מפעל המסוקים של התעשיה האווירית בצפון- ירושלים, מת"א, הפסיק למעשה לפעול - עקב נסיבות פוליטיות. כך נודע ל-Nfc.
המפעל ממוקם מחוץ לגבולות הקו הירוק, בצמוד לשדה התעופה בעטרות ובסמוך לכפרים ערביים שביניהם שועפט. הוא עסק בהשבחות, תחזוקה ושיפוץ מסוקים, והיתה לו רשימת לקוחות מרשימה מהארץ ומחו"ל - כולל צבא ארה"ב. תהליך ההידרדרות של המפעל החל כבר במהלך האינתיפאדה הראשונה. האזור סבל מהתנכלויות על-רקע ביטחוני, וגורמים בינלאומיים מיעטו להעביר אליו הזמנות ופרויקטים.
מכה קשה במיוחד נחתה על התע"א כאשר גם צבא ארה"ב הבהיר כי הוא מפסיק את ההתקשרויות עסקיות עם מת"א. פגיעה נוספת בפעילותו, הגיע מחיל-האוויר הישראלי, שהעביר לפני-כן פרויקטים רבים למפעל, אך פיתח במהלך הזמן יכולת ביצוע עצמית ביחידת המסוקים בבסיס תל-נוף.
מפעל מת"א, שהעסיק בתקופת השיא בפעילותו בין 500-600 עובדים, סבל מאותה התופעה שממנה סבל שדה התעופה הבינלאומי בעטרות, אליו הוא צמוד. חברות תעופה שנחתו בשדה העבירו את טיסותיהן לנתב"ג, והשדה הפחית פעילותו לרמה זניחה בתעופה הישראלית. עובדי מת"א היו מגיעים למפעל באוטובוסים משוריינים, עקב איומי האינתיפאדה.
הנהלת התעשיה האווירית החליטה באמצע שנות האלפיים להוציא את מת"א מירושלים, אולם ראש הממשלה אז, אריאל שרון, החליט באמצע יולי 2005 להקפיא את המהלך. שרון קיים דיון בנושא עם משרד הביטחון ומנכ"ל התעשיה האווירית בשעתו, משה קרת, והחליט כי הכוונה להעביר את המפעל מירושלים תוקפא עד לבחינה מחודשת שיבצע מנכ"ל משרד ראש הממשלה מול הגורמים הרלוונטיים "מתוך מטרה להשאיר את המפעל בעיר". שרון אמר בדיון כי יש חשיבות רבה להשארת המפעל בירושלים ויש למצות כל אפשרות.
באחרונה, לאחר כניסתו לתפקיד בתעשיה האווירית, החליט המנכ"ל החדש, יצחק ניסן, לצמצם עד לרמה מינימלית את הפעילות במת"א - זאת במסגרת מדיניותו להפחית את הגופים הלא-רווחיים בקונצרן. מת"א רושם הפסדים, והחלטת ניסן זכתה לאישור מועצת המנהלים.
לגבי עטרות - תנופת הפיתוח שנחלשה בסוף שנות ה-80, זכתה להתעוררות באחרונה, עם התקדמות התהליכים המדיניים ולקראת חיבור האזור לדרך חדשה ישירות מהשפלה שלא עוברת בשכונות ערביות. אזור התעשיה בעטרות פתוח למרבית סוגי התעשיה. לגבי מפעל מת"א - נראה כי דרכו בעטרות הסתיימה.
בתעשיה האווירית מאשרים את הידיעה על מפעל מת"א, ומוסיפים כי כל פעילות המסוקים הועברה מירושלים לקמפוס המרכזי של הקונצרן בשדה התעופה בן-גוריון.