חלקו השביעי והלפני אחרון של גשר המיתרים הונף (יום א', 23.12.07) בהצלחה. עם השלמת החלק האחרון יגיע הגשר לגובה של 118 מטר. גשר המיתרים, הנבנה על-ידי חברת מוריה, יהיה מונומנט אדריכלי ובסדר גודל של מגדל אייפל. פרויקט הרכבת הקלה, וגשר המיתרים כנדבך מרכזי בו, יביאו בשורה חדשה של פיתוח אורבני לירושלים, לתושביה ומבקריה.
הגשר תוכנן על-ידי האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלאטרווה, והוא נועד לתנועת הרכבת הקלה מקצה רחוב יפו עד לשדרות הרצל, בדיוק מעל הכניסה לבירה. אורכו הכולל של הגשר הינו 360 מטר והוא נבנה מ-4.300 טונות פלדה מיוחדת וכן מאבן וזכוכית. גשר המיתרים מוצב בזוית של 90 מעלות והוא נחשב לגשר הגדול והראשון מסוגו בעולם, המשמש לתנועת רכבת קלה. נתיב הליכה מיוחד שייבנה בגשר מפלדה ומזכוכית מחוסמת יאפשר גם תנועת הולכי רגל בבטחה מעל הצומת ההומה.
את הגשר ישא תורן פלדה שיתנשא לגובה של 118 מטר וממנו יימתחו 66 מיתרים עבים שיעוגנו וישאו את הגשר לכל אורכו.
גשר המיתרים תוכנן כך מאחר שעומסי התנועה בצומת ההומה בכניסה לעיר חייבו את מתכנני תוואי הרכבת הקלה, למצוא פתרון חלופי למעבר חופשי של הרכבת הקלה בצומת.