X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר 15 שנות התדיינות נפסק כי מגדל תקבל מאות אלפי אירו מהארגון לאמנה סוציאלית שהיה מעורב בעושק אנשים תמימים
▪  ▪  ▪
עו"ד ישראל פרי על ספסל הנאשמים [צילום: יוסי זליגר]

מחלוקת שנמשכה כ-15 שנה הסתיימה בפסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב שעל פיו "הארגון למימוש האמנה על ביטחון סוציאלי", שבעליו עו"ד ישראל פרי הורשע באחרונה במעשי מרמה חמורים כלפי אנשים תמימים, ישלם לחברת הביטוח מגדל כ-190,000 אירו, בתוספת ריבית מפברואר 1992, בשל הפרת הסכם. השופטת רות רונן חייבה את הארגון לשאת בהוצאותיה של מגדל ובשכר טירחת עורכי דינה בסך 30,000 שקל.
המחלוקת נגעה להסכם בין חברת הביטוח שמשון השייכת למגדל לבין הארגון שעל פיו תבטח שמשון את לקוחות הארגון בביטוחי חיים. הארגון התחייב להפנות לקוחות לעריכת ביטוח בשמשון וכי לפחות 95% מכלל לקוחותיו שיקבלו הלוואה ממנו יופנו לשמשון.
שמשון התחייבה לשלם לארגון תגמולי ביטוח אם ימות הלקוח בגובה ההלוואה הבלתי מסולקת שהלקוח נותר חייב לארגון. כמו כן התחייבה שמשון לשלם תגמולים בשווי 25% מיתרת ההלוואה הבלתי מסולקת, במסגרת ביטוח נוסף. ההסכם נחתם ב-1.1.92 אך כבר ב-2.2.1992 הודיע הארגון לשמשון על ביטול ההסכם ביניהם.
הפרה של חודש וחצי
בתביעה שהגישה שמשון נגד הארגון לבית המשפט המחוזי בתל אביב טענה כי ביטול ההסכם נעשה שלא כדין, וכי הארגון לא עמד בחובתו לבטח אצל שמשון לפחות 95% מכלל לקוחותיו שקבלו אשראי. כדי לברר עניין זה, ביקשה שמשון כי הארגון ימציא לה את הדוחות החצי שנתיים שלו, וכי בית המשפט יפסוק לזכותה פיצוי על סמך הדוחות הללו.
בית המשפט המחוזי דחה ב-25.8.03, את התביעה, ומגדל, שרכשה את שמשון, ערערה על כך לבית המשפט העליון. הערעור התקבל באופן חלקי. נפסק כי אומנם הייתה לארגון זכות לבטל את ההסכם אך לא לתקופה שקדמה ל-2.2.1992, מועד הביטול, וגם לא לשבועיים שלאחריו. לפיכך הוחזר ההליך לבית המשפט המחוזי כדי שיפסוק מה גודל הפיצוי הכספי שמגדל זכאית לו על תקופה של כחודש וחצי.
בלי ראיות נוספות
שופטת בית המשפט המחוזי רות רונן קבעה בתחילת הדיון כי הצדדים אינם זכאים להביא ראיות נוספות על אלה שהובאו אליו בדיון המקורי.
השופטת גם דחתה את טענת מגדל כי הארגון הפר את התחייבותו לבטח 95% מהלקוחות, משום שבית המשפט העליון פסק שלא הייתה הפרה. לפיכך, החליטה כי הפיצויים שמגדל זכאית להם ייקבעו בהתאם לנזקים שמגדל הוכיחה שנגרמו לה עקב הפרת ההסכם.
השופטת חישבה ומצאה כי סכום הפרמיות עמד על 1,853,508 מרק גרמני (שהם כ-950,000 אירו היום). שמשון היתה זכאית ל-25% מסכום זה - 463,377 מרק. מסכום זה יש להפחית 20% בגין תגמולים לנפטרים - 371,021.6 מרק. סכום זה נושא ריבית של פרומיל לחודש, מיום 17.2.1992 עד התשלום בפועל.

א 000594/94
תאריך:  21/12/2007   |   עודכן:  23/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארגון שעשק אנשים תמימים יפצה את מגדל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האורגיה של ניצולי השואה
ישראליס  |  21/12/07 11:14
2
לא את כולם דפקו.
rett45rt4  |  21/12/07 15:36
3
העושקים קבלו פיצוי מהעושק
רק הניצולים שילמו  |  21/12/07 17:02
4
איזה ריבית נמוכה
גיורא אל  |  22/12/07 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המשנה לראש הממשלה בוחן בשליחות ראש הממשלה העברת חוק "פינוי-פיצוי" לתושבי ההתנחלויות    חברי הכנסת אלקין ושנלר טוענים: מהלך זה ירסק את קדימה
עידן יוסף
חיילי המחסום גילו שהמכונית גנובה רק בזכות הסכמת הבעלים להדביק על הרכב הנוצץ את הסטיקר "אין עוד מלבדו"    סיפור לשבת - לילד החרדי [בתמונה: צילום העלון, כשמימין לרכב מקבץ נדבות ומשמאלו חסיד ברסלב מחלק את הסטיקר "אין עוד מלבדו"]
יהונתן דחוח-הלוי
בכירים בחמאס מכחישים את הדיווחים בישראל על התקדמות במו"מ לשחרור החייל הישראלי החטוף גלעד שליט ועל אפשרות להפסקת אש ברצועת עזה    דובר ועדות ההתנגדות העממית: שליט ישוחרר רק אם ישראל תיענה לכל דרישות החוטפים
רותי אברהם
חברת מרכז הסתדרות המורים דורשת לבטל את הסכם "אופק חדש" עם המשלה ולהדיח את המזכ"ל וסרמן    בתביעה: וסרמן חתם ללא סמכות על הסכם פוגעני
עידן יוסף
שידור מצעד הפדופילים בחדשות 10 לווה בדילמות אתיות, מוסריות ומשפטיות    דב גילהר: "אנחנו מרגישים איום לגבי המשפחות של המטרידים. אם מישהו מבין המטרידים האלו יחליט שאין מקומו בחברה בגלל השידור ויחליט להתאבד - ארגיש נורא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il