X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לופוס היא מחלה אוטואימונית שיכולה להשפיע על חלקים שונים של הגוף טיפולים רבים הקיימים כיום מתמקדים בתרופות שעלולות להיות לא פחות גרועות מהמחלה משאירות את החולה רגיש למחלות וזיהומים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש90]
המסתורין מאחורי מחלת הזאבת
יפעת גדות
התסמינים השכיחים ביותר של המחלה כוללים מפרקים כואבים, חום, דלקת פרקים, עייפות קיצונית, פריחה בעור ואנמיה
לרשימה המלאה

חוקרים מבית החולים לניתוחים מיוחדים בניו-יורק מדווחים כי גילו גישה טיפולית חדשה לטיפול בלופוס (זאבת).
לופוס היא מחלה אוטואימונית דלקתית כרונית שיכולה להשפיע על חלקים שונים של הגוף, במיוחד העור, המפרקים, הדם והכליות. על-פי "Lupus Foundation of America", בין 1.5 ל-2 מיליון אמריקנים סובלים מהמצב.
מאחר שרמות גבוהות בצורה חריגה של אינטרפרון-אלפא (סוג של חלבון) יכולות לגרום ללופוס, טיפולים רבים הקיימים כיום מתמקדים בתרופות החוסמות אינטרפרון. אך במקרה זה, התרופה עלולה להיות לא פחות גרועה מהמחלה. תרופות חוסמות אינטרפרון משאירות את החולה רגיש למחלות וזיהומים.
תפקיד האינטרפרון הוא להגן על הגוף מפני וירוסים ולווסת את התגובות החיסוניות. פרוטאינים שונים הנקראים STATS מתווכים בין תפקודי האינטרפרון. STAT 1 משפיע על התפקוד האוטואימוני ועל הדלקתיות ו-STAT 2 מעורב בתפקוד ההגנה מפני הווירוס.
החוקרים החלו לחפש אחר האפשרות לווסת את ה-STATS. הם שיערו כי אם יצליחו לשלוט בתפקודים של האינטרפרונים, הדבר יביא לגישות טיפוליות חדשות במסגרתן ניתן יהיה לחסום במיוחד חלק מהתפקודים אך לא אחרים.
הם גילו כי סידן מגביר את פעילות STAT 1. במחקר עם עכברים גילו החוקרים כי על-ידי תפעול 2 אינזימי קינאז שבמסלולי האיתות של הסידן, הם הצליחו לווסת את STAT 1 מבלי להשפיע על STAT 2.
הם בדקו זאת במודל של לופוס בבעלי חיים והצליחו להראות שניתן לדכא את פעולת STAT 1 על-ידי דיכוי הקינאז התלוי בסידן. הם מאמינים כי התגלית תוכל להוביל לגישות טיפוליות חדשות לטיפול בלופוס עם סיכון נמוך יותר לחולה.
חברות התרופות מנסות לפתח למעשה נוגדנים נגד האינטרפרונים. החשש הוא כי אם חוסמים את האינטרפרון לגמרי, החולים עלולים לסבול ממערכת חיסונית מדוכאת ולא יכולים להתמודד עם זיהומים וירליים. הרעיון של החוקרים הוא לחסום מסלולי סידן וכך לחסום את ההשפעות המזיקות של האינטרפרון אך לשמור על ההשפעות האנטיווירליות.

תאריך:  02/01/2008   |   עודכן:  02/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
חברת CEE שבשליטתו מקימה חברה-בת לרכישת בתי-מלון    החברה תרכוש את מלון מרידיאן בבודפשט ותקים במקום מרכזי בעיר את מלון הבוטיק W של רשת STARWOOD העולמית
זאב קם
כך על-פי סקר שנערך על-ידי מאגר מוחות    אמש התכנס, במכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים, פורום השולחן העגול לדיון בנושא הפרטת בתי סוהר בישראל    הדיון נערך בעקבות העתירה שמונחת על שולחן בג"צ נגד התיקון לחוק בתי הסוהר, שאישר את הקמתו של בית סוהר פרטי בישראל
זאב קם
עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה ואל שר הבינוי והשיכון, בדרישה להקים ועדת איתור לבחירת המנהל החדש של מינהל מקרקעי ישראל    אריה אבנרי: "יש צורך שבתפקיד זה יכהן אדם נקי כפיים, שלא ייכנע לתכתיבים של אישים פוליטיים"
זאב קם
מטרת הפגישה היא לנסות ולגבש מתווה מוסכם לפתרון מיידי בסוגיית העברת הכספים לניצולי השואה, בעקבות המשבר שהתגלע בסוגייה זו
עידן יוסף
בעקבות שביתת המורים המתמשכת והארכת שנת הלימודים בעקבותיה שינה משרד החינוך את תאריכי הבחינות    ציוני בחינות אנגלית ומתמטיקה לא יפורסמו טרם קיום בחינות מועד ב'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il