X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלות ההסכמות עם המפלגות - 1.3 מיליארד שקל בוטל המס על עקרות הבית נעלם גם הקיצוץ של 4% בקצבאות והוגדל הסל לתרופות מצילות חיים
▪  ▪  ▪
יכול להיות מרוצה. מיסז'ניקוב [צילום: פלאש 90]
בר-און: "הלכנו צעד גדול בחיזוק מערכת הבריאות"

בתום שני ימי דיונים מרתוניים, שהחלו אתמול בשעות הבוקר והסתיימו הערב (ב', 24.12.07) אישרה ועדת הכספים של הכנסת, בראשות סטס מיסז'ניקוב, ברוב של 11 חברים בעד מול שישה נגד - את חוק ההסדרים ואת תקציב המדינה לשנת 2008.
חלק מחברי הכנסת, בהם שלי יחימוביץ', אבישי ברוורמן, ניסן סלומיאנסקי, חיים אורון וראובן ריבלין, הסתייגו במהלך הדיון לחלק מהסעיפים - אולם כל ההסתייגויות נדחו ואף אחת מהן לא אושרה.
במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שאליהם הגיעו ארבע ממפלגות הקואליציה - ישראל ביתנו, ש"ס, העבודה והגמלאים, עם האוצר, הוחלט כי חברי הכנסת יסירו את הסתייגותם לחלק מהסעיפים בתמורה לביטול הכוונה של משרד האוצר להטיל מס על עקרות הבית, להסרת הסעיף של המשך הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, לביטול המשך הקיצוץ של 4% בקצבאות הביטוח - וכן להגדלה של 300 מיליון שקל בסל התרופות מצילות חיים, מסכום התחלתי של 150 מיליון ל-450 מיליון לכל אחת משלוש השנים הבאות (עד שנת 2009).
עוד הוחלט כי הסכום שיועבר בשנת 2008 למסלול המענקים של הקרן לעידוד השקעות הון יעלה ב-150 מיליון שקל - ויעמוד על 300 מיליון. מיסז'ניקוב, המשמש גם כיו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, אמר בתגובה כי הקרן היא אחד הכלים החשובים ביותר של המדינה לקירוב המרכז לפריפריה, למאבק באבטלה ולעידוד הקמת תעשיה מחוץ למרכזי הערים. בסוף הדיון מסר הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, כי לפי בקשת הוועדה הוחלט להעביר עוד 4 מיליון שקל למרכז בגין ומרכז רבין.
הבנקים ייכנסו לייעוץ פנסיה בפריפריה
לדברי האוצר, עלות ההסכמים עם המפלגות והשינויים אותם ביקשו חברי הכנסת עומדים על כ-1.3 מיליארד שקל. בנושא כניסת הבנקים לתחום ייעוץ הפנסיה, הגיע מיסז'ניקוב להסכם עם ידין ענתבי, המפקח על הביטוח, לפיו החל מינואר הבנקים הגדולים יכנסו לייעוץ הפנסיה באיזורי עדיפות א' וב', ובמגזר הערבי - מלבד אשקלון, באר-שבע ואשדוד. לדברי מיסז'ניקוב, "ההסכם הוא הישג אדיר ובשורה נפלאה לתושבי הפריפריה, שלא גרים במרכז הארץ וסבלו עד עכשיו ממחסור בשירות זה".
"אני מודה לחברי הוועדה על כך שגילו אורך רוח וסבלנות במשך שני ימי הדיונים הארוכים והמתישים. אני שמח שהצלחנו לאשר את חוק ההסדרים ואת התקציב שבוע לפני המועד הקבוע, תוך כדי כך שמיצינו את כל הדיונים עד תום וקיימנו ישיבות יסודיות על כל הנושאים החשובים", אמר מיסז'ניקוב לאחר אישור התקציב.
"אני שמח עוד יותר מהעובדה שבשיתוף פעולה של מפלגות הקואליציה מול האוצר, הצלחנו להוריד מסדר היום מספר גזרות חברתיות שהיו פוגעות באוכלוסיות החלשות, וזוהי בעצם הבשורה החשובה של התקציב - ביטול קיצוצים מתוכננים של מאות מיליוני שקלים והפנייתם למטרות חשובות כמו תרופות מצילות חיים וקצבאות ביטוח לאומי".
בר-און: טרם הגיע הזמן לברך על המוגמר
שר האוצר, רוני בר-און, אמר בתום הדיון כי "תקציב המדינה, כפי שאושר בוועדת הכספים, הינו תקציב אחראי התואם את המדיניות הכלכלית של הממשלה. במסגרת הצעת התקציב נכללים סעיפים חברתיים וצרכניים מובהקים ורפורמות מרכזיות - בהן חיזוק מערכת הבריאות הציבורית, הרפורמה במערך הייעוץ הפנסיוני והרפורמה במשק הגז. השינויים שנכללו בתקציב הם במסגרת מגבלת ההוצאה אותה הצבנו, ומביאים לידי ביטוי את יעדיה הכלכליים של הממשלה".
באוצר גורסים, כי במסגרת התקציב וחוק ההסדרים נשמרו היעדים הפיסקאליים והמדיניות הכלכלית שמוביל משרד האוצר ובהם שמירה על יעד ההוצאה של 1.7%, המשך מגמת הפחתת המיסים, והמשך מגמת הורדת החוב ביחס לתוצר. שר האוצר הדגיש, כי אישור הוועדה משקף את עמדת הממשלה "שאימצה את המשמעת התקציבית כדרך חיים". ההסכמות שהושגו עם השותפות הקואליציוניות לשינויים בהרכב התקציב ייכללו במסגרת התקציב שנקבעה - וימומנו חלקם מתקציב שיועד לכך וחלקם במסגרת פתרונות תקציביים אחרים שיימצאו.
תקציב סל הבריאות יגדל ב-170 מיליון שקל עד 2011
בין היתר, אישרה ועדת הכספים את הרפורמה במערך הבריאות שהוצעה על-ידי משרדי האוצר והבריאות. הוחלט על הגדלת סל הבריאות וכן על הוצאת תרופות מצילות חיים מסל הבריאות המשלים. כצעד משלים החליט שר האוצר לאמץ את הצעתו של ח"כ חיים אורון, על הגדלת סל התרופות ב-450 מיליון שקל בשנת 2008, 410 מיליון שקל בשנת 2009 ובעוד 410 מיליון בשנת 2010. בנוסף אושרה תוספת תקציבית לסל הבריאות, כך שיגדל בשלוש השנים הבאות ב-170 מיליון שקל.
בר-און ממשיך: "הממשלה הלכה צעד גדול קדימה לחיזוק מערכת הבריאות בישראל. צימצום הביטוחים המשלימים של קופות החולים, בצד הגדלה משמעותית של סל התרופות, מהווים מהלך חברתי משולב ומאוזן המבטיח בסיס איתן למערכת הבריאות הציבורית".
בנוסף אישרה ועדת הכספים את הצעת האוצר לרפורמה במערך הייעוץ הפנסיוני. יועץ פנסיוני יוכל להעניק שירותי ייעוץ בכל המוצרים הפנסיונים, לרבות מוצרי ביטוח פנסיוני. בכך יוסר כשל השוק ויובטח ייעוץ איכותי יותר לאזרח - שכן היועץ יתוגמל באופן זהה מהפצת כלל המוצרים הפנסיונים (קרן פנסיה, קופת גמל וביטוח מנהלים) ותוגבר האובייקטיביות בייעוץ הפנסיוני.
רפורמה בגז הביתי תנפץ האטימות של חברות הגז
הוסכם כי הבנקים הגדולים, אשר כניסתם לתחום הייעוץ הפנסיוני לשכירים נדחתה לחודש אוגוסט 2010, יוכלו להעניק שירותי ייעוץ פנסיוני לאחר קבלת הרישיון ביישובי פריפריה. בר-און גורס כי "תיקון החוק יבטיח את התשתית לקבלת ייעוץ אובייקטיבי בנושא חיסכון לגיל פרישה, ויהפכו לזמין ונגיש לכל אזרחי ישראל. המהלך יעודד חיסכון לטווח ארוך, יקדם שקיפות ותחרות בין גופי השקעות שונים והחשוב מכל יאפשר לכל אזרח לחסוך בתבונה על-פי בחירתו".
כמו כן, אושרה בוועדת הכלכלה הצעת משרדי האוצר והתשתיות הלאומיות, לרפורמה במשק הגז הביתי. משמעותה של הרפורמה היא הסרת חסמים והגברת התחרות בין ספקי הגז לשימוש ביתי. יישומה של הרפורמה ייצור שוק תחרותי ויעיל - אשר יביא לשיפור השירות לצרכן ויביא להוזלה משמעותית במחירי הגז הביתי. הרפורמה מעניקה לצרכן חופש במעבר לספק אחר ללא איומים, קנסות וחרמות - ומאלצת את חברות הגז להימנע מלנסו לפתותו להישאר אצלן.

אורון ויחימוביץ: ניסו להתנגד והתרצו במהלך הדיון
תאריך:  24/12/2007   |   עודכן:  25/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקציב אושר, גזירות הוסרו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מבקש הבהרה
גמלאי   |  24/12/07 22:13
2
ושרה כבר קנתה שמלה חדשה.
עולם מצחיק  |  24/12/07 22:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הרדיו אישרה את לוחות השידורים של תחנות הרדיו האזוריות לשנת 2008    שעות הסינדיקציה יופחתו ויינתן דגש לתקינות השפה העברית
רונן ליבוביץ
הוועדה לתקציב הביטחון אישרה את תקציב מערכת הביטחון לשנת 2008    חברי הכנסת סנה ווילן התנגדו להצעת התקציב    יו"ר הוועדה, ח"כ הנגבי: "התקציב שהוצג בפני הכנסת אינו מעניק מענה אופטימאלי לצרכי הביטחון של מדינת ישראל"
רותי אברהם
האפוטרופוס הודיע כי יעביר לחברה לנכסי נספי השואה מניות של יהודים שנספו    מדובר במניות חב' JCT שהקים הרצל    החברה: נקווה שיקיים
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון דחה את ערעור החקלאי שלמה מוצאפי על החלטת משרד התמ"ת לשלול ממנו את הרישיון להעסיק 5 פועלים במשקו בשל כך
רונן ליבוביץ
ועדת הכספים תקציב 500 מיליוני ש"ח לתרופות מצילות חיים ומאריכות חיים מהביטוחים המשלימים    אישרה לתקצב המשך פעולתה של הקרן לילדים בסיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il