X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד הביטחון ייהנה מהתקציב הגבוה ביותר בין משרדי הממשלה בסך 50.5 מיליארד ש"ח תושבי שדרות ייהנו מחמישים מיליון ש"ח למיגון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מזל טוב, למדינת ישראל יש תקציב לשנת 2008 בסך 314 מיליארד ש"ח לאחר שמליאת הכנסת אישרה (ה', 27.12.07) בקריאה שנייה ושלישית ברוב גדול את בקשת הממשלה. 64 חברי כנסת הצביעו בעד מול 31 חברי כנסת שהתנגדו, וכך הגיע לסיומו שבוע מתוח וטעון.
"תקציב המדינה כפי שעבר הערב", אמר שר האוצר רוני בר-און, "הוא ביטוי למדיניות מאוזנת ומרוסנת. זהו תקציב המשלב בין משמעת ויעדים פיסקאליים מרוסנים לבין סדרי עדיפויות ברורים. בתקציב זה ניתן ביטוי בולט לנושאים המרכזיים שחרתה על דגלה הממשלה, דגל החינוך, הדגל החברתי והדגל הביטחוני".
השר והדגיש כי התקציב משקף את עמדת הממשלה אשר אימצה את המשמעת התקציבית כדרך חיים. "במציאות של כלכלה גלובלית ומגבלות תקציביות על המדיניות הממשלתית לשלב בין קביעת יעדים פיסקאליים ברורים, לבין קביעת דפוסי פעילות מחוללת צמיחה ובכך להעניק לכלכלה המקומית את התנאים האופטימאליים להתחרות בשוק הגלובאלי", אמר השר בר–און. "אני מברך על אישור תקציב המדינה לשנת 2008 כפי שאושר הערב, ע"י הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית", סיכם שר האוצר.
שאלת המיגון
הדרמה העיקרית של היום התמקדה בשאלת מיגון העיר שדרות ויישובי עוטף עזה. לאחר סדרה ארוכה של לחצים מצד חברי כנסת בקואליציה, נאות ראש הממשלה להכריז קבל עם ועולם על השקעה בסך חמישים מיליון ש"ח לטובת התושבים החרדים מאזעקת הצבע האדום.
תקציב המשרד הגבוה ביותר שייך למשרד הביטחון. 51.5 מיליארד ש"ח הוקדשו לביטחון, אך למרות זאת נשמעו קולות בכנסת שטענו כי התקציב אינו מספק, ביניהם סגן שר הביטחון לשעבר, ח"כ אפרים סנה (עבודה) שהצביע נגד התקציב. לעומת זאת, הוחלט כי משרד הגנת הסביבה ייהנה מהתקציב הנמוך ביותר העומד על 145 מיליון ש"ח בלבד.
לאחר אישור התקציב, נשמעה אנחת רווחה בקואליציה. ח"כ אלי אפפלו (קדימה) המכהן כיו"ר הקואליציה, אמר כי "אישור התקציב ברוב מוחץ מהווה הישג מרשים לקואליציה ולממשלה אשר הוכיחו כי ניתן לנהל כלכלה אחראית המכילה חמלה וצדק חברתי". מנגד, טען יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער (ליכוד) כי "התקציב שאושר לא נותן מענה לבעיות הביטחון ולבעיות החברתיות. זהו תקציב נעדר חזון ונטול רפורמות".
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) החברה בקואליציה נמנעה בהצבעה. היא הסבירה כי "לעבודה הישגים יפים בחוק ההסדרים אך בתקציב המדינה עדיין ישנן טביעות אצבעותיו של בנימין נתניהו".
באופן חריג אושר התקציב עוד לפני תום השנה האזרחית. "לראשונה מזה שנים רבות מאושר התקציב לפני סוף השנה האזרחית כך שאת שנת 2008 ניתן להתחיל עם תקציב מדינה מוגמר ומאושר", אמר שר האוצר וציין כי הוא פועל לכך שכבר בשנה הבאה יונח התקציב על שולחנה של הכנסת במועד מוקדם, אשר יאפשר לה דיון מעמיק ונוקב בחוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים וכן יבטיח כי התקציב יאושר לפני תחילת שנת התקציב הבאה.

תאריך:  27/12/2007   |   עודכן:  27/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר תקציב המדינה ל-2008
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שולה זקן הוחזרה בשביל הפנסיה
חור בתקציב  |  28/12/07 07:59
2
שולה זקן הוחזרה בשביל הפנסיה
חור בתקציב  |  28/12/07 08:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל רוכוורגר
לקראת המעבר ללונדון: לב לבייב מכר לנעם לניר את מטוס המנהלים שלו תמורת 15-10 מיליון דולר    לבייב עוזב את ישראל לטובת לונדון על מנת להתרכז בעסקי אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה-ישראל
מיכאל רוכוורגר
אי.די.בי רכשה כ-4% ממניות החברה מידי בנק הפועלים תמורת 100.5 שקל למניה    המניות נרכשו בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקל
רותי אברהם
נציבות שירות המדינה לא תאריך את השעייתה של מי שכיהנה כראש לשכתו של רה"מ    זקן הושעתה בחשד למעורבות בפרשת המעילה ברשות המיסים    לא תוכל לשוב לתפקידה כראש לשכתו של אולמרט
משה ריינפלד
שני המבריחים, דייגים מרפיח, אחד מהם פעיל חמאס, טענו כי לא ידעו שגם לאחר ההינתקות מישראל אסור להוביל נשק ממצרים לרצועת עזה
אופירה אסייג
פרסום ראשון: חלוצה של בית"ר ירושלים חתם בשורות הקבוצה, שנציגיה הגיעו ארצה כדי להיפגש עם רונן קצב    בית"ר תקבל מיליון יורו על שחרורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il