X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המילארדר שרכש את "ישקר" ממשפחת ורטהימר הוסיף לרכושו את חברת האחזקות שהיתה עד כה בידי משפחת פריצקר, בעלי מלונות היאט
▪  ▪  ▪
וורן באפט (צילום AP)

המיליארדר וורן באפט, שרק לפני שנה רכש את החברה הישראלית "ישקר", הוסיף (יום ד', 26.12.07) עוד יהלום לכתר החברה המשפחתית שלו. "ברקשייר הת'וויי" תשלם 4.5 מיליארד דולר למשפחת פריצקר משיקגו, שהיא גם בעלת מלונות היאט, בעד 60% מחברת האחזקות "מרמון".
"מרמון" היא קבוצת חברות הפועלות במגוון תחומים, ובכללם מתן שירותים לענפי מסילות הברזל והאנרגיה. בעליה היא "גלובל היאט", שבשליטת משפחת פריצקר. המכירות של קבוצת "מרמון" מסתכמות ב-7 מיליארד דולר בשנה. הכנסותיה התפעוליות הוכפלו בחמש השנים שחלפו.
באפט, בן 77, בונה בהדרגה את "ברקשייר" זה כ-40 שנה, מחברת טקסטיל כושלת שרכש לחברת אחזקות המגלגלת 210 מיליארד דולר. השקעתו הגדולה ביותר ב-2006 היתה רכישת קונצרן ישקר ממשפחת ורטהימר בישראל ב-4 מיליארד דולר. ב-2005 רכש באפט את "פסיפיקורפ" מ"סקוטיש פאואר" ב-5.1 מיליארד דולר במזומן ועוד 4.3 מיליארד דולר לצורך כיסוי חובות.
באפט גם השקיע במסילות ברזל. באפריל הודיע כי רכש את חברת "ברלינגטון", שמרכזה בטקסס, חברת הרכבות השנייה בגודלה בארה"ב אחרי "יוניון פסיפיק".
הרכישה הגדולה ביותר של החברה מעולם היתה של "סנטה רי", חברת ביטוח-המשנה הגדולה ביותר בארה"ב, ב-16 מיליארד דולר. הרכישה הושלמה ב-1998.
באפט מעדיף לרכוש חברות במישרין ולא באמצעות רכישת מניות בבורסה. על "מרמון" אמר יש לה נתונים מרשימים של צמיחה ורווחיות. באפט נוהג לומר כי קנה המידה שלו לרכישת חברות הוא "תשואה טובה על ההון", עם מעט או בלי חובות, "עסקים פשוטים שאני יכול להבין". עד כה הצליחה השיטה להפליא.
מניית "ברקשייר" שנסחרה לפני 20 שנה ב-2,950 דולר טיפסה בתחילה השבוע ל-137,980 דולר בבורסת ניו-יורק. מראשית השנה עלתה המניה ב-25%.
45 מיליארד דולר "קאש"
"ברקשייר" מחזיקה במזומנים בסך 45 מיליארד דולר, ועומדת הכן לרכוש עסקים גדולים "בתוך רגע", אמר באפט בחודש מאי באסיפה השנתית של בעלי המניות. הוא הוסיף כי הוא מוכן להשקיע אפילו 60 מיליארד דולר על "החברה הנכונה".
"ברקשייר" מעסיקה 217,000 עובדים בעסקים שונים ומשונים, מחברת הביטוח לרכב "גייקו", דרך יצרנית השטיחים "שו" וחברת הגלידה "דיירי קווין" ועד לחברה להפעלת צי מטוסי מנהלים, "נטג'טס".
רכישת "מרמון" תושלם ברבעון הראשון של 2008. את שאר ה-40% ממניות "מרמון" תרכוש ברקשייר עד 2014 בעלות שתתבסס על רווחיה בעתיד. "מרמון" מעסיקה 21,500 עובדים, רובם בצפון אמריקה, בבריטניה, באירופה ובסין. בין עסקיה עשרות חברות המייצרות כבלים וחוטים לתעשיות האנרגיה והבנייה. החברה, שמרכזה בשיקגו, שולטת גם בחברות לשירותי תחבורה, המייצרות קרונות רכבת ומחכירות מכולות בסין. ההכנסות התפעוליות של "מרמון" הסתכמו ב-2006 ב-794 מיליארד דולר.
ארגון מחדש של עסקי משפחת פריצקר
משפחת פריצקר החלה לדון בפירוק האחזקות שלה מאז מותו של ראש המשפחה ג'יי פריצקר, ב-1999. ג'יי הקים ב-1957 את חברת המלונות הנודעת כאשר רכש את בניין היאט בלוס אנג'לס. השקעות המשפחה גוונו מאז, מחברת כרטיסי אשראי עולמית ועד ייצור פרוטזות לנכים. את "מרמון" רכש ג'יי ב-1957 עם אחיו רוברט.
"העסקה עם באפט נעשתה בהקשר להחלטתו הקודמת לארגן מחדש את עסקי המשפחה", מסר יו"ר "מרמון" טום פריצקר. באוגוסט 2007 הודיעה המשפחה כי תמכור חלק קטן מ"גלובל היאט" לקבוצת משקיעים, ובכללה חברה של "גולדמן סאקס", ב-1 מיליארד דולר.
בינואר 2005 הושג הסדר פשרה בין השחקנית ליזל פריצקר לבין אחיה מתיו פריצקר על סך 2 מיליארד דולר. ליזל האשימה את מתיו ובני משפחה אחרים כי נישלו אותה במרמה מהירושה.
טום פריצקר מדורג במקום ה-117 ברשימת עשירי ארה"ב של כתב העת "פורבס" עם הון של 3 מיליארד דולר נטו. באפט מדורג עשירי, עם 52.4 מיליארד דולר. באפט ישתף פעולה עם טום פריצקר ועם מנכ"ל "מרמון" והמנכ"ל לשעבר ג'ון ניקולס ב-5-6 השנים הבאות.

תאריך:  26/12/2007   |   עודכן:  26/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באפט רכש את "מרמון" ב-4.5 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האם חולים הסובלים מאפילפסיה שהחלה בגיל הבגרות יכולים בשלב מסויים להפסיק להשתמש בתרופות?
עידן יוסף
משה גלילי, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת וסמנכ"ל בכיר לניהול ספקטרום ורישוי תדרים, ביקש לפרוש מתפקידו
רונן ליבוביץ
"אתם מוציאים את דיבת הארץ", אמר שר הפנים, מאיר שטרית, לנציגי עמותות המטפלים בנושא סחר בנשים ואיים לפוצץ את הישיבה    ח"כ כהן: "האכיפה לוקה בחסר ובעוד שהסרסורים והסוחרים בבני אדם הם אזרחי ישראל, העובדים הזרים הם קורבנות"
דרור מרום
כזכור - דוח מבקר המדינה עסק בהטבות שכר שקיבלו עובדי בנק ישראל וחברי הנהלתו במסווה של ימי השתלמות, חופשה מיוחדת, ימי מחלה, תוספת ותק, תוספת קיצבת פרישה בגין מצב בריאות ומענק "יובל"    סכום ההטבות לעובדי הבנק הוערך בעשרות מיליוני שקל בשנה
זאב קם
מועצת גן-יבנה שלחה אתמול הודעה לקבלן האשפה על הפסקת ההתקשרות עמו    הסיבה: כשלים חוזרים, תלונות רבות של התושבים וחוסר שביעות רצון מתמשך מתפקודו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il