X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשי העסקים יצחק ספקטור ועו"ד דניאל אזוגי מואשמים כי השיגו במרמה את אישור החברה לעסקת נדל"ן שבצעו ביניהם
▪  ▪  ▪

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית משפט השלום בת"א כתב אישום נגד אנשי העסקים יצחק ספקטור ועו"ד דניאל אזוגי באשמת קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק ניירות ערך. כתב האישום הוגש בתום חקירה של הרשות לניירות ערך.
התובע, עו"ד עמית בכר מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), טוען כי עו"ד דניאל אזוגי, בן 48, היה בעלים של 83% ממניות חברת יסת"א השקעות בע"מ (לשעבר זת השקעות בע"מ). בנובמבר 1999 התקשר אזוגי בעסקה למכירת מחצית ממניותיו ביסת"א ליצחק ספקטור, בן 46. העסקה כללה שני הסכמים: הסכם למכירת המניות לספקטור והסכם נוסף שבו הסכימו ספקטור ואזוגי כי מיד לאחר שספקטור ירכוש את המניות מאזוגי, ימכור ליסת"א נכסי נדל"ן שבבעלותו ב-19 מיליון שקל. ההסכם כלל גם את חלוקת השליטה בדירקטוריון יסת"א בין ספקטור לאזוגי. ההסכם למכירת נכסי הנדל"ן נשאר סודי ולא דווח לגורם כלשהו בחברה או לציבור. שבוע בלבד לאחר מכירת המניות לספקטור הביאו ספקטור ואזוגי לאישור דירקטוריון יסת"א את רכישת נכסי הנדל"ן מספקטור.
לנוכח קיומו של ההסכם הסודי בין ספקטור לאזוגי ולנוכח העובדה שההסכמות על מכירת נכסי נדל"ן פרטיים של ספקטור ליסת"א היו חלק מרכישת מניות החברה מאזוגי, היו ספקטור ואזוגי לבעלי השליטה במשותף בחברת יסת"א. בנוסף, מיד עם מכירת המניות מאזוגי לספקטור, הפך ספקטור לרוח החיה מאחורי החברה, ולמעשה היה מנכ"ל החברה בפועל.
מאחר שעסקת מכירת נכסי הנדל"ן מספקטור ליסת"א היתה עסקה עם בעל שליטה, היה עליהם לאשר את ההסכם באסיפה הכללית של החברה ולקבל בה את תמיכתם של לפחות שליש מבעלי המניות שאינם נגועים בעניין אישי בעסקה. משמעות דרישה זו היתה כי יש צורך בתמיכת המשקיעים המוסדיים המחזיקים במניות החברה בעסקה.
דיווחים כוזבים
בשל העובדה שספקטור ואזוגי לא דיווחו לאיש על אודות ההסכם ביניהם למכירת נכסי הנדל"ן מספקטור לחברה, הוגדרו השניים בידי היועצת המשפטית של החברה, עו"ד אילנית לנדסמן יוגב, כבעלי עניין בחברה בלבד ולא כבעלי שליטה, ועל כן נדרשו לאישור הסכם הנדל"ן רק אישור ועדת הביקורת ואישור דירקטוריון החברה, שבו היתה לספקטור ואזוגי שליטה מלאה. בדרך זו מנעו ספקטור ואזוגי במרמה את העברת ההחלטה על עסקת הנדל"ן לאישור האסיפה הכללית, ולמעשה לאישור המשקיעים המוסדיים, ובכך קיבלו במרמה את אישור החברה לביצוע עסקת הנדל"ן. כחודש וחצי לאחר מכירת נכסי הנדל"ן מספקטור לאזוגי רכש ספקטור את יתרת המניות של אזוגי בחברה.
ספקטור ואזוגי מואשמים עוד בדיווחים כוזבים לציבור ולרשות ניירות ערך, בין השאר בשל העובדה שלא דיווחו, כי למרות מכירת כל המניות מאזוגי לספקטור, בפועל לא העביר אזוגי לספקטור את כל מניותיו ונשאר בעל עניין בחברה. כמו כן לא דיווחו שבהסכם נוסף ומאוחר יותר קיבל אזוגי אופציה להחזיר לידיו מספקטור מחצית ממניותיו ביסת"א.
עו"ד אזוגי הורשע בעבר בעבירות של קבלת דבר במרמה ומעורבותו בחברה היוותה בעיה בכל הנוגע ליכולתה לגייס כספים.

תאריך:  30/12/2007   |   עודכן:  30/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי יסת"א מואשמים במרמה ובדיווח כוזב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שר החוץ האירני אמר כי הרוסים, שסייעו לאירן בניית המפעל בבושהאר, ישלימו את משלוחי הדלק הגרעיני עד הקיץ ובכך יסללו את הדרך להשקת המפעל
יואב יצחק
פניית ענתבי - בעקבות החשיפות ב-Nfc ודוח ד"ר האן שהצביעו על עבירות פליליות    עו"ד טייטלר פוטרה    המנכ"ל זילברברג והיו"ר פומרנץ התפטרו הבוקר
משה ריינפלד
השופט: אין מדובר בנאשם שפעל מתוך רגשות שנאה, אלא בצעיר בן 21 שנדרש לקבל החלטות שהצריכו ניסיון חיים לא מבוטל
דרור מרום
שמה של קרן נאמנות יכלול את פרופיל החשיפה שלה למניות ולמטבע-חוץ    למהלך זה חשיבות מיוחדת לדעת הרשות - במצב בו למרות המידע הנרחב אודות הקרנות הזמין לכלל הציבור, מרביתו עדיין שואב את עיקר המידע אודות הקרן משמה ומהמידע הנכלל בפרסומים במדיה
הדר פרבר
דובר מפלגת השלטון הודיע כי הבחירות יידחו ב-3 עד 4 חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il