרשים גם במסגרת אמנות והסכמים בינלאומיים שאושררו ונחתמו על-ידי המדינה. בין היתר, מדובר באמנה המגינה על המינים הנודדים, הסכם עופות המים האירו-אסייתי-אפריקני והאמנה לשימור המגוון הביולוגי.
הבעיה המקשה על שמירת הזנים שנמצאים בסכנת הכחדה: מאגרי המים באזור צפון שפלת יהודה אטרקטיביים לציידים, בשל עושר מיני עופות המים, הקירבה למרכז הארץ ולצירי תחבורה עיקריים והגישה הקלה אליהם גם בעונת החורף.
המאגרים נמצאים בתחום אזור מותר בציד. אמנם, בעונת הציד מותר לצוד רק מינים המוגדרים כעופות ציד. אולם, מניסיון העבר עולה כי בעת הציד נפגעים גם מיני ברווזים ועופות אחרים. זאת, בשל התלהקות טבעית של הברווזים, ובכלל זה בקבוצות מעורבות, ובשל השימוש בתפזורת כדוריות המתפזרות לשטח גדול. הציד גם גורם להחרדה והברחה של עופות וחיות בר בעת פעילותם הטבעית, ומאלץ אותם לשרוף אנרגיה, היקרה לשרידות העופות במהלך החורף, וכמובן נחוצה להם להמשך הנדידה.
הציד אף פוגע במינים המשמשים מקור מזון של מיני עופות דורסים המתרכזים סביב המאגרים. לעיתים אף מדובר במינים הנמצאים בסיכון מיידי, כאשר פרטים צעירים שלהם שוהים באזור זה במהלך החורף הראשון והקריטי לחייהם. באזור המאגרים ניתן למצוא מינים נוספים הנמצאים בסכנת הכחדה, וביניהם, צולל ביצות, ברווז משויש, עיט שמש, עיט צפרדעים ועיט ניצי.

[צילום: יורם שפירר]
תאריך:  19/12/2007   |   עודכן:  20/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לאסור ציד עופות מים בצפון שפלת יהודה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
נתוני המגמה של שיעור הבלתי מועסקים חושבו לאחר ניכוי השפעות עונתיות וגורמים בלתי סדירים
משה ריינפלד
לבקשת בעלי הנכסים בבניין מסחרי ברמת אביב נתן שופט זפט צו ארעי האוסר דיספוזיציה במניות חברת השירותים המנהלת את הבנין
דרור מרום
ההתייחסות היא לגיוסים שבוצעו בבורסה    בסוף השנה יגיע לכ-100 מספר החברות שגייסו הון - בהיקף כולל של כ-17 מיליארד שקל    בשנת 2008 צפוי גידול נוסף של כ-25% במספר החברות המגייסות
יקיר פיירשטיין
האם קרי וביג ייתחתנו וייפרדו? האם שארלוט תצליח להביא ילד לעולם? והאם נוכל לצפות לפחות לעוד שני סרטים של "סקס והעיר"? ספויילרים
משה ריינפלד
נשיא סוריה אמר לעיתון אוסטרי: אלמוני שטען שהוא אבי פצצת הגרעין הפקיסטנית פנה אלינו אך דחינו אותו    "אין לנו עניין בנשק גרעיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il