X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תושבת הישוב היהודי מחברון הגישה תלונה לנציבת תלונות השופטים נגד השופטת זיסקינד בתלונה: התנהלות זיסקינד "אינה הולמת התנהגות שופט במהלך משפט"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

תושבת הישוב היהודי בחברון הגישה (יום ה', 20.12.07) תלונה על התנהגות שאינה הולמת שופט במהלך משפט, נגד השופטת אילתה זיסקינד. התלונה נסבה על אירוע שהתרחש בישיבה שבה הוקרא כתב האישום בפני התושבת מרב מלמד.
בתלונה שהוגשה לנציבת תלונות השופטים השופטת (בדימ.) טובה שטרסבורג כהן טוענת התושבת מרב מלמד באמצעות בא כוחה עו"ד נפתלי ורצברגר כי בעת ישיבת הקראת כתב האישום נהגה כלפיה השופטת אילתה זיסקינד ב"יחס שונה ובוטה" לכאורה, זאת תוך פגיעה בזכויותיה. לטענת מלמד מדובר בהתנהלות על-רקע "דעה קדומה אידיאולוגית".
נגד מלמד הוגש כתב אישום על ניסיון לחבל בנסיבות מחמירות והסגת גבול באירועים שעניינם סכסוך שכנים בין מתיישבים בתל רומיידה ופלשתינים. בא כוחה של מלמד עו"ד נפתלי ורצברגר טוען בתלונה לנציבה כי מלמד הגיעה לבית המשפט לישיבת הקראה ללא ייצוג מתוך כוונה לבקש כי ימונה לה סניגור מהסנגוריה הציבורית. "מלמד המתינה לתורה באולם בית המשפט וחזתה כיצד השופטת נעתרת לכל בקשה של נאשם אשר ביקש ייצוג, נדהמה כאשר הגיע תורה והשופטת מסרבת לאפשר לה יצוג על-ידי סניגור מהסנגוריה הציבורית ודורשת במפגיע ממלמד להשיב תשובה לאישומים נגדה". לטענתו, בקשתה של מלמד לאפשר לה היוועצות עם עורך דין פרטי נדחתה "כאשר באורח תקיף הורתה השופטת למלמד להשיב לאישומים ולהתייחס אליהם. בלחצה של השופטת החלה מלמד להשיב לשאלות בית המשפט. ברם דרשה כי סירובה להשיב ודרישתה לקבל יעוץ משפטי קודם לכן תתועד בפרוטוקול, נענתה חלקית והשופטת ניסחה את חילופי הדברים באורח כוללני ודחתה את הדיון".
השופטת כתבה פרוטוקול ובו מובא תיעוד דין ודברים בינה לבין מלמד: "מלמד: הבנתי את תוכן כתב האישום אך לשאלת בית המשפט אם העובדות המצויינות בכתב האישום נכונות, אני משיבה שאני לא מבינה במשפטים ולכן איני רוצה להשיב ללא נוכחות סניגור. לאחר שבית המשפט שוב שואל אותי אם עובדות כתב האישום נכונות ומסביר לי שאין חובת מינוי סניגור ציבורי לאור עמדתה העונשית של המאשימה, אני שוב משיבה שאני לא מבינה במשפטים ולכן איני רוצה להשיב ללא נוכחות עורך דין. אני לא זרקתי אבנים, אם זו השאלה. אבל אני כן רוצה עורך דין. לגבי השאלה אם נכנסתי לשטח שאינו שאלה וזרקתי אבנים או במקרה השני האם ניכשתי עשבים, אני שוב משיבה שאיני מכירה את ההליך המשפטי ואיני רוצה לענות ללא נוכחות עורך דין".
ורצברגר טען עוד כי "מלמד ולא רק היא אלא גם נוכחים אחרים באולם חשו וראו את היחס השונה והבוטה שהפגינה השופטת זיסקינד כלפיה, תוך התעלמות מזכויותיה כנאשמת בלתי מיוצגת". הוא הוסיף וטען כי "בכוח המשרה השיפוטית ובאורח תוקפני נדרשה מלמד לענות לשאלות ביחס לכתב אישום בלא יעוץ משפטי, באורח שכיום ספק אם רשות חוקרת מוסמכת לעשות, לא כל שכן שעה שהדברים אמורים בבית המשפט".
בתלונה מתבקשת הנציבה לפתוח בחקירה נגד השופטת בחשד כי גילתה "יחס מפלה כלפי נאשמים מקרב מה שמכונה אנשי הימין ועל-רקע דעה קדומה אידיאולוגית - שמקרה זה סימפטום לה".
מלמד אף הגישה באמצעות בא כוחה בקשה לפסול את השופטת בטענה כי "בית המשפט גיבש דעה קדומה כלפי הנאשמת והתחושה כי עניינה לא ידון באורח בלתי תלוי, באשר העימות באולם ביהמ"ש יצר תחושה של עויינות בלא סיבה ראויה". עו"ד ורצברגר טען בבקשה כי "על-מנת לשמור על מראית פני צדק ונוכח התפתחויות האירועים בדיון האמור, יתבקש בית המשפט לפסול את עצמו בעניינה של מלמד ולהעביר את הדיון בעניינה למותב אחר".

תאריך:  20/12/2007   |   עודכן:  20/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה נגד השופטת זיסקינד על התנהגותה במשפט
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה החידוש? כל השופטים מטים
משפט ועוכרי דין  |  20/12/07 23:05
2
נגד מקייס יש עשרות תלונות
אזרח שמכיר   |  20/12/07 23:23
3
ממילואים אני מכיר את היהודים
הסהרוריים מחברון   |  20/12/07 23:34
 
- אתה משרת במילואים? חה חה חה ל"ת
מג"ד במיל'  |  21/12/07 09:00
 
- תגובה
מייק  |  21/12/07 10:49
4
השופטת זיסקינד
אהרונוביץ  |  21/12/07 00:42
5
השופטת ממחוזיחיפה יותר מתוחכמת
מרינסקי  |  21/12/07 03:55
6
זיסקינד שונאת מתנחלים, אבל
גם אני נאשם שם   |  21/12/07 06:41
7
זיסקינד ומלכה אביב
הבדיחה הירושלמית  |  21/12/07 09:45
8
חבל לבזבז זמן ,במילא לא יעשו
WXY  |  21/12/07 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שני צעירים תושבי הכפר מר'ר נהרגו סמוך למפעלי ים המלח כשרכבם סטה לתעלת הזנה של ים המלח וטבע    כתב אישום הוגש נגד קצין וחייל שהיו מעורבים בקיץ בתאונה קטלנית
אלעזר לוין
אף אחד מנושי חפציבה לא שילם לחברת הנאמנות של האג"חים והיא אינה יכולה לתפקיד    בין הלא-משלמים: אפריקה-ישראל, אילון, אנליסט, קרן של רוטשילד
משה ריינפלד
ברשימת שמות התינוקות הפופולריים של הלשכה לסטטיסטיקה בלונדון קפץ השם מוחמד ב-2007 קפץ 5 שלבים למקום ה-17    בראש: ג'ק וגרייס
איציק וולף
נשיא ארצות הברית אומר כי בניגוד לנשיא צרפת הוא כבר איבד מזמן את הסבלנות שלו ביחס לנשיא סוריה בשאר אסד    דורש שסוריה תפסיק המעורבות בחיים בלבנון
משה ריינפלד
הרשויות האמריקניות אישרו את רכישת חברת הפרסום און-ליין ב-3.1 מיליארד דולר אך האירופים פוחדים מקרטל פרסום באינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il