X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כיאה לטרגדיה עשויה היטב, העיבוד המודרני ל"רומיאו ויוליה" רצוף בשיאים רגשיים שיציפו אתכם בדמעות
▪  ▪  ▪
[צילום: מתוך עכבר העיר]

הקלאסיקה השייקספירית מתעוררת שוב, לחיים של תשוקה ומוות. בקרב נוסף, ידוע מראש ואבוד, על האהבה הגדולה של כל הזמנים, בדמותם של הזוג הטרגי מוורונה הציורית "רומיאו ויוליה".
לצד "המלט" בקאמרי ו"אותלו" בחאן, מביאים שלושה בימאים צעירים (דפנה רובינשטיין, טל ברנר ועידו שקד) את שייקספיר לתאטרון הפרינג' תמונע. בשיתוף פעולה יוצא דופן ומקורי, הם חברו יחדיו לפענוח המחזה ויצרו פרשנות אנושית, מרגשת ומסעירה.
לכאורה, לא ניכרים שום קווי תפר בין החלקים השונים של המחזה, שכל אחד מהיוצרים ביים בנפרד על-פי דרכו האמנותית. מה שמוביל לשאלה המתבקשת: למה שלושה בימאים נפרדים? השאלה הזו רלוונטית במיוחד נוכח ההבטחה בפרסומים השונים שההצגה מספקת "שלוש זוויות שונות של הקונפליקט".
ייתכן שהתשובה מסתתרת דווקא באזורים הסמויים של המחזה הכתוב, בסב-טקסט, בפעולה הדרמטית המדוייקת, בעיצוב הדמויות העשיר והמורכב. במובן זה, עבודת הצוות ביניהם, הניבה בראש ובראשונה, יצירה סוחפת שמצליחה לברוא עולם מתוך חלל כמעט ריק (במת זירה עגולה מכוסה בחול לבן) ולחלץ מהטקסט הפיוטי אמת בימתית משכנעת וזורמת. זה כשלעצמו אינו דבר של מה בכך.
בפרשנות האישית של היוצרים, רומיאו הפוחז - (זה שמאוהב באהבה, שמתגנב לנשף בבית משפחה יריבה, רק כדי לפגוש שם נערה שאהב) - עובר תהליך התבגרות כואב ואכזרי. מרגע שנפשו נקשרת בנפשה של יוליה, אהבתם משולה לשני פרפרים חופשיים, תמימים, שנלכדו ברשת עכביש מתעתעת, המובילה אותם למותם הבלתי נמנע. ורונה שלהם, נראית באופן ברור וחד כל-כך כבית גידול פורה לפרפורי המוות ולקלות הבלתי נסבלת של הקיום (היריבות הקטנונית בין המשפחות, ההתגרויות המיותרות, שרשרת הטעויות המובילה לאסון, מגפת הצרעת המדומה, החברה הזעיר-בורגנית המסואבת והשקועה בעצמה).
כהומאז' לתיאטרון האליזבתני, בו שיחקו רק גברים (גם את הדמויות הנשיות) יוליה (רינת מטטוב) היא הצלע הנשית היחידה בהפקה הזו, מה שמאפשר לא מעט אתנחתות קומיות. חי דוידוב מצוין בתפקיד כפול - אביה הנוקשה והשמרן של יוליה והאומנת הרכה, טובת הלב והבהמית; והראל מוראד חינני בתפקיד דודנו האצילי של רומיאו וכאמא הבורגנית והאגואיסטית של יוליה.
מטטוב ("מישהו לרוץ אתו", "האלופה", "מסכים", "ביקור התזמורת") מסקרנת בליהוק השובר את דימוי היופי הקונבנציונלי של יוליה הקסומה, כשהיא מדגישה בעיקר את הפגיעות והטוטאליות של הדמות. רומיאו שלה (יובל סטוניס) שובה לב, אנרגטי ומרגש ומסתמן כגיבורה הבלתי מעורער של הטרגדיה הזו. סצינת מחול המוות הלירית (כוריאוגרפיה של מירה רובינשטיין) מובילה את ההצגה לשיא רגשי, ללא מילים, המציף בדמעות, כיאה לטרגדיה העשויה היטב!

תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בביקורת על הימנעות הממונה על מחוז הצפון לאכוף סגירת תחנת דלק בעראבה ועל הסתפקותו במשלוח מכתב, קבע השופט: זו אחיזת עיניים
זאב קם
תגובות חריפות למכתבו של ראש הממשלה, בדבר הקפאת הבנייה בהתנחלויות    מועצת יש"ע קראה לסיעות הקואליציה לפרק את הממשלה באופן מיידי
עידן יוסף
נשיא המדינה נועד עם ראשי הכנסיות הנוצריות, ערב השנה האזרחית, ודיבר בגנות המלחמה ושפיכות הדמים
יפעת גדות
בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה ערכה עיריית רמה"ש מיפוי של כל המקלטים הציבוריים    הנתונים מחוברים ומוצלבים מול נתוני האוכלוסין כך שבכל זמן נתון יכולים התושבים לאתר את המקלט הקרוב ביותר, מסלול ההגעה והמרחק שעליהם לעבור    הרכיב מאפשר להציג את המסלול הקצר ביותר מן הבית אל גן הילדים או בית הספר תוך התחשבות באילוצים הקיימים בשטח
מירב יזרסקי
מזג האוויר ההפכפך הריח למירב יזרסקי קצת פישי, אז היא חיפשה מישהו לסמוך עליו    מפגש פרונטלי עם בני הדייג בדרך בגין, אי של יציבות במים סוערים, השיב לה מעט שקט נפשי, ולא מעט מצבורי אומגה 3
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il