X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט ביטל הרשעת נאשם שהודה באשמה משום שנשללו ממנו זכויותיו - ובכל זה ייצוג בידי סניגור וידיעה במה מאשימים אותו
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל ערעור של נהג שהורשע, על-פי הודאתו, בנהיגה בזמן פסילה ובלא מסמכי רכב, והורה להחזיר לבית הדין לתעבורה לדון במשפטו מחדש, לאחר שקבע שפסק הדין היה פגום מיסודו.
הנהג, נימר זרייק, נידון למאסר על-תנאי ל-8 חודשים, לקנס על סך 2,000 שקל, לפסילה בפועל ל-9 חודשים, לפסילה על תנאי ל-3 חודשים, ולחתימה על התחייבות על סך 15,000 שקל שלא יחזור על המעשה.
בערעורו טען זרייק, כי פסק הדין היה פגום משלוש בחינות: ראשית - לא מינו לו סנגור, אף שהתובע הודיע כי יבקש להטיל עליו מאסר בפועל; שנית - התובע דרש מאסר בפועל באיחור; ושלישית - לא ניתן לזרייק לעיין בכתב האישום קודם שהשיב עליו. לפיכך, טען שיש לבטל את פסק הדין ולהחזיר את התיק לבית הדין לתעבורה למשפט חדש.
הפרקליטות הסכימה שהיה פגם באי-מינוי סנגור. עם זאת, סברה שיש לדחות את הערעור מכיוון שלא נגרם עיוות דין לזרייק, שהרי בסופו של יום לא נגזר עליו מאסר בפועל. עוד נטען, כי פסק הדין היה מאוזן וראוי וכי זרייק הודה במעשים שיוחסו לו. לעניין אי-מתן שהות לזרייק להשיב לכתב האישום, טענה הפרקליטות, כי הוא היה יכול לדעת באלו עבירות מדובר, מצו ההבאה שהוצא נגדו.
יעילות - לא על חשבון זכויות הנאשם
השופט כאמל סעב כתב בפסק דינו, כי חוק סדר-הדין הפלילי מחייב בית משפט למנות סניגור לנאשם אם הצהירה התביעה, לפני תחילת המשפט, שתבקש להטיל עליו מאסר. במשפטו של זרייק הופר החוק, הן באי-מינוי סניגור, והן באיחור בהודעה על הכוונה לבקש להטיל מאסר. עוד כתב השופט, כי תקנות סדר הדין הפלילי מחייבות להמציא לנאשם את כתב האישום לפחות יומיים לפני תחילת משפטו.
השופט כתב כי החליט להחזיר את התיק לבית המשפט לתעבורה ולדון בו מחדש, בין היתר בגלל מספר הפגמים, הצטברותם, חומרתם וחשיבות ההקפדה על כללי סדר-הדין הפלילי. "לא מדובר בפגמים קלים, אלא חלקם נוגעים לזכות הייצוג, שהינה זכות יסוד", כתב. עוד כתב, כי קיים חשש לעיוות דין, שכן למינוי סנגור יש יתרון המאפשר לנאשם לכלכל את צעדיו. כך למשל, אם התביעה הייתה מצהירה על כוונתה לבקש הטלת עונש מאסר בפועל כבר בתחילת המשפט, כמתחייב מהחוק והיה ממונה סניגור, יתכן כי זרייק לא היה מודה והמשפט היה מתפתח אחרת.
"ער אני לעומס הרב שמוטל על בית המשפט לתעבורה, ועל הצורך ביעילות בניהול התיקים במהירות ובזריזות, כמטרה חשובה בפני עצמה. עם זאת, אין להסכים למצב שבו היעילות תבוא על-חשבון השמירה על כללי סדר הדין הפלילי ועל זכויות הנאשם וההליך ההוגן", כתב השופט סעב.

עפ 002646/07
תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התובע איחר להודיע שיבקש מאסר - ההרשעה בוטלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ענש חמור
ע.ג1  |  1/01/08 01:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
האומדנים המוקדמים לחשבונות הלאומיים מעלים כי חלה עלייה של 3.5% בתוצר לנפש, עלייה של 5.3% נרשמה בהוצאה לצריכה פרטית לנפש, הורגשה עלייה בולטת של 18.3% בהשקעות ענפי המשק - וחלה עלייה של 8.6% בייצוא הסחורות והשירותים    נתונים חיוביים לסיכום שנה שחלפה
רונן ליבוביץ
הלילה תפוג הארכה שנתן ביהמ"ש ואיפשרה שלטי חוצות בדרך בינעירונית    ועדת הכלכלה לא סיימה לדון בהצעת חוק להפוך אותם לחוקיים
שרון קביליו
אפרת גוש חוזרת בה מהסכמתה להשתתף בקמפיין של עמותת פתחון לב    בן זוגה של גוש התנה את השתתפותה בסכום של כ-10,000 דולר אך העמותה סירבה לשלם וכעת היא מחפשת אחר אמנית אחרת
משה ריינפלד
בית המשפט לתביעות קטנות חייב פורץ לפצות בעלת דירה שפרץ על רכוש שגנב, על נזק שגרם ועל הנזקים הנפשיים שגרם לילדיה
אלעזר לוין
תשלם מחיר-שיא של 3,900 דולר למ"ר    זקוקה לבניין בר"ג, ככל הנראה להרחבת משרדיה    בעיה: החוזים של עו"ד פינברג, שגרירות בלגיה והמועצה הבריטית    המוכרת בריטיש ישראל הרוויחה 44 מיליון שקל תוך 7 חודשים    התשואה רק 6%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il