X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות אישור בג"צ: טקס הכרה בלשכת שר הפנים בפטריארך היווני אורתודוכסי תאופיליוס הממשלה: זקוקים לו בחג המולד אומ"ץ: לחקור חשדות לעבירות מצד רה"מ והשרים בפרשת קרקעות הכנסיה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שר הפנים מאיר שטרית העניק (יום ב', 24.12.07) כתב הכרה בפטריארך היווני אורתודוכסי תאיופיליוס, זאת לאחר שבג"צ נענה לבקשה דחופה של הממשלה להסיר את הצו המונע הכרה זו.
הצו הוצא על-ידי הפטריארך המודח הקודם, אירינאוס 1, אשר טען כי גורמים ממשלתיים היו מעורבים בהדחתו, והגיש על כך תלונה למשטרה. הממשלה טענה בבקשה לבג"צ כי מינוי הפטריארך חשוב לקראת חג המולד וזאת לצורך נוכחותו בטקסים ובאירועים נוצריים רבים.
על פניה נראית פרשת מינוי הפטריארך נושא "נוצרי" פנימי אך למעשה מדובר בפרשה העוסקת בשליטה של הכנסייה היוונית אורתודוכסית על קרקעות רבים במדינת ישראל. הפטריארך הקודם אירינאוס הודח בין היתר על-רקע חשדות נגדו בנושאי מכירת קרקעות לישראלים. הפטריארך החדש התחייב בפגישתו עם השר רפי איתן לפעול על-פי "עקרון השוויון", ולפעול בהתבסס על החלטות "הסינוד הקדוש", הגוף הבוחר את הפטריארך מטעם הכנסייה היוונית אורתודוכסית, ו"בלא התחייבות לירדן או לפלשתינים".
החשדות הנוגעים למעורבות גורמים ממשלתיים בנושאי קרקעות הכנסייה הובילו לפנייה של תנועת אומ"ץ (יום א', 23.12.07) ליועץ המשפטי מזוז בדרישה להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה אולמרט ושרי הממשלה בחשד לכאורה לעבירות של "זיקה פרטית, מרמה והפרת אמונים".
לטענת העמותה, מפרסום לפני כחודש בידיעות אחרונות עולה כי בשעתו עוכב מינויו של תיאופולוס ג'אנופולוס, כפטריארך היווני במקומו של איריניאוס הראשון, "בשל סירובו לעסקת נדל"ן שאמורה היתה להתבצע באדמות הכנסייה בבית שמש. בעסקה זו היה מעורב עורך הדין אורי מסר, ידידו ומקורבו של ראש הממשלה".
עוד עלה מהפרסום, כי תיאופולוס נפגש בין השאר עם יועצת ראש הממשלה לשעבר רבקה פאלוך, שאמרה לו: "ראש הממשלה מוסר לך דרישת שלום ואומר שצריך לפתור את הבעיה עם אדמות הפטריארכיה בבית שמש". העמותה טוענת כי מהפרסום עולה חשד כי מינוי הפטריארך עוכב על-רקע קשיים בהשלמת עסקת בית שמש, וכי במהלך שיחותיה של גברת פאלוך עם תיאופולוס, התברר לו שהיה קשר ישיר לכאורה בין לשכתה לבין משרדו של עורך הדין מסר.
עוד נטען על-ידי העמותה, כי בפרסום טען תיאופולוס שנודע לו כי מי שיזם את הפגישה מאחורי הקלעים, ונפגש עם מזכיר הכנסייה, הארכיבישוף אריסטרכוס, ללא ידיעתו היה עורך הדין מסר. "את השם הזה שמעתי לא אחת, וזמן קצר אחר כך, כשאולמרט נבחר לראש הממשלה, אמרו לי כמה וכמה אנשים שכדאי לי להיפגש איתו, כי הוא מקושר לראש הממשלה, ושאם אפגוש אותו הכל יהיה בסדר".
תמיהה נוספת אותה מעלה התנועה, היא אופן מינויו של הפטריארך החדש. התנועה מציינת את פגישתה ביולי 2006 של ועדת השרים לענייני הפטריארך בראשות השר רוני בר און עם המועמד לפטריארך החדש, תיאופולוס. לאחר הפגישה החליטה הוועדה שלא לקדם את המינוי והנה "רק לפני כמה חודשים, לאחר שבראון התפטר מראשות הוועדה, ובמקומו מונה השר רפי איתן, קודם המינוי ובימים אלה אישרה הממשלה את המינוי".
התנועה דורשת מממזוז לחקור את פרשת מינוי הפטריארך.
כאמור, בטקס שנערך (יום ב', 24.12.07) בלשכתו של שר הפנים שטרית הוענק כתב הכרה לפטריארך היווני אורתודוקסי תיאופילוס.

תאריך:  24/12/2007   |   עודכן:  24/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת מינוי פטריארך: חג המולד או עסקי קרקעות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
התאחדות המלונות בישראל ערכה בחירות למספר תפקידים בכירים בנשיאות    תוצאות הבחירות הצביעו על כך שחברי ההתאחדות נותנים אמון בהנהלה המכהנת וכמעט שלא חלו שינויים מנהלתיים
מחלקה ראשונה
המנהל החדש - ניר דובדבני - מביא עמו לתפקיד ניסיון של 10 שנים בתחום הניהול, מתוכן 5 שנים ברשת הולמס פלייס
הדר פרבר
כמחצית מהנסקרים רוצים כי מפלגת האופוזיציה השמרנית תהיה בשלטון
רונן ליבוביץ
ועדת חוץ וביטחון אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק סהר שתאפשר לחיילים המוגדרים על-ידי צה"ל כספורטאי עילוי להתאמן ולשחק בחו"ל ולבצע שירות לאומי בחו"ל כתחליף לשירות הצבאי
מערכת PCאון
מאט נוסע בעולם, רוקד ריקוד טפשי, ומצלם את עצמו. התוצאה מצחיקה ויפה. איך אפשר לעקוב אחריו? האם הוא בדרך לארץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il