X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט זיכה מאבטח מעבירה של החזקת סכין שדינה חמש שנות מאסר, לאחר שקבע כי המשטרה הקימה "רוב מהומה על לא מאומה"
▪  ▪  ▪
הצלחה ראשונה למשטרה במאבקה בתופעת הסכינאות[צילום: AP]

מאבטח בסניף של בנק ששיחק בסכין לקילוף פירות בזמן עבודתו, נעצר והועמד למשפט על עבירה של החזקת סכין, שדינה חמש שנות מאסר. שופט בית משפט השלום בירושלים, יחזקאל ברקלי, זיכה את האיש, דימיטרי פוטפוב, מכל אשמה.
פוטפוב נעצר לאחר ששוטר שלא היה בתפקיד, לירון שמו, הגיע לבנק וראה אותו משחק בסכין ואפילו מעיף אותה באוויר. לירון מיהר להתקשר למוקד משטרה וסיפר כי אזרחים מתלוננים על-כך ואומרים שהמאבטח מסכן את עצמו ואת הציבור. לסניף נזעקו השוטרת נטלי סויסה והשוטר עודד לוי. פוטפוב מסר לידיהם את הסכין בלא התנגדות, ונעצר.
החוקר ערן רוזנפלד גבה עדות מהעצור וזה אישר כי שיחק בסכין. הוא טען שהסכין משמש אותו לצרכיו והוא מונח בארונו בעבודה. עוד סיפר כי הוא מיומן בשימוש בסכין וכי לא סיכן את הסובבים אותו בשעשועיו.
אבל משפטני המשטרה לא היססו והעמידו את פוטפוב לדין על-פי הסעיף האוסר החזקת סכין. הסעיף קובע כי המחזיק בסכין יורשע בשלושה תנאים: אם הסכין תואמת את הגדרת בחוק; אם נעשה בה שימוש מחוץ ל"חצריו" של המחזיק; ואם הוא לא הוכיח שהחזיק אותה "למטרה כשרה". כתב האישום התבסס על הטענה כי משחק בסכין - אינו מטרה כשרה.
איש מה"מתלוננים" לא הובא להעיד
בפסק הדין קבע השופט ברקלי, כי אין ספק שהסכין היא סכין, אבל פוטפוב שיחק בה במקום עבודתו, כלומר ב"חצריו", ורק מסיבה זו ניתן לדחות את התביעה. עם זאת, מתברר שגם עשה בסכין שימוש למטרה כשרה, להטוטים, ואכן בשלוש וחצי שנות עבודתו בבנק לא הוגשה נגדו כל תלונה על כך.
"העובדה שפוטפוב שיחק בסכין בין אצבעותיו והעיף אותו באוויר מפעם לפעם אין בה כדי לקבוע שמדובר בעבירה פלילית", כתב השופט. "מהעובדה שגם השוטר שהתלונן על הנאשם לא הוזמן להעיד אני מסיק שהוא לא ראה במו עיניו את הנאשם מגלגל את הסכין בין אצבעותיו", הוסיף השופט. "וחמור מכך, התביעה לא הביאה לעדות איש מהלקוחות שפנו אל השוטר וביקש את עזרתו".
"נראה לי", כתב השופט ברקלי, "שההסבר היחיד להיעדר עדים הוא שלפניי רוב מהומה על לא מאומה". השופט הוסיף כי על-פי בקשתו הדגים לפניו פוטפוב על דוכן העדים כיצד הוא מפליא ללהטט בסכין בין אצבעותיו. "היה ברור לחלוטין כי מדובר בשעשוע שנעשה בידי מומחה וכי לא הייתה בכך סכנה לסביבה", קבע. אף על-פי כן, לא שכח השופט לייעץ לפוטפוב להתאמן או להשתעשע בסכין במקומות המיועדים לכך או ביחידות, ולא לעשות זאת בפרהסיה.

פ 002176/07
תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבטח שליהטט בסכין - נעצר והועמד לדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
הושגה הסכמה בין הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון לבין ועד הסגל האקדמי להירתם למען עמותת "באר-שובע"    במסגרת ערב התרמה מיוחד למען העמותה, יופיע בהתנדבות הזמר והיוצר מאיר בנאי    ההכנסות מהערב מיועדות לאפשר את המשך פעילות העמותה
משה ריינפלד
המעלית נועדה למשא בלבד ולא הייתה תקינה, אך איש לא טרח להזהיר את אסתר דרעי שהייתה עובדת חדשה בבניין
זאב קם
רשות נחל הקישון הבהירה כי איכות מי נחל קישון עדיין אינה עומדת בתקן הסביבתי, שיועד לצורך שיקומו כמערכת אקולוגית בריאה ובת קיימא    עדיין קיים הצורך לטיהור קרקעית הנחל
משה ריינפלד
משפחה מהכפר עילוט תבעה רבע מיליון שקל פיצויים על סירוב הבודקים הביטחוניים לשחרר את מזוודותיהם אך השופטת קבעה שיש להם חסינות
משה ריינפלד
שר החוץ המצרי אמר כי אם הישראלים ימשיכו לגרום נזק לאינטרסים של ארצו בארה"ב, מצרים בוודאי תגיב ותנסה לגרום נזק לאינטרסים של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il