רשות שדות התעופה החליטה (יום ב', 24.12.07) כי הטכנולוגיות החדשות שמטרתן לשפר את בטיחות הטיסה ותנועת המטוסים בשדה התעופה בן-גוריון - יוכנסו לשימוש מבצעי בלוחות זמנים קצרים מהמתוכנן. קיצור לוחות הזמנים יאפשר את השלמת פרויקט ההצטיידות בסוף חודש מרץ 2008.
בין המערכות שיירכשו ויופעלו בשדה המרכזי של ישראל מוזכרות מערכת נחיתה אוטומטית - ILS - שתותקן על מסלול מספר 30 בשדה. זהו מכשיר ניווט המאפשר נחיתת מכשירים למטוסים בתנאי מזג--אוויר קשים וראות אפסית.
בנוסף החליטה הרשות על הפעלת אזור בטיחות בקצה מסלול 26 - בדומה לפרויקט שכבר בוצע על מסלול 12-30. האזור החדש יוקם עד לסוף הרבעון הראשון של השנה הבאה. הנהלת הרשות טוענת כי ישראל היא בין המדינות המתקדמות המיישמת מיתחם בטיחות בסוף המסלול - לפי הנחיות האירגון הבינלאומי לתעופה אזרחית. אזור הבטיחות בסוף מסלול 26 יבוצע לאורך 90 מטר, וברוחב של 90 מטר מעבר למסלול.
עוד תבוצע החלפת מערכות הקלטת הקול והקלטת תמונת המכ"ם במגדל הפקוח בשדה התעופה. בנוסף לכך תבוצע החלפת מערכות בקרת קשר הרדיו במגדלי הפיקוח בשדות התעופה הפנים-ארציים. מדובר במערכת מיתוג קשר רדיו קרקע/קרקע וקרקע/ אוויר, ותותקן גם מערכת בקרת קשר רדיו חדשה - אשר תשמש לגיבוי בעת מצב חירום בשדה התעופה.
מכ"ם דיגיטלי משני, שישמש לגיבוי מערכת המכ"ם הראשית המופעלת כיום בנתב"ג, יירכש בעלות של 8 מיליון שקל. בנוסף תוחלף מערכת הכיול לעזרי הניווט, שהייא מערכת המשמשת לכיול והסמכת עזרי הניווט הפרושים ברחבי הארץ. זאת לפי ההנחיות הבינלאומיות לבדיקת כשירות מערכות העזר לניווט.
לאור ריבוי האירועים הבטיחותיים שבהם היו מעורבים מחדלים של פקחי טיסה - יעברו פקחי הטיסה המועסקים ברשות הכשרות וריענונים נוספים בנהלי דיבור ועבודת צוות. תתוגבר גםהכשרת פקחי הטיסה בסימולטור בקנדה, ותתוקן מערכת הדרכה ממוחשבת במגדל הפיקוח וביחידות הבקרה האווירית.
מתוך כל תקציב הפיתוח לשנים 2008-2010 של רשות שדות התעופה, העומד של 1.6 מיליארד שקל, הוקצו 550 מיליון שקל לנושאי הבטיחות והביטחון. ממלא-מקום מנכ"ל רשות שדות התעופה, שמואל קנדל, מציין כי "מדובר בצעד משמעותי של השקעה בתשתיות - במטרה להעלות את רמת הבטיחות של המסלולים בנתב"ג, ולהביאם לאמות המידה המקובלות של הבטיחות בשדות תעופה בעולם".