X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסבה מקצועית יוצאת-דופן: צבי אבן-חן בחל בסרגל השרטוט שלו והמיר אותו בסינר הקצבים סיפורו של האיש שהחליט ללכת בדרך כל בשר
▪  ▪  ▪
עת הבשר הגיעה [צילום: AP]

פתאום קם לו בבוקר מהנדס מצליח ובעל-שם ומתחיל לחשוב: זהו זה. עד כאן! מסרגל החישוב קצת קשה לפרנס משפחה. ואז הוא מחליט החלטה גורלית ומשונה: להיות...קצב. זה, בדיוק, מה שקרה לצבי אבן-חן (30), יליד תל אביב, המתגורר עם רעייתו (בוגרת אוניברסיטת חיפה בהיסטוריה ובלשון עברית) ושני ילדיו בבית מטופח ברמת-גן.
ייאמר מייד כי "תאוות הבשרים" דבקה בצבי, לא במעט, בעטייה של רעייתו, נירה, עקרת-בית ובתו של איש עסקים מצליח לייצור ולשיווק בשר.
את החלטתו הגורלית והבלתי-שיגרתית, ללכת בדרך כל בשר ולהמיר את משרד המהנדסים באטליז, קיבל צבי עוד לפני שלוש שנים. עד אז הספיק לרכוש ותק וניסיון של שלוש שנים בעבודתו כמהנדס-בניין.
בפרק-זמן זה הספיק לעבוד בשירותם של מספר משרדים לתיכנון ולייעוץ הנדסי, ואף כי מעסיקיו רוו ממנו נחת, חש עצמו צבי מתוסכל בעבודתו. "השוק היה מוצף אותם ימים במהנדסים" - הוא מתוודה - "וחלומי, לפתוח משרד-מהנדסים עצמאי, הפך למשימה בלתי-אפשרית עבורי. כבעל-משפחה, חשתי כי יקשה עלי לקיים בית ברמת-חיים גבוהה, כל עוד אני עובד-שכיר".
האלטרנטיבה של ביסוס כלכלי-עצמאי לא נתנה לו מנוח. הוא החל בודק אפשרויות חלופיות שונות שניקרו בדרכו. עד שלבסוף גמלה בו ההחלטה הגורלית לעשות הסבה מקצועית ולהיכנס לעסקי הבשר של משפחת-רעייתו. בדיוק באותה עת נודע לו כי בעל אטליז-יוקרה, באחד מיישובי השרון, שעם לקוחותיו נמנים רבים מה"מי ומי", החליט להגר לחוץ לארץ ולמכור את זכויות-הבעלים שלו. בלי להסס הרבה, ובסיועה של משפחת-רעייתו, החליט צבי לקחת את העסק בידיים.
החומר והרוח
צבי, שהמיר בין לילה את חליפת המהנדסים שלו בסינור הקצבים הלבן, ראה בהסבה המקצועית שלו לא רק אתגר מפתה, אלא גם השלמה אידיאלית לעבודתו כמהנדס. היועץ והמתכנן שבו - ראה בעסק שלו לא סתם אטליז, אלא גם מרכז לייעוץ טכנולוגי של שיווק-בשר.
את הקריירה החדשה שלו החל היישר מאחורי דלפק הבשר. מכאן המשיך כחותך וכמפרק-בשר - שהיא תורה בפני עצמה. בשלב מאוחר יותר החליט לגוון את נתיב ההשתלמות שלו בחוץ לארץ. שם נטל חלק בהרצאות ובסימפוזיונים מקצועיים ואף בתערוכות-מזון.
משלמד עד מהרה את רזי המקצוע החדש, החליט גם להתמחות בכל מה שקשור בשיפור איכות הבשר לסוגיו - אחד מן המורכבים בענפי המקצוע. תוך כך עסק גם ברכישת ציוד חדיש לאטליז שלו ובשיפור השירותים האישיים ללקוחות. לצורך כך הסתייע בצוות של עשרה עובדים - כולם בעלי-מקצוע מעולים.
צבי אינו מתחרט אף לרגע על ההסבה המקצועית שלו. הוא אינו מתכחש לעובדה כי בעסקי הבשר הוא גורף רווחים נאים, וכי מעולם לא יכול היה לנהל רמת-חיים גבוהה כל-כך, אילו היה ממשיך לעבוד כמהנדס שכיר.
העובדה כי עשה הסבה מקצועית שכזו אינה גורמת לו לפיצול אישיות. להיפך, הוא נעזר לא מעט, בעיסוקו החדש, ביידע שרכש בטכניון ואף מצליח ליישם אותו בכל הקשור לתיכנון, עיבוד הבשר ומוצריו. "הבשר", הוא אומר, לא בלי גאווה, "אינו אלא החומר, וההנדסה היא הרוח שמפיחה בו חיים"!

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  29/12/2007   |   עודכן:  29/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהנדס הבניין שהפך ל...קצב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מפתיע
ילד  |  29/12/07 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
ראש הממשלה הפלשתיני הוסיף כי הרצח פוגע בשני הצדדים    לדבריו, כוחות הביטחון הפלשתינים משתפים פעולה עם ישראל, על-מנת לטפל באירוע וכי הלילה כבר ביצעו מעצרים
משה ריינפלד
הכלבה מסוג רוטוויילר שהייתה שייכת לסבו ובתו של התינוק חטפה אותו מזרועות ילדה בת 7    שוטרים שהוזעקו למקום המיתו אותה
משה ריינפלד
מקורות ירדניים: ראשי הממשלות ידונו בסיכויים לחדש את התהליך המדיני בין ישראל לסוריה ויחתמו על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני
ראובן לייב
שלושה סטודנטים מחיפה, שביקשו לצאת למצרים, לגיחה קצרה, לא העלו על דעתם כי מה שאמור היה להיקרא "טיול של כיף", יהפוך עד מהרה למסע של סיוטים
עידן יוסף
הכתבת לילי גלילי סיקרה כינוס קריאה לפעולה נגד פינוי תושבים מיפו מבלי לציין שהיא אחת הפעילים בכינוס    תלונה בנושא נשלחה לעורך העיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il