X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוגשה עתירה לחייב את משרד החינוך ועיריית ירושלים לשבץ את הילד בגן מיוחד במערב העיר שהוא היחיד המתאים לצרכיו
▪  ▪  ▪

המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן וארגון "בזכות" הגישו הבוקר עתירה מינהלית (8006/08) נגד משרד החינוך ועיריית ירושלים הפוגעים בזכותו של ילד לחינוך מיוחד שייתן מענה לצרכיו ויאפשר לו חיי ילד, נער ובוגר רגילים.
הקליניקה לזכויות בחינוך של המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן וארגון "בזכות", המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלות, הגישו (יום ג', 01.01.08) לבית המשפט המחוזי בירושלים, עתירה מנהלית (8006/08) נגד האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך ועיריית ירושלים, בעניינו של הילד מואמן אבו-קוויק, תושב מזרח העיר.
בעתירה נטען באמצעות עורכות הדין תמר הראל בן שחר, נטע דגן ושרון פרימור, כי מואמן, פעוט בן 3 הלוקה בשיתוק מוחין ומוגבלות פיזית קשה שבגללה אינו יכול לתקשר באופן עצמאי, שוהה בביתו יותר מ-4 חודשים בלא מסגרת חינוכית, מכיוון שלא שובץ במסגרת המתאימה לו. השארתו בבית, אף שאין להוריו אמצעים או כישורים להמשיך את העבודה על המיומנויות שהחל לרכוש ב"אלין", פוגעת בהתפתחותו התקינה.
בעתירה מודגש כי הגיל הרך הוא גיל קריטי להקניית תקשורת, ועל כן כל עיכוב נוסף מחריף את הפגיעה. העתירה יוצאת נגד החלטת העיריה לשבץ את הילד לגן לחינוך מיוחד במזרח ירושלים שאינו נותן מענה לצרכיו, וסירובה לשבץ אותו ללימודים במסגרת גן לחינוך מיוחד במערב העיר, היחיד בירושלים המתאים לצרכיו, שבו מתבצעת עבודה בתקשורת תומכת וחליפית.
מדיניות מפלה גורפת
העתירה יוצאת גם נגד המדיניות המפלה הגורפת של עיריית ירושלים כלפי ילדים ערבים ממזרח ירושלים שאינם משובצים למסגרות החינוך המיוחד במערב העיר. לדברי עו"ד תמר הראל בן שחר, "החלטת צוות השיבוץ לגבי מואמן אבו-קוויק פוגעת פגיעה קשה בזכות לחינוך הולם, לוקה בחוסר סבירות קיצוני, והתקבלה תוך חריגה מסמכות וללא הפעלת שיקול דעת כדין".
הקליניקה לזכויות בחינוך פועלת במסגרת החטיבה לזכויות האדם של המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן, ובראשה עומדת עו"ד תמר הראל בן שחר. במסגרת הקליניקה, המהווה חלק מתוכנית הלימודים במשפטים, עוסקים סטודנטים ועורכי דין בהבטים משפטיים של סוגיות מפתח בחינוך, כגון הפרות של חוק חינוך חובה חינם, אפליה על-רקע עדתי בקבלה לבתי ספר, מחסור בכיתות לימוד לחינוך המיוחד ומדיניות החינוך בישראל. בקליניקה מתנסים תלמידי המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן בעבודה משפטית מעשית ומטפלים בפניות של אזרחים בנושאי חינוך.
תאריך:  01/01/2008   |   עודכן:  01/01/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורי קליין
יורי קליין מטפח את כרס הטוני סופרנו שלו, כמו גם את יחסי ישראל-אמריקה, ומגלה את הציוני שבו בארוחה מהודרת במיוחד במרתה, שבשקט-בשקט תפסה לה מקום של כבוד בבית ציוני אמריקה בתל אביב
שרון קביליו
חברת טמבור מינתה את מיכאל דיין לתפקיד המנכ"ל ואת יואב לוי לתפקיד המשנה מנכ"ל    מנחם עינן: "מינויים של מיכאל דיין ויואב לוי, נועדו לבסס ולחזק את יכולותיה השיווקיות של החברה"
משה ריינפלד
הקבוצה, המשטרה והעיריה ישלמו יותר מ-100,000 שקל לשני צופים שנפצעו באיצטדיון טדי במשחק כדורגל בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה
עידן יוסף
במלאת 20 שנות עבודתה ככתבת הצבאית של קול ישראל הגיעו בכירים צבאיים לברכה והושמעו לה קטעי ארכיון
מיכל ניסנסון
ביסטרו מיגל, כולה בן שנה וכבר הצליח לפצח את השיטה: מיקום מנצח מול הים התל אביבי, מנות בסיסיות ולא מתחכמות ומחירים בגובה העיניים    מיכל ניסנסון אכלה שם סרדינים מצוינים שהעלו באוב את חופי פורטוגל, והשתכנעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il