X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: יח"צ-שניידר]
תשע שנים אחרי - תרמה לאחיה עוד איבר
הילד סבל ממחלת חסר חיסוני מולדת ואחותו תרמה לו מח עצם כעבור 9 שנים, כתוצאה מסיבוך מאוחר של ההשתלה, הילד נזקק להשתלת כבד והאחות תרמה לו אונת כבד

אחות תרמה לאחיה מח עצם לפני 9 שנים והשבוע נרתמה שוב לעזרתו ותרמה לו אונת כבד. מדובר במקרה הראשון בארץ בו ילד מקבל תרומת מח עצם ותרומת אונת כבד מאותו תורם, והמקרה השני שנרשם בספרות המקצועית בעולם.
הילד סבל ממחלת חסר חיסוני מולדת בהיותו בן מספר חודשים וכתוצאה מכך תרמה לו אחותו מח עצם. כתוצאה מסיבוך מאוחר של השתלת מח עצם, הוא פיתח מחלת כבד, אשר אחת מהשלכותיה היא פגיעה נדירה וקשה בריאות, שהביאה למצב בו רמת החמצון בדם היתה של כ-50% במקום 95% אצל ילד בריא.
לפני כחצי שנה, חלה החמרה במצבו הבריאותי ועל-כן הוא נזקק להשתלת כבד שתציל את חייו. אחותו, בת 30, שוב נרתמה לעזרתו ותרמה לו אונת כבד. מדובר בניתוח נדיר אשר בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים.
משניידר נמסר, כי מצב זה, בו הילד נושא למעשה את מבנה המערכת החיסונית של אחותו, מאפשר קליטה טובה יותר של אונת הכבד בגופו, ללא סכנה של דחיית האיבר ולכן ללא צורך בקבלת תרופות נוגדות דחייה אשר להן תופעות לוואי רבות. מצב זה מהווה יתרון חשוב לילד ומאפשר איכות חיים טובה יותר. ההשתלה תשפר באופן משמעותי את תפקודי הריאות שלו והן צפויות להתאושש בהדרגה במשך מספר חודשים לאחר הניתוח.
עוד נמסר משניידר, כי הילד נמצא כעת בחדר התאוששות, והכבד החדש החל כבר לתפקד. הוא אינו מונשם ורופאיו מקווים כי תהליך ההחלמה יתקדם כמצופה. אחותו התורמת טופלה בבית החולים בילינסון ושוחררה לביתה במצב טוב.
זהו המקרה השני בארץ בו ילד מקבל תרומת מח עצם ותרומת איבר כלשהו מאותו תורם. המקרה שקדם למקרה זה היה ניתוח השתלת כליה בנער בן 17 שקיבל גם תרומת מח עצם מאותו התורם. הניתוח בוצע בקמפוס שניידר - בילינסון לפני מספר חודשים.

תאריך:  02/01/2008   |   עודכן:  02/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשע שנים אחרי - תרמה לאחיה עוד איבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
"עקב אירועי הימים האחרונים בקניה", אומר המטה ללוחמה בטרור בהודעה משותפת עם משרד החוץ - "והחשש מפני התדרדרות אפשרית במצב - מומלץ לאזרחים ישראלים לדחות את ההגעה למדינה במהלך הימים הקרובים"
דרור מרום
חברת המחשבים תצרף את החברה, עובדיה ומוצריה לתאגיד    "אנחנו גאים להפוך לחלק משמעותי ממשפחת IBM", אמר יו"ר XIV, משה ינאי, "מה שיאפשר לטכנולוגיה ולמהנדסים שלנו להתנסות במכלול פעילות החברה בתחום האיחסון"
עידן יוסף
עשרות שנים שימש כמנהל הרדיו ושימש גם כמגיש "עניין אחר"    עכשיו הוא עוזב אבל לא יוצא לפנסיה בקרוב    בקול ישראל עשויים לשנות בקרוב את מתכונת שידורי הבוקר
גלית יצחק
89% מהאחיות בארה"ב נוטלים תוספי תזונה    28% מהרופאים שלא צורכים תוספים, ימליצו על שימוש בתוספים    ג'ודי בלטמן: נטילת תוספי תזונה היא חלק מאורח חיים בריא
ONE
רוני לוי החליט לתת אור ירוק לשחרור אלמדון לאשדוד, שמשהה את ההחלטה בעניינו - יולזרי יהיה השוער השני של חיפה    הפועל לא הגישה הצעה על ארבייטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il