X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמו של שופט בית המשפט העליון חנן מלצר מופיע בשולי עצומת שמאל ישנה עם שמותיהם של אורי אבנרי ואדם קלר ועכשיו: מלצר דן כשופט בעתירה שהגישו השניים
▪  ▪  ▪
השופט מלצר. חתם או לא?

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, דן בימים אלה בעתירת ארגון גוש שלום הדורש להיפגש עם המחבל, מרואן ברגותי. שמו של מלצר, שעסק במשך שנים רבות כעורך דין וייצג גופים רבים, ובהם גופים פוליטיים, מופיע (כתומך) בעצומה מלפני כארבע שנים שאורגנה על-ידי השמאל הקיצוני בישראל, לצד שמותיהם של העותרים אורי אבנרי ואדם קלר.
העצומה, שזכתה לכותרת "קול קורא: קריאה לשלום", פורסמה באתר הגדה השמאלית. בעצומה הושמעה ביקורת חריפה ביותר על ממשלת ישראל. בין היתר נאמר בה: "אנו מגנים את המדיניות הברוטאלית של ממשלת ישראל, שמטרתה להרוס את החברה הפלשתינית ואת המנהיגות הפלשתינית הנבחרת בראשות יאסר ערפאת. הקמתה של 'גדר ההפרדה' היא אמצעי נוסף לקידום הטיהור האתני של העם הפלשתיני".
מלבד שמו של "ד"ר חנן מלצר, תל אביב", חתומים בתחתית העצומה גם אורי אבנרי ודובר תנועת גוש שלום אדם קלר. האחרונים חתומים עתה כעותרים בעתירה שהטיפול בה הופקד בידי השופט מלצר. יצויין, כי מלצר אינו דוקטור בתוארו האקדמי.
מבדיקת Nfc בנתוני משרד הפנים עולה כי בתל אביב רשום חנן מלצר אחד בלבד. גם על-פי רישומי חברת בזק, חנן מלצר השופט הוא היחיד בישראל הנושא שם זה וכתובתו הרשומה הינה בתל אביב. מלצר נודע בעבר כפעיל פוליטי במפלגת העבודה, אך מעולם לא פורסם שמו בהקשר של פרסומי שמאל קיצוניים שכאלה.
בשיחה עם דובר גוש שלום, אדם קלר, הוא אמר כי ידוע לו באיזו עצומה מדובר, אך ציין כי כבר ראה בעבר שופטים ליברליים אשר פוסקים "באופן מאכזב", כלשונו.
מנגד, נמסר מדוברות בתי המשפט בתגובה כי "כבוד השופט מלצר מעולם לא חתם על העצומה האמורה. לתשומת ליבך כי השופט מלצר אינו ד"ר וייתכן כי כאן מקור הטעות".
לצפיה בעצומה

מכתב לביניש: פטרי את השופט מלצר

פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר שיגרו בנושא מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, ובו הם דורשים לפטר את השופט מלצר מתפקידו.
"לדעתנו, די בדברים החמורים שבעצומה כדי לקבוע שמר מלצר אינו ראוי להיות שופט ולהביא לפיטוריו של השופט מלצר – " תוקפנות בריטית אמריקנית... ממשלתו הקיצונית של שרון... גדר ההפרדה טיהור אתני... – האם ראוי שאדם בעל דעות כל כך קיצוניות יהיה שופט בבית המשפט העליון", כתבו לשופטת ביניש.
"ואולם החמור מכל: האדון מלצר החל לטפל בעתירת אבנרי וחבריו ואף הורה לפרקליטות להשיב תשובה: האם לא היה ראוי שעם קבלת העתירה לטיפולו יודיע האדון מלצר באופן מיידי על גילוי נאות וימסור כי הוא מושך ידיו מהעתירה לאור הופעתו בעצומה יחד עם העותרים ועוד בעצומה שעניינה זכויות העם הפלשתיני", לשון המכתב.
עוד הוסיפו מרזל ובן גביר כי נדמה שאין צורך להרחיב באשר לחומרת המקרה וכי שופטי בית המשפט העליון מחויבים לעקרונות הצדק, ההגינות, וניקיון הכפיים ונדמה לנו כי איש לא יוכל לטעון שכך נהג השופט חנן מלצר.
"לא ניתן להעלות על הדעת שאותו מלצר ימשיך לכהן כשופט ויטיף לעקרונות הצדק והיושר, יקבע – לדוגמה – כי פוליטיקאים לא יכולים לשבת במכרז של חבריהם – ובד-בבד הוא יישב ויטפל בעתירה של חבריו. אנו דורשים את פיטורו של מר מלצר לאלתר, כאשר נדמה לנו שהמקרה דנן מהווה את התשובה הטובה ביותר מדוע אמון הציבור בבית המשפט פחת בצורה דרסטית", ציינו.

תאריך:  19/12/2007   |   עודכן:  20/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מלצר (השופט) תמך בעברו בעצומת השמאל הקיצוני
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שופט שתמך בעראפת ימ"ש, פסול !
שופט  |  20/12/07 00:23
2
באם נכון, מרזל צודק ועוד איך ל"ת
א מ רול  |  20/12/07 01:04
3
פשוט לא יאמן...עד כמה פשה הרקב
אחמד זיבי  |  20/12/07 01:17
4
מדהים !!! ל"ת
אלון דוד   |  20/12/07 08:54
 
- אותי כבר לא מדהים כלום ל"ת
תושב סדום  |  20/12/07 09:34
5
זאת שערורייה !!! איך הוא יכול
אשי   |  20/12/07 09:15
6
זה לא הוא!!
מרצה בת"א  |  2/11/08 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דוח חריף שהוגש לרשם העמותות מציין כי במשך שנים הוציאה תנועת שלום עכשיו כסף שניתן לה לצרכים חינוכיים והשתמשה בו לצרכים פוליטיים    התנועה חשפה את מקורות המימון שלה: ממשלות זרות אשר שילמו לה מאות אלפים על-מנת שתעקוב אחרי ההתנחלויות
יואב יצחק
עו"ד אורי מסר נחקר מספר פעמים בחשד לעבירות מרמה    על-פי החשד, הוא ניצל את קשריו עם אולמרט לקבלת הטבות, עבור לקוחותיו, ממרכז ההשקעות    עו"ד מסר חשוד גם בפרשת כרמיה
משה ריינפלד
עורך השבועון: הוא הביא לרוסיה יציבות    פוטין בראיון לטיים: ארה"ב לא זקוקה לידידים, היא רוצה בשולְיות הכפופים לפקודתה [צילום: AP]
משה ריינפלד
פרקליטו אישר כי התביעה האיטלקית הזהירה את ראש הממשלה לשעבר שהוא חשוד במתן שוחד למנהל טלוויזיה כדי לתת תפקידים לכמה שחקניות
מערכת ONE
במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה, צמד של רנאטו בדקות 53 ו-87 הספיק לירוקים כדי לנצח 0:2 ולזכות בתואר ראשון העונה    איליה יברויאן הורחק בדקה ה-89
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il