X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המתמודד הרפובליקני המוביל בסקרים מעד בתגובותיו על פקיסטן, אך פרשנים מרגיעים: הוא פופוליסט וציבור תומכיו יצביע בעדו למרות הכל
▪  ▪  ▪
מוביל בסקרים. מייק הקבי [צילום: AP]

יועץ בכיר של מייק הקבי, המתמודד הרפובליקני המוביל בסקרים לקראת הבחירות המוקדמות הראשונות באיווה ובניו-המפשייר, מודה כי המושל לשעבר מארקנסו אינו מתמצא בענייני חוץ. הוא הגיב על דבריו הקבי בנאום בחירות באיווה שעוררו לא מעט תמיהות והרמות גבה בקרב שומעיו.
הקבי אמר כי המשבר שנוצר עקב רצח בנזיר בוטו בפקיסטן צריך להביא לידי חיסול ההגירה הבלתי-חוקית מפקיסטן לארה"ב. יועצו של הקבי בתשובה לשאלות כתבים כי הקבי ניסה להסיח את הדעת מהידע הלקוי שלו בנושאי חוץ. פרשנים החלו לחשוד בפגם זה של הקבי לאחר שאמר כי אינו מכיר את עניין דוח המודיעין האמריקני שלפיו השעתה אירן את תוכנית הנשק הגרעיני שלה.
בהתייחסותו לאירועים בפקיסטן, אמר הקבי: "מעניין שיש יותר פקיסטנים מאשר אזרחיה של מדינה אחרת כלשהי, למעט זו שמעבר לגבול הדרומי שלנו (מקסיקו), שחצו שלא כחוק את הגבול לארה"ב", אמר.
"האמריקנים יכולים להסתכל על מחצית העולם ולשאול: איך זה ישפיע עלי? אנחנו צריכים להבין שאלימות וטרור הם בעלי חשיבות כאשר הם מתרחשים בפקיסטן, והם יותר חשובים אם הם יכולים להתרחש בערים שלנו. וזה יקרה אם אנשים יכולים להסתנן דרך הגבול שלנו ואין לנו פיקוח עליהם", הוסיף.
"סוגיית ההגירה אינה עוסקת באנשים שבאים לקטוף חסה (פועלי חקלאות) או להציע מיטות (חדרניות), היא עוסקת באנשים שיכולים לבוא עם טיל כתף ולגרום לנו נזק", אמר הקבי, "וזה מה שאנחנו צריכים להיות מודאגים לגביו".
660 פקיסטנים
היועץ של הקבי סיפר כי אמר למועמד כי תגובתו למשבר בפקיסטן תהיה הסיפור המרכזי בארה"ב בימים הבאים, וכי הוא מייעץ לו להימנע מלדבר על נושא ההגירה הבלתי חוקית.
לטענת היועץ, הדיבורים הקשוחים של הקבי נגד ההגירה מכוונים לציבור הגברים, מצביעי המפלגה הרפובליקנית באיווה, המעוניינים לשמוע זאת.
בנאומו אמר הקבי כי 660 פקיסטנים נכנסו שלא כחוק לארה"ב בשנת 2007. כאשר שאל אותו כתב למקור הסטטיסטיקה הזאת, הגיב המועמד הרפובליקני באי-נוחות. "אלה מספרים שקיבלתי היום בתדריך, והם נמסרו מהסי-איי-איי או משלטונות ההגירה", אמר. לאחר מכן, מסרו דובריו כי הנתון נלקח מידיעה שהופיעה בעיתון "דנוור פוסט" במארס 2006. אבל לאחר שהכתבים פנו למשמר הגבול האמריקני, נאמר להם שב-2007 עברו את הגבול "קומץ מהגרים בלתי חוקיים מפקיסטן".
על-פי רוב הסקרים, הקבי מוביל בין המועמדים הרפובליקניים שיתמודדו בבחירות המוקדמות באיווה (יום ה', 3.1.08). סקר של "לוס אנג'לס טיימס" וסוכנות הידיעות בלומברג שנערך ב-26 בדצמבר מלמד כי 36% מהנשאלים הרפובליקנים אמרו שיצביעו הקבי, לעומת 28% שיצביעו בעד מיט רומני, המושל לשעבר של מסצ'וסטס.
ככל שמסע הבחירות מתקרב לקו הסיום, מגביר רומני את מתקפתו נגד הקבי, ומתמקד במיוחד במדיניותו כלפי ההגירה הבלתי חוקית כאשר היה מושל ארקנסו.
"מצב החירום בפקיסטן"
הערותיו של הקבי על ההגירה באו לאחר מעידה קודמת ביום ה'. הוא אמר במסיבת עיתונאים באורלנדו שבפלורידה, כי "פקיסטן נתונה למצב חירום", וכנראה לא שמע שמצב החירום הוסר לפני כשבועיים. כאשר הגיב על רצח בוטו אמר לכתבים כי "הדבר הדחוף ביותר שיש לעשות הוא להביע את תנחומינו הכנים למשפחה ולעם הפקיסטני, וזה ולא לנסות לוודא מי עומד מאחורי הרצח ואיזו השפעה תהיה לכך על השאלה אם יימשך או לא יימשך מצב החירום בפקיסטן".
עם זאת, רק פרשנים מעטים סבורים כי ההחלקות של הקבי עלולות להיות לו לרועץ בהמשך מאבק הבחירות. רובם טוענים כי חוסר השליטה של הקבי במה שמתרחש בפקיסטן כמעט לא ישפיע על התמיכה בו. הקבי הוא פופוליסט, והערותיו של פקיסטן משקפות הבנה פופוליסטית של המשבר. אומנם הממסד הפוליטי מגחך, אבל ספק אם הטעויות הללו מדאיגות את מצביעיו של המתמודד הרפובליקני.

תאריך:  29/12/2007   |   עודכן:  29/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייק הקבי הוכיח בורות בענייני חוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההחלטות - בעקבות חשיפת פרשת גילעד ב-Nfc    ד"ר דוד האן שמונה לבדוק מצביע על עבירות פליליות    הדירקטוריון פיטר את היועצת, עו"ד טייטלר    כהונת המנכ"ל זילברברג תדון בישיבה הבאה
משה ריינפלד
ענקית האינטרנט AOL הודיעה כי מ-1 בפברואר תפסיק לתת תמיכה לחלוץ דפדפני האינטרנט ותמליץ למשתמשיו לעבור לפיירפורקס
משה ריינפלד
קרן ממשלתית ממשיכה לפעול למרות שנסגרה רשמית לפני שנים כדי להחזיר רכוש יהודי שהוחרם משום שבעליו היו "אזרחי מדינות אויב"
משה ריינפלד
ספירת הקולות בקניה מתנהלת בעצלתיים, תומכי האופוזיציה מאבדים את סבלנותם וברחובות הערים פרצו מהומות ומעשי ביזה
משה ריינפלד
למרות שאינה עובדת הפרלמנט הבריטי ביקשה אשת היו"ר להחזיר לה 1,000 ליש"ט לשנה על נסיעות במוניות כדי "לקנות מזון לסעודות רשמיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il