X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחד הצדדים ועורך דינו טענו שהשופט קבע את הדיון ליום המנוחה של הנוצרים למרות שידע שהם נוצרים השופט: גם הצד השני נוצרי
▪  ▪  ▪

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, דחתה (יום א', 30.12.07) בקשה של עורך דין ולקוחותיו לפסול שופט משום שקבע דיון ליום א' למרות שידע שהם נוצרים. השופטת קיבלה את עמדת השופט כי אין בהחלטתו משום נקיטת משוא-פנים לטובת הצד האחר.
מדובר בסכסוך בין סמעאן ולילא שוקחה מנצרת לבין ג'ול, ג'ורג', הישאם, ח'ולוד ונאדיה שוקחה שתבעו מהם להסיר שלט מעל מבנה שהיה בבעלות משותפת. הסכסוך הגיע לבית משפט השלום בנצרת. בין השאר ביקשו התובעים להוציא צווי מניעה. השופט דני צרפתי קבע את הדיון בבקשה זו ליום א'.
עורך דינם של הנתבעים, מועין ח'ורי הסב את תשומת לב השופט לעובדה כי גם הוא וגם לקוחותיו הם נוצרים ויום א' הוא יום המנוחה שלהם. השופט דחה את הבקשה. כאשר החל הדיון ביום א' דרש עורך הדין מהשופט צרפתי לפסול עצמו. הוא טען כי אין שום דחיפות לבקשה לצו מניעה ולא היה מקום לשמוע אותה דווקא ביום המנוחה. לטענתו, ההחלטה לקים את הדיון ביום א' פוגעת בזכויות היסוד שלו ושל לקוחותיו. השופט דחה את בקשת הפסילה. הוא ציין שאין בהחלטתו משום משוא פנים לשום צד, שכן גם הצד שכנגד הוא נוצרי. הוא הוסיף כי עורכי דין ממשרדו של עו"ד ח'ורי מופיעים לא אחת בימי א', ועל כן אין כל יסוד לטענותיו בדבר פגיעה בחופש העיסוק, חופש הביטוי וחופש הפולחן.
השופט: זה ניסיון לסחבת
בהמשך הדיון העיר השופט כי הוא מתקשה שלא להתרשם כי הנתבעים עושים כל ניסיון להביא לדחיית מועד הדיון, ובתום הדיון נתן השופט צו מניעה.
על סירובו של השופט לפסול עצמו הוגש ערעור לבית המשפט העליון. בהחלטתה לדחות את בקשת הפסילה כתבה השופטת כי על אף הטענות העקרוניות שהעלה עורך הדין "ניכר כי בקשת הפסילה נובעת, רובה ככולה, מחוסר שביעות רצון המערערים מהחלטות בית המשפט ואופן ניהול הדיון על ידו". השופטת ציינה כי השגות מסוג זה מקומן בהליכי ערעור רגילים, על-פי סדרי הדין, ולא באמצעות בקשה לפסול את השופט.
"כדי לפסול את השופט, יש להראות כי יש בהחלטות משום "משחק מכור" ואין עוד טעם להמשיך במשפט", כתבה ביניש. "במקרה הנוכחי לא מצאתי יסוד לטענה כי ההחלטות שקיבל בית המשפט, בין אם הן צודקות ובין אם הן מוטעות, ואופן ניהול הדיון, מקימים עילה לפסול את השופט".

ע"א 3805/07
תאריך:  30/12/2007   |   עודכן:  30/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופט התבקש לפסול עצמו בגלל דיון שקבע ליום המנוחה הנוצרי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דני צרפתי לא פסול אבל אידיוט
נדהם מהאטימות  |  31/12/07 05:14
2
השופט לא יפסול את עצמו רק
ררררררררררררררן  |  31/12/07 07:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
ועדת המכרזים בחרה בניר רייס לתפקיד סגן בכיר לממונה על השכר והסכמי ההעבודה במשרד האוצר    במסגרת התפקיד יחדש ינהל רייס את מדיניות השכר של מערכת הביטחון
זאב קם
דגש מיוחד ינתן השנה לנושא איסור מכירת חומרים מסוכנים ואיסור מכירת אלכוהול לבני נוער    מתמודדי "כוכב נולד" ועמותת "אור ירוק" ישתתפו מחר במבצע: "אם שותים, לא נוהגים"
דרור מרום
מחירי הדלק יירדו בחודש הבא ובפתיחת 2008 בשיעור ממוצע של 1%    ליטר בנזין 95 אוקטן - 6.23 שקל    מגמת הירידה במחירי הדלקים נובעת מהיחלשות שער הדולר לעומת השקל
איציק וולף
היחידה לאכיפת פשיעה כלכלית של המשטרה עצרה שני רופאים נוספים בחשד למעורבות בהונאת הענק של הביטוח הלאומי בפרשה שזכתה לכינוי "חלוק לבן"    הרופאים, יו"ר ועדה רפואית ורופא בחדר מיון יובאו מחר לבית המשפט
ONE
נשיא מכבי חיפה צפוי להחליט היום אם הוא נענה לדרישתו של החלוץ ומאפשר לו לעבור לקבוצה אחרת    פאנטיני נחת ואמר: "חיפה היא קבוצה טובה מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il