X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זו לא הפעם הראשונה שמאמנים מגיעים למכבי ת"א במהלך העונה ערן סלע חוזר לאחור ונזכר בצביקה שרף מפסיד לריאל מדריד ובפיני גרשון מפסיד לפילזן
▪  ▪  ▪
צביקה שרף [צילום: AP]

ההיסטוריה חוזרת על עצמה. בדיוק החודש, לפני 12 שנים, מצא את עצמו צביקה שרף באותה סיטואציה ממש.
זה קרה כאשר פוטר מלימוז' וזמן קצר לאחר מכן הגיע כדי להחליף את רלף קליין, שעזב את מכבי ת"א בעקבות הפסד למכבי ראשל"צ.
גם אז מונה שרף ביום שלישי, העביר את האימון עוד באותו ערב וכעבור יומיים חיכה לו משחק בליגה האירופית.
מחר זו תהיה אפס פילזן, אז זו היתה ריאל מדריד במשחק ביתי. למרות כל הציפיות וההד העצום שעשה המקרה ההוא, מכבי ת"א הפסידה עם המאמן החדש על הקווים 77:75.
עודד קטש, המאמן היוצא, היה אז בעונתו הראשונה במכבי ת"א וקלע 13 נקודות. הסגל ההוא כלל גם את נדב הנפלד, דורון ג'מצ'י, מוטי דניאל, ראדיסב צ'ורצ'יץ', ברד ליף ותומר שטיינהאור, אבל אף אחד מהם לא היה מספיק טוב בערב כדי להתמודד עם ג'ו ארלאוקאס מריאל שסיים את עם 35 נקודות וניצחון.
באופן די נדיר, מכבי הפסידה תחת שרף גם את שני משחקי הבית האחרים שלה (וירטוס בולוניה ופנתינאייקוס), ובסופו של דבר סיימה את העונה האירופית בתקופת המאמן החדש במאזן שלילי שכלל שני ניצחונות וארבעה הפסדים.
מכבי ת"א זכתה באליפות בארץ, אבל הפסידה בגמר הגביע להפועל ירושלים מסל ניצחון של עדי גורדון. בניגוד למסורת שהתהוותה עם השנים במכבי ת"א, שרף נשאר בתפקידו גם בעונה הבאה על אף שאיבד תואר, כיוון שחתם לעונה וחצי בזמן שהגיע לקבוצה.
פיני הפסיד בטורקיה במשחקו הראשון
זה לא היה חילוף המאמנים היחיד שהסתיים בהפסד במשחק הבכורה. בנובמבר 1998, אחרי ששה משחקים אירופיים, פוטר יורם חרוש מעמדת המאמן במכבי ת"א במאזן שלילי שכלל ארבעה הפסדים ושני ניצחונות.
בצעד שהפתיע רבים מונה אז פיני גרשון במקומו. גרשון נחשב אז לאחד המבקרים החריפים של מכבי ת"א וההנהלה שלה מבחוץ, אבל כשהוצע לו התפקיד לקח אותו בשתי ידיים והתייצב בשדה התעופה כשעל כרטיס הטיסה שבידיו עוד רשום שמו של יורם חרוש.
הסיפור הזה אפילו קרוב יותר למציאות העכשווית. משחק הבכורה של גרשון היה באיסטנבול נגד אפס פילזן, ממש כמו המשחק שמחכה מחר לצביקה שרף. גרשון קיווה לטוב, הגיע שופע מצב רוח ואמביציה, אבל לא הצליח לנצח במשחק הבכורה שלו באבדי איפקצ'י והפסיד 81:74.
גם במקרה הזה היה עודד קטש כדורסלן פעיל במכבי ת"א וקלע 12 נקודות בהפסד. ויקטור אלכסנדר היה הקלע המצטיין עם 24 נקודות ו-12 ריבאונדים, דורון שפר הוסיף 14 וגם לנדב הנפלד, כמו לקטש, היו 12 נקודות.
גיא גודס, כיום עוזר המאמן, נדחק אז לספסל בעקבות שובו של עודד קטש מחלום ה-NBA שלו שהתעכב ונמרח ונמתח בגלל שביתת שחקנים באותה עונה. הוא שותף לשמונה דקות מול פילזן ולא קלע כלל.
אופוק סאריג'ה קלע 22 לטורקים, פטאר נאומוסקי הוסיף 15, אבל הבעיות באו בעיקר מכיוון חוסיין בשוק שסגר דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-19 ריבאונדים. גרשון אמר אמנם לפני המשחק שבשוק הוא "נגר" ושהוא לא מודאג ממנו, אבל במשחק עצמו לא מצא לו תשובות. שלוש שנים מאוחר יותר התגלגל הסנטר הטורקי למכבי ת"א.
כך שכמו במקרה של שרף, גם הבכורה של גרשון הסתיימה בהפסד ואפילו באותו אולם בדיוק בו תשחק מכבי ת"א הערב מול אותה קבוצה, אבל לעומת זאת, במשחק הבית הראשון שלו שהתקיים שבוע לאחר מכן, כבר הוביל גרשון את מכבי ת"א לניצחון בהפרש גדול (26 נקודות) על מנרסה.
גם המשחק הבא של מכבי ת"א העכשווית יהיה נגד קבוצה ספרדית, אוניקאחה מלאגה. ההיסטוריה עובדת שעות נוספות, כנראה, בימים האלה.
את אותה עונה סיים גרשון במאזן שלילי שכלל חמישה ניצחונות ושבעה הפסדים, אם כי כבר אז אפשר היה לראות סימנים ראשונים לשנים הגדולות שעוד יעברו על מכבי ת"א בתקופתו, כמו למשל בניצחון ביתי על טאו ויטוריה ב-40 הפרש.
כרגע הדברים נראים אולי חסרי סיכוי, אבל הזמן יאמר אם דווקא מתוך העונה הזו יצוצו לפרקים רמזים לימים גדולים שעוד מצפים למכבי ת"א בעתיד הקרוב.

תאריך:  02/01/2008   |   עודכן:  02/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסד בבכורה? העבר של מכבי ת"א רודף אותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
האדומים ערכו אסיפה טקטית בשילוב קטעי וידאו ולאחר מכן עלו לאימון, ממנו היו האוהדים מרוצים: "יש לנו הרגשה טובה לקראת המשחק מול בני יהודה"
מחלקה ראשונה
כלי השיט נרכש על-ידי חברת נמלי ישראל ומופעל על-ידי חברת נמל אשדוד והינו מהדגם שרכש חיל הים ("צרעה")
שגיא עמית
אמנם אין מטבח עולמי שתעודת הכשרות עוד לא שמה עליו את ידיה, אך שגיא עמית נחוש למצוא כאן אסיאתית מוצלחת    אם Soba לא הייתה ממוקמת בפולג, הוא היה מגיע לשם גם בלי המבצעים באיקאה
אורנת למפרט
אורנת למפרט מתאחדת עם האחות הבדויה שלה ויחד הן יוצאות להונות את העולם, ובעיקר את עובדי בראנצ'יס, בית קפה ומעדניה בתל אביב שסיפק להן בוקר מאוחר, מחויך ורווי לחמים ומאפים ניחוחיים
דרור מרום
העובדים בענף יקבלו פנסיה בגובה של 20.5%    הוסכם כי שיעורי ההפרשה המוגדלים החלים על עובדים בקרנות הפנסיה הוותיקות יחולו מעתה על החברים בקרנות הפנסיה החדשות    תהיה תוספת צבירה של 17% לעובדים שנפגעו מרפורמת הפנסיה - ותוספת שכר בממוצע של 5%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il