X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט: חברת אוריינט תפצה בני זוג ב-1,000 שקל על מחיקת תמונות מטיול לברצלונה ממצלמה דיגיטלית, אך אינה חייבת לממן להם טיול חדש
▪  ▪  ▪
נמחקה מהמצלמה. ברצלונה

שופט בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה זכריה ימיני פסק כי חנות צילום שמחקה בטעות תמונות שצילמו בני זוג בטיול בחו"ל במצלמה דיגיטלית, תפצה אותם על עוגמת הנפש. עם זאת, דחה השופט את תביעת בני הזוג כי החנות תממן להם טיול חדש.
בני הזוג, אבי ומרינה חדד, יצאו לטיול בברצלונה, וצילמו תמונות. בשובם לארץ מסרו את המצלמה הדיגיטלית לעובד של חברת אוריינט, וביקשו כי יפתח למענם את התמונות מהטיול, ובמקביל יעביר את התמונות לדיסק. הוא הצליח לטעון את התמונות במחשב בחנות, אך פתאום נעלמו התמונות ואינן. זמן רב עמל נציג החברה בניסיון לשחזר את התמונות, אך בלא ההצלחה.
בני הזוג הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות ותבעו כי אוריינט תחזיר להם את עלות הטיול לברצלונה בתוספת פיצויים על עוגמת נפש בסך 2,500 שקל. הם טענו כי לפני שהגיעו לחנות אוריינט היו התמונות במצלמה, שכן הצליחו לראות אותן דרך הטלוויזיה בביתם בחיק משפחתם, וגם בחנות העלה העובד, צביקה, את התמונות על המחשב. המצלמה הועברה למעבדה לצורך בדיקה ושחזור הקבצים, אך כל הניסיונות לשחזר לא עלו יפה. חדד צירפו לתביעתם אישור שרשם צביקה: "נמחקה בטעות סרט וידאו על ידי".
אכזבה רבה
אוריינט לא הכחישה את הנזק שנגרם לחדד, אך טענה שהיה במצלמה פגם מלכתחילה ולא ניתן היה לפתח את התמונות. החברה גם טענה כי אין מקום לכפות עליה לממן טיול חדש לברצלונה.
במשפט העיד שחר לביא, שביצע בדיקה באמצעות תוכנת סריקה המאפשרת שחזור חומרה, כי קיים קובץ בגודל 2-3 ג'יגה, אך הוא פגום ולא ניתן לפתיחה. הוא אמר כי אינו יכול לדעת באיזה שלב אירע הפגם בקובץ. פז מוסקוביץ, מנהל מעבדה, העיד כי ככל הנראה מדובר בתקלות שכיחות.
בפסק הדין קבע השופט כי מכיוון שצביקה אישר שטעות שלו גרמה למחיקת הסרט, הוכחה רשלנות אוריינט ואחריותה. אשר לגובה הפיצויים, כתב השופט כי "לא היה קשה לראות ולחוש את אכזבתם הרבה של התובעים, בייחוד לנוכח מאורע יום הולדתה ה-40 של התובעת". עם זאת, קבע השופט, כי "את עלות הטיול אין התובעים זכאים לקבל, שהרי השתתפו בטיול, והוא התנהל כמתוכנן. כל אשר זכאים התובעים לו הוא פיצוי על עוגמת נפש על שסרט הצילום נמחק. פיצוי בסך 1,000 שקל הוא פיצוי סביר בנסיבות העניין".

תק 001609/07
תאריך:  20/12/2007   |   עודכן:  20/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמונות מהטיול בחו"ל נעלמו מהמצלמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
מייקל לואיס והריבועים כובשים את שער המגזין הנחשק של ארצות הברית וצרפת - TETU    לואיס שרק לא מזמן עזב את ארצנו הקטנטונת לטובת קריירה בינלאומית מתחיל לקבל עכשיו את ההחזר תמורת ההשקעה הגדולה שלו
הדר פרבר
לפי הדיווח סטרה אשת נשיא קניה לאדם משום שהציג אותה בשם של מי שידועה לכאורה כאשתו השנייה של הנשיא
הדר פרבר
מסוק ובו "סנטה" ומתנותיו נורה בריו דה-ז'נרו    המסוק נחת בשלום
אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית
חוק ההגנה על עובדים לא נועד למנוע בירור ענייני של טענות בדבר ליקויים בתפקודו של העובד, לרבות יחסי אנוש גרועים    טענה שמעלה עובד בדבר חשיפת שחיתויות, אין בה כשלעצמה, כדי לשמש חליפת מגן מפני בירור טענות המעסיק על תפקודו בעבודה
שרון קביליו
חמישה עיתונאי ספורט מוכרים בארץ הצליחו להגיע לשלב הסופי של תחרות העיתונאי המצטיין    הפרס למנצח עומד על כ-15,000 שקלים והוא מוענק בחסות משפחתו של עיתונאי הספורט, משה לרר ז"ל ואגודת העיתונאים של תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il