X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש המחוזי מתח ביקורת חריפה על שופטת שלום ועל המשטרה על ניהול כושל של תיק בעניין מתנחלת שהתנכלה לפלשתיני
▪  ▪  ▪
התנהלות עם מסר. השופטת רבקה פרידמן-פלדמן

בית המשפט המחוזי בירושלים מתח ביקורת חריפה על המשטרה ועל שופטת בית משפט השלום, רבקה פרידמן-פלדמן, על אופן ניהולו של תיק שבו הורשעה תושבת הרובע היהודי בחברון בהתנכלות לפלשתיני.
הדברים נאמרים בפסק דין שדחה את ערעורה של יפעת אלקובי על הרשעתה בידוי אבנים על ביתו של פלשתיני לפני שש שנים, ועל חומרת עונשה - 4 חודשי עבודות שירות, חצי שנה מאסר על תנאי, 300 שקל קנס פיצוי הקורבן ב-1000 שקל.
השופטים השופט צבי זילברטל, נאוה בן-אור ורות שטרנברג-אליעז, ציינו כי בגלל אופן ניהול חקירת המשטרה וניהול ההליך נמשך משפטה של אלקובי חמש וחצי שנים, מ-2002 עד 2007. "המסר שיכול להתקבל מן ההתנהלות המתוארת, כאשר אירוע חמור שהתרחש במאי 2001 מוכרע בספטמבר 2007, הינו מסר בעייתי, בלשון המעטה", כתבו השופטים.
מכתב האישום עולה כי אלקובי, ענת כהן ואחרות, הגיעו ביום 21.5.01, לציר תרפ"ט שבחברון, וידו אבנים אל ביתו של אובי עראפה. את האבנים הביאו איתן ברכב. חלון ביתו נופץ. לפיכך יוחסו לאלקובי ולכהן עבירות של התנהגות פסולה במקום ציבורי והיזק בזדון.
כהן הציגה טענת אליבי. בדיקת האליבי עוררה בלב התביעה ולכן זוכתה. הראיות נגד אלקובי היו בעיקר עדויות של אנשים שזיהו אותה. היא עצמה אמרה במשטרה: "אין לי מה לומר". העדים המזהים היו: סאלח חרב, שוטר במשטרת חברון, שהוזעק למקום; בעל הדירה אובי עראפה, שכנו, יחיא אבו זינה, וקצין צנחנים רועי כהן, שהיה אותה עת בשירות סדיר, והיה אחראי על הגזרה. כל הארבעה העידו כי אלקובי מוכרת להם מאירועים קודמים.
העדים היו אמינים
השופטת פרידמן-פלדמן הרשיעה את אלקובי לאחר שקבעה כי עדי התביעה אמינים. בערעור לבית המשפט המחוזי טען פרקליטה של אלקובי, עו"ד ודים שוב, כי כל העדויות היו פגומות. השוטר לא הזכיר כלל את שמה של אלקובי בדוח הפעולה שכתב לאחר האירוע, ולא נקרא לזהותה במסדר זיהוי. הקצין נחקר כ-8 חודשים לאחר האירוע, משום שהיה כל אותה עת עסוק בפעילות מבצעית והיה קשה לאתרו. ובמקום לערוך לפניו מסדר זיהוי הציגו לפניו אלבום תמונות. בעל הדירה ושכנו זיהו את אלקובי בעלעול באלבום תמונות. עוד טען עורך הדין כי הייתה אי-הבהירות ביחס לזהות כלי הרכב.
בפסק הדין שדחה את הערעור כתבו השופטים, כי במקרה הנדון אין במסדר הזיהוי משום תוספת ראייתית לעדות הברורה של העדים המעורבים, שכולם זיהו את אלקובי על-פי היכרותם הקודמת איתה. השופטים הדגישו כי "לא רק שאין בהיכרות מוקדמת זו כדי להשליך על מהימנות הזיהוי, כי אם להיפך, הזיהוי נעשה על יסוד היכרות מוקדמת זו, ולפיכך לא היה צורך בעריכת מסדר זיהוי, אלא בקישור בין דמותה של המערערת לבין שמה. עלעול באלבום תמונות, בנסיבות אלה, הינו אמצעי ראוי".
אשר לחומרת העונש ציינו השופטים, כי לאלקובי ולבעלה יש הרשעות קודמות בהתנכלות לפלשתינים. לפיכך, קבעו השופטים כי העונש שהוטל על אלקובי הינו "עונש מתון".
נתנו לתוקפות לנסוע ועצרו את הערבי
אחת התופעות שעליהן מתחו השופטים ביקורת הייתה אופן התנהלות המשטרה. לפי עדותו של השוטר חרב, הניידת שלו נעצרה בצמוד לרכבן של מיידות האבנים, אך המשטרה איפשרה להן להיכנס לרכב ולנסוע, במקום לעצור אותן. במקום זה, לקחו עימם את בעל הבית שנפגע לתחנת המשטרה. "אין ספק, כי לו הייתה המשטרה מבצעת את חובתה, ומעכבת לאלתר את החשודות בידוי האבנים, לא היה כל צורך אחר כך לנהל דיונים ארוכים על טיבו של הזיהוי שזיהו אותן העדים המעורבים", כתבו השופטים.
כמו-כן הביעו השופטים תמיהה על כי למרות שהשוטרים ידעו כי אלקובי חשודה בזריקת האבנים במאי 2001, התייצבה אלקובי לחקירה רק ביולי. "לא למדנו מתיק בית המשפט האם היא התחמקה מזימונים קודמים או שפשוט זה היה המועד בו התפנו חוקרי המשטרה לזמנה", כתבו בפסק הדין. כמו כן הביעו תמיהה על שכתב האישום הוגש רק כ-10 חודשים לאחר האירוע.
7 חודשים בין ישיבה לישיבה
לגבי המשפט עצמו ציינו השופטים, כי אלקובי עשתה הכל כדי להכשיל את ניהול ההליך, באמצעות אי-התייצבות. עדי התביעה נשמעו בהיעדרה. עם זאת, ציינו השופטים כי גם הפרשי הזמנים בין ישיבה לישיבה היו ארוכים באופן חריג - שלושה חודשים עד חצי שנה. וכך קרה שההליך, שנפתח במרס 2002, עם הגשת כתב האישום, הסתיים בספטמבר 2007, עם השלמת גזר הדין בחוות דעת הממונה על עבודות השירות. "אנו ערים לכך שהמערערת ערמה אין ספור קשיים, וכי בפני בית המשפט הועמדו קשיים נוספים, אולם ניהול הליך בתיק כזה במשך חמש וחצי שנים עלול לפגוע באפקטיביות של האכיפה הפלילית" כתבו השופטים.
השופטים הצביעו על עוד גורם שעיכב את המשפט, והוא: הקושי להביא עדים תושבי יהודה ושומרון, שאין להם היתר כניסה לישראל, להעיד. התובע הודיע במשפטה של אלקובי כי העדים תושבי חברון לא קיבלו היתר כניסה לישראל ונגרם עיכוב של חצי שנה כדי להסדיר את כניסתם של עדים אלה. אלא שגם לאחר שנתקבלה ההודעה מטעם התביעה, שלפיה הוסדרה הכניסה, התקיימה ישיבת בית המשפט כעבור 7 חודשים. וכך אירע, שבמשך שנה שלמה לא התקדם ניהול המשפט, אף שהעדים אותרו וניתן היה להכניסם לישראל לשם מתן עדות. בין ישיבת הוכחות אחת לאחרת, ובסך-הכל היו שלוש ישיבות כאלה, עברו שנה ו-6 חודשים. 6 חודשים מהם נזקפים לחובת הקושי בהכנסת העדים, אבל היתר כרוך באופן ניהול ההליך.

ע"פ 40648/07
תאריך:  25/12/2007   |   עודכן:  26/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט על יידוי אבנים נמשך יותר מ-5 שנים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה אנטישמית הלוואי ותחרב
מיקי ץ  |  26/12/07 00:44
 
- למה צריך להביא בכלל "עדים"
דני דין  |  26/12/07 05:54
 
- השחיתות של ישראל מסריחה
אזרח מדוכא  |  26/12/07 07:54
2
זרקה אבנים על בית של ערבי?
WOOOW  |  26/12/07 02:00
3
ואיפה נציבת התלונות על שופטים?
מילשטיין  |  26/12/07 04:42
4
החקירה נגד יחזקאל ביניש מוזמזה
במשך 4 שנים  |  26/12/07 07:57
5
שיעסקו בפרשות אולמרט וביניש
אזרח בחלם  |  26/12/07 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
התאחדות הסטודנטים טוענת כי מטרת הצווים היא לקטוע את מאבק המרצים למען שיפור מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל    "למרות הסבל והנזק הרב שנגרם הסטודנטים, לא ניתן יד למי שפוגע בדמוקרטיה בישראל ובחופש לשבות"
עידן יוסף
פעמות הזמן שלפני החדשות יישארו אך בסופם יושמע צליל חדש    רשת ב' פונה לצעירים: רצועת ספורט בשש בערב, והצטרפות מגישים חדשים בהם יוני בלוך, אהוד בנאי ומירי מסיקה
זאב קם
בבוקר יקדמו פעילי מגמה ירוקה את חברי ועדת הכלכלה בקריאה "תחנה פחמית - ארובה לחיים קצרים"    המטרה: להדגיש בפני הוועדה את התנגדותה של מגמה ירוקה ושל התושבים להקמת תחנת כוח פחמית באשקלון
איציק וולף
אירן פיתחה לאחרונה מחשב-על המתבסס על מעבדים מתוצרת אמריקנית    במערב מודאגים מן האפשרות שהדבר יקשה על מעקב אחרי תכנית הגרעין
אלעזר לוין
מעתה - לא "הקריה בתל אביב", אלא "גני שרונה"    המיתחם בן 498 אלף המ"ר יכלול 600 דירות יוקרה, מגדלי משרדים, מרכז מסחרי, כבישים חדשים ופארק בן 40 דונם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il