X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-50 נערות פעילות ימין חסמו את דרכו של נשיא בית המשפט בירושלים במחאה על מעצר חברותיהן נמשך מעצר 7 קטינות בשל סירובן להזדהות
▪  ▪  ▪
השופט אמנון כהן [צילום: הרשות השופטת]


כ-50 נערות פעילות ימין חסמו (יום ו', 4.1.08) את דרכו של נשיא בית משפט השלום בירושלים השופט אמנון כהן בצאתו מבית המשפט. הנערות הפגינו במחאה על המשך מעצרן של חברותיהן, 7 קטינות, שנעצרו לפני כ-10 ימים בעת פינוי מאחז גבעת האור הסמוך לבית אל. המעצר הוארך בידי השופט יצחק מילנוב עד ליום ב' - 7.1.08.
הנערות עצורות על-רקע סירובן להזדהות או להכיר בסמכות בית המשפט הפועל לטענתן "בניגוד לתורת ישראל ונותן לגיטימציה לגירוש יהודים והריסת בתיהם". האירוע התרחש בתום הדיון שבו האריך השופט את מעצר הנערות. מדובר בשבע בנות 13, 14, 15 שנעצרו כאמור ב-26.12.07 במהלך פינוי מאחז גבעת האור. הן הועברו למעצר בכלא תרצה.
בדיון שנערך ב-30.12.07 סירבו הנערות להזדהות או למסור פרטים על גילן. השופט ראובן שמיע כתב בהחלטה על המשך מעצרן כי "האלמוניות מסרבות להזדהות ומאידך טוענות שהן קטינות, חלקן אכן נראות קטינות אולם אין שום אפשרות לוודא את גילן לאור חוסר שיתוף הפעולה ולאור העובדה שהן החליטות להתכנס בתוך עצמן כשספר תפילה בידן. התשובה היחידה שהסכימו לתת הייתה שהן מכירות רק בחוקי התורה".
המשטרה טענה עוד כי אינה מעוניינת להשאיר את ה'אלמוניות' במעצר אך זאת בתנאי כי יזדהו, ימסרו פרטים מלאים "זיהוי הכולל טביעת אצבע, צילום ולקיחת דנ"א במידת הצורך ובהתאם לחוק". עוד נטען כי הנערות שהו לכאורה על קרקע פרטית בגבעת האור וכי הטוען לבעלות על הקרקע הגיש קושאן לביסוס טענתו. המשטרה טענה כי היועצת המשפטית של איו"ש עו"ד רונית אישרה "כי מדובר בקרקע פרטי שרשומה במינהל מקרקעי איו"ש". המשטרה הוסיפה כי אם הנערות העצורות יזדהו המשטרה מעוניינת לשחררן בתנאי כי "יורחקו למשך 30 יום מהאזור שנקרא גבעת האור שהוכרז שטח צבאי סגור וערבות צד ג'".
באת כוחן של הנערות, עו"ד סיניה חריזי מוזס טענה כי הנערות לא ביצעו כלל עבירה פלילית. לטענתה, מדובר בשטח לא מאוכלס "איזה גבעה שאדם טוען לבעלות עליה", וכי שטח צבאי סגור הוכרז רק באותו בוקר, "איך הן יכלו לדעת על צו?"
הסניגורית הוסיפה ושאלה את השופט: "האם נשאיר ילדים קטנים במעצר זמן כל כך ארוך שיש ספק אם ביצעו עבירה בכלל?".
במהלך דברי הסנגורית התפרצה אחת מהנערות ואמרה כי מבחינתה אין כל חשיבות למעמד. "השחרור וההזדהות אינה בידי עורכת הדין אלא בידינו, בידי השם. אנו רוצות להשתחרר ובית המשפט יכול לשלוט בזה. לא עשינו שום דבר לא בסדר, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל". המשטרה שבה והסכימה לשחררן בתנאי שיזדהו.
השופט ראובן שמיע קבע כי מיוחס לנערות עבירות של "כניסה לשטח סגור, השגת גבול פלילית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו". הוא ציין את החלטתו הקודמת בעניין של השופט יצחק שמעוני כי אין מקום למחאתן בהליך השיפוטי מאחר שלא הזדהו. הוא הוסף כי "העדר זיהוי מהווה עבירה, זילות בית המשפט והליך המשפטי וסירב לדון לגופו של ענין".
השופט שמיע ציין כי גם הוא ביקש מהנערות להזדהות כדי שאפשר יהיה לשחררן אך הן סירבו והתכנסו בתוך עצמן "כשהן אוחזות בספר התפילה". גם אני סבור אמר השופט, כי העדר זיהוי "יכול ויהווה עבירה בפני עצמה" וכי האופן שבו הוא נעשה יש בו זילות ההליך המשפט ובית המשפט. המפתחות לשחרורן הוא הוסיף בידיהן, הזדהות בפני המשטרה בשמן ובתעודת הזהות שלהן.
כאמור, בדיון שנערך ביום ו' 4.1.08 הוארך המעצר שוב עד -7.1.08. השופט יצחק מילנוב ציין כי בכל עת שיסכימו להזדהות ניתן יהיה לקיים דיון בעניין תנאי שחרורן.

תאריך:  04/01/2008   |   עודכן:  04/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנערות חסמו לשופט את היציאה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אם הן היו פעילות שמאל, היו  ל"ת
משחררים אותן מזמן  |  4/01/08 16:31
2
לך על זה כבוד השופט
צנחן  |  4/01/08 16:53
3
הנערות חסמו לשופט את היציאה
אבי 75  |  4/01/08 17:10
4
כשהמנהיגות חסרת לב וביצים
צעירות עם ביצים  |  4/01/08 17:21
5
כל הכבוד לנערות נאמנות למדינה
אזרח במדינת חלם  |  4/01/08 18:28
6
מביאות כבוד לעם בישראל
דן גשש  |  4/01/08 18:39
7
רק כך ! ל"ת
צנחן ותיק  |  4/01/08 18:48
8
כי בתחבולות תעשה לך מלחמה
צנחן ותיק  |  4/01/08 18:56
9
השופט אמנון כהן רשע ומרושע
זועם א  |  4/01/08 19:31
10
מזל
ע.ג1  |  4/01/08 20:27
11
יהודים יקרים רק מרד אלים
מרדכי אנילביץ  |  4/01/08 21:06
12
כואב הלב מה שעושים לאזרחים ל"ת
שולץ  |  5/01/08 11:38
13
חוק זה חוק
חלם חלם  |  5/01/08 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן חכים
למרות שליהוק אכן עושה את רוב הסרט, קשה לומר כי זו הסיבה היחידה שהעניקה לסרט את הפלוסים שלו    ביקורת DVD
דרור מרום
בחודש דצמבר התחזק השקל ביחס לרוב המטבעות הנסחרים בישראל - ביחס לדולר של ארה"ב התחזק השקל ב-0.2%, ביחס לאירו ב-1.0%, ביחס ללירה שטרלינג ב-2.8%, ביחס לפרנק השווייצרי ב-1.7% - וביחס לין היפני ב-1.4%
שי אלון
המחבט מספר 1 של ישראל לא יכלה למדורגת 30 בעולם ונוצחה 6:4 ו-6:2 והפסידה בחצי-גמר הגולד קוסט    בגמר תפגוש הבלארוסית את נה לי הסינית [צילום: AP]
שרון שפורר
מנהל חדר המסחר בלאומי: רמת התמיכה הקרובה ב-3.74 שקלים    המטבע האמריקני פוחת השבוע בכ-1.3% מול השקל    אחר-הצהריים יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לדצמבר, שעשוי להשפיע על השוק
זאב קם
צה"ל סיים פעילותו ברצועה    הכוחות חזרו הבוקר מעוד פעילות נגד המחבלים הפועלים בסמוך לגדר    במהלך הפעילות נורו לעבר הכוח 5 פצצות מרגמה וטילי נ"ט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il