X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפורום המשפטי דורש ממזוז להורות על ביטול הנחיית ראש הממשלה להקפיא בניה ביו"ש ב"כ הפורום: ההנחיה ניתנה ללא סמכות ואינה חוקית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הפורום המשפטי דורש מהיועץ המשפטי להורות לבטל את הנחיית הקפאת הבנייה ביו"ש. בפנייה (יום ב', 31.12.07) אל היועץ מזוז טוען בא כוח הפורום עו"ד יצחק בם כי הוראתו של רה"מ לשרים להקפיא את הבנייה, ניתנה ללא סמכות והיא אינה חוקית. הפורום הודיע כי אם ההנחיה לא תבוטל יעתור לבג"צ.
פניית הפורום מתייחסת לפרסום לפיו ראש הממשלה שיגר הנחיות לשרי הביטחון הבינוי והחקלאות ובהן הורה לא לאשר בנייה חדשה ביהודה ושומרון. בהנחיה נאמר בין היתר כי "הקמה, בנייה חדשה, הרחבה, הוצאת מכתב לאיכלוס, הפקעת קרקע, וכיו"ב פעולות הנוגעות להתיישבות הישראלית באזור, לא תקודמנה ולא תבוצענה מבלי שהתבקש וניתן על כך מראש אישור שר הביטחון וראש הממשלה. אישור כאמור יכול שיהיה פרטני או למספר מקרים גם יחד".
רה"מ מבצע "נטילה אסורה"
בפנייה אל מזוז טוען בא כוח הפורום עו"ד יצחק בם כי הנחיית אולמרט מהווה "כבילה אסורה" של שיקול הדעת המנהלי של השרים ושל פקידי המשרדים הרלוונטיים, ו"נטילה אסורה" של הסמכות שבוצעה שלא כדין. לטענת בם, שר חייב לבצע את מדיניות הממשלה, אולם "ראש הממשלה אינו יכול להגביל את סמכותו של השר לשם כך... חוק יסוד: הממשלה, אינו מאפשר לראש הממשלה ליטול סמכותו של שר, ואין החוק מאפשר לראש הממשלה להתנות את הפעלת הסמכות הנתונה לשר, בתחום פעולתו, בתנאים ובאישורים".
בם טוען עוד כי ההוראה "אינה יכולה להינתן על-ידי ראש הממשלה, אלא היא טעונה אישור בהחלטת ממשלה". זאת משום ש"חבר הממשלה אינו פקיד במשרד ראש הממשלה ויחסי הסמכות בין ראש הממשלה לשריו אינם דומים ליחסי הסמכות בין השר לפקידי משרדו. ראש הממשלה אינו יכול ליטול סמכות מסמכויות שריו, מכאן שאינו יכול גם להתנות הפעלת סמכות הנתונה לשר באישורו, או באישור שר אחר".
ההקפאה היא "החלטה מדינית"
עוד נטען בפנייה כי "הגוף המוסמך לקבוע את מדיניות הממשלה היא מליאת הממשלה בהחלטותיה. בלא החלטת ממשלה, אי אפשר לחייב שר בהוראה גרידא של ראש הממשלה להפעיל, או להימנע מלהפעיל את סמכותו. בלא החלטת הממשלה הוראה או הנחייה כלשהי אינה בגדר מדיניות הממשלה". יתירה מכך, הנחיותיו של רה"מ בדבר סמכויות שרים יוצרות "החלטה מדינית", אך כזו שלא הובאה למליאת הממשלה, לא נדונה ולא התקיימה עליה הצבעה, ומתוך כך גם לא הפכה להחלטת ממשלה". ראש הממשלה לטענתו הוא "ראשון בין שווים" וככזה "אינו יכול ליטול סמכויות של שרים או לכפות דעתו על שריו. השרים כולם כולל ראש הממשלה חייבים לבצע מדיניות ממשלה הנקבעת בהחלטות ממשלה ובהיעדר החלטת ממשלה בעניין, אין ראש הממשלה יכול לדרוש כי הפעלת סמכות של שר תיעשה אך באישור ראש הממשלה, או באישורו של שר אחר, וקל וחומר אין הוא יכול לעשות כן בלא פרסום כדין ברשומות".
כאמור, הפורום דורש מהיועץ המשפטי "להנחות את ראש הממשלה לבטל את ההנחיה הנדונה לשריו ולא לנסות ליטול לעצמו סמכויות לא לו", ומוסיף כי אם ההנחיה תישאר בעינה - הפורום יעתור לבג"צ".

תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השרים אינם הפקידים של אולמרט"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עיתרו לבג"צ מהר ככל האפשר ל"ת
א מ רול  |  1/01/08 01:53
2
כוווולם פקידים של אולמרט, החל
אטד - לך הביתה  |  1/01/08 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט זיכה מאבטח מעבירה של החזקת סכין שדינה חמש שנות מאסר, לאחר שקבע כי המשטרה הקימה "רוב מהומה על לא מאומה"
זאב קם
הושגה הסכמה בין הנהלת אוניברסיטת בן-גוריון לבין ועד הסגל האקדמי להירתם למען עמותת "באר-שובע"    במסגרת ערב התרמה מיוחד למען העמותה, יופיע בהתנדבות הזמר והיוצר מאיר בנאי    ההכנסות מהערב מיועדות לאפשר את המשך פעילות העמותה
משה ריינפלד
המעלית נועדה למשא בלבד ולא הייתה תקינה, אך איש לא טרח להזהיר את אסתר דרעי שהייתה עובדת חדשה בבניין
זאב קם
רשות נחל הקישון הבהירה כי איכות מי נחל קישון עדיין אינה עומדת בתקן הסביבתי, שיועד לצורך שיקומו כמערכת אקולוגית בריאה ובת קיימא    עדיין קיים הצורך לטיהור קרקעית הנחל
משה ריינפלד
משפחה מהכפר עילוט תבעה רבע מיליון שקל פיצויים על סירוב הבודקים הביטחוניים לשחרר את מזוודותיהם אך השופטת קבעה שיש להם חסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il