X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המוכר: מריוס נכט, בעל השליטה בצ'ק פוינט, שקנה את הבית זה עתה ב-16 מיליון דולר דניאל ורסנו רכש את הבניין ב-2001 ב-4 מיליון דולר בלבד עסקי הנדל"ן של אברהם גרנט 10,000 דולר לקרקע למ"ר מבונה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ מנהל מגעים על עסקה שבה ירכוש ממריוס נכט, בעלי השליטה בצ'ק פוינט, את בית שלוש ההיסטורי, בשכונת נווה צדק בת"א. אם תצא העסקה לפועל, ישלם לנכט כ-30 מיליון דולר - שיא חדש במחירי בתים למגורים בישראל. שווי הבניין זינק תוך 6 שנים מ-4 (או 2.5) מיליון דולר ל-30 מיליון דולר, כמפורט בהמשך.
אברמוביץ ביקר בישראל לפני כחודש, ובין היתר סייר בנווה צדק יחד עם אברהם גרנט, מאמן קבוצת הכדורגל צ'לסי שבבעלותו. גרנט בקי בעסקי נדל"ן, ובין היתר בנה לפני מספר שנים עם אשתו צופית, בית מגורים בשדרות ירושלים ביפו. אברמוביץ וגרנט בדקו מספר בניינים אפשריים לרכישה, ובין היתר "שמו עין" על בית שלוש.
מריוס נכט, בעל השליטה בחברת צ'ק פוינט, קנה את בית שלוש לפני כחצי שנה מדניאל ורסנו, ב-16 מיליון דולר. אם אכן יקנה אברמוביץ את הבניין, וישלם את המחיר הנקוב לעיל, יצביע הדבר על עלייה חדה במחירי בתי יוקרה בתל אביב. יש אומנם להביא בחשבון את העובדה, שהדולר נחלש בחצי השנה האחרונה בכ-10% מול הלי"ש.
תולדות הבניין ההיסטורי
הבניין הוא בן 500 מ"ר, בשתי קומות, ובצמוד לו מגרש נוסף. הוא נבנה על-ידי אהרון שלוש ב-1995, ברחוב שלוש 32. זהו הבניין הראשון שנבנה על-ידי יהודים מחוץ ליפו, עם הקמת נווה צדק ו-24 שנים לפני יסוד תל אביב. המשפחה, שעלתה לארץ ב-1840, התגוררה בבניין עשרות שנים, אך לאחר מכן הוא ננטש. המשפחה והיורשים נהגו, עם זאת, לקיים בחצר הבניין אירועים משפחתיים, כגון חגיגות בר-מצווה לילדים.
ב-2001 רכש הוטרינר ד"ר דניאל ורסנו את הבניין, מ-50 יורשי משפחת שלוש, ב-4 מיליון דולר (לפי גירסה אחרת: 2.5 מיליון דולר). אחת היורשות היא העיתונאית הוותיקה תקוה וינשטוק ממעריב. ד"ר ורסנו הוא בעל בתי מלון בהולנד. בנו, גיא ורסנו, הוא בעל רשת החנויות הידועה "נרות בשינקין".
ורסנו רכש גם את הבניין הצמוד. הוא תיכנן לבנות על המגרש 26 דירות, תוך ניצול זכויות הבנייה של בית שלוש, שהוא בניין היסטורי לשימור ואי אפשר לפגוע בו. ורסנו שכר את שירותיו של האדריכל אילן פיבקו. התוכניות לא יצאו לפועל עד היום. ורסנו אמר בזמנו שמכר שתי דירות בבניין, אך נראה שהיה זה חוזה מותנה באישור תוכניות הבנייה, והעסקות לא יצאו לפועל.
לפני כחצי שנה ניצל ורסנו את הגאות בשוק דירות ובתי היוקרה בת"א, ומכר את הבניין למריוס נכט ב-16 מיליון דולר. נכט מתכנן, ככל הידוע, לשפץ את הבניין ולהפכו לבית מגורים יוקרתי.
במקביל, קנה נכט באחרונה וילה בארסוף, על חוף הים ליד הרצליה פיתוח, ב-20 מיליון דולר. יתכן שתוכניתו של נכט היא להעדיף את הוילה בארסוף, ולכן מוצא הבית בנווה צדק למכירה.
שויו העיקרי של הנכס הוא באפשרות לבנות, כאמור, 26 דירות בנות כ-100 מ"ר בממוצע על המגרש הצמוד, בשטח כולל של 2,500 מ"ר. יחד עם הבניין הקיים, בן 500 מ"ר, מגיעות זכויות הבנייה ל-3,000 מ"ר. משמעות העסקה היא, לכן, שאברמוביץ ישלם 10,000 דולר לקרקע למ"ר. זה אומנם מחיר גבוה מאוד, גם ביחס לעסקות המגרשים שנעשו באחרונה בלב תל אביב (רחובות אחד העם ובלפור), אך עדיין מחיר בתחום הסביר, אם לזכור את ערכו ההיסטורי של הבניין ואת מיקומו המיוחד.

תאריך:  25/12/2007   |   עודכן:  25/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת שיא: אברמוביץ ישלם 30 מיליון דולר בעד בית שלוש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
החלטת הממשלה מספטמבר השנה מתייחסת לצמצום מספר האשרות לעובדים זרים במסעדות אתניות עד ביטולן המוחלט בעוד כשנה - ולדעת משרד התיירות היא התקבלה למרות היעדר הכשרות מתאימות ותחליף לעובדים אלה בשוק העבודה הישראלי
הדר פרבר
המחבל שנהג ברכב פוצץ את חומרי הנפץ בשעה שכוח של משטרה ומתנדבים ניסה למנוע ממנו להיכנס דרך שער המתחם השייך לחברת נפט לאומית
אלעזר לוין
רכשה מחברת נעמן-איתן ומהיזם חגי גרינשפון בניין משרדים בן 10,000 מ"ר בקריית מטלון פ"ת    שכרה את הבניין לפני שנה וחצי ומימשה אופציה לקנותו
הדר פרבר
הנשיא בוש ומשפחתו הגיעו לחגוג את חג המולד בקמפ דיוויד    בינואר יגיע למזרח התיכון
דרור מרום
דירקטוריון מזרחי-טפחות - הבעלים החדשים - אישר סדר מינויים בקבוצה: בחטיבה העסקית במזרחי-טפחות ובחטיבה הקמעונאית בבנק יהב    המינויים אושרו לביצוע על-ידי המפקח על הבנקים - לפני הסיום הפורמלי של הרכישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il