X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גדי להב מנתח את העלילה הפוליטית הסבוכה של "הישרדות" והפעם, טינה מקריבה עצמה למען הקבוצה ודן ממשיך לחפור לעצמו את הקבר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

הישרדות, רביעי ב-21:00, שבת ב-21:00, ערוץ 10
המודח: טינה (מטפלת אלטרנטיבית), שבט סבאנה
"אני שמח שמושיק זכה בכוח ההצבעה הכפול, כי הוא כמוני רוצה להשאיר את טינה במשחק", אומר עידן משבט סבאנה. ואני רוצה לשאול אותו: תגיד לי אחי, עוד לא הבנת? אין שבט. אין קבוצה. השיקול היחיד שצריך להנחות אותך זה מה יגרום לך להישאר אחרון. חתירה בלתי מתפשרת אל המטרה. כל אחד לעצמו, כי בסופו של דבר - רק אחד שורד. זה המשחק ואין בלתו.
מדהים לגלות שאחרי 12 יום, כמעט רבע מהמשחק, ב"סבאנה" אין אינטריגות. אין תככים, אין קומבינות, אין מזימות שנרקמות בין השיחים. גם אלו שרצו להשאיר את טינה לא רקחו שום דיל פוליטי כדי להעיף מישהו אחר. בכל מועצת שבט מצביע איש איש לעצמו, כל אחד על-פי מצפונו. קל להבין למה זה קורה - הם השבט המפסיד ולכן הם עדיין חושבים שטובת הקבוצה היא טובתם האישית.
ובכל זאת, עושה רושם שכשהשבטים יתאחדו, ג'יבארו יאכלו אותם בלי מלח. אם בג'יבארו הקרקע רוחשת מזרמים תת-קרקעיים מעופשים, אצל סבאנה הכל גלוי מעל השולחן - עד כדי כך שהפעם החליטה טינה להדיח את עצמה. לכאורה, המעשה הזה הוא האנטיתזה למהותה של התוכנית - איפה יצר ההישרדות? וחמור יותר - מה יישאר מהתוכנית הזאת אם ייקחו לנו את הדרמה?
אבל במבט יותר מעמיק, המהלך של טינה נראה אחרת לגמרי. אדם, בסופו של דבר, צריך לבחור נכון מבין האופציות הפרוסות בפניו. טינה, כנראה בשל ניסיון החיים שלה, הבינה שתרצה או לא תרצה - היום היא מחזירה ציוד. לכן בין האופציות שעמדו בפניה היא בחרה את הטובה ביותר - ללכת בראש מורם. מבחינת השואו הטלוויזיוני זה היה מצויין - במקום דרמה קיבלנו טלנובלה, ורגש תמיד עובד על המסך יותר טוב מכל דבר אחר. והבחירה הזו נכונה גם מהבחינה האישית - טינה הפכה לגיבורה: היא עשתה טעות, ולוקחת אחריות. ומה יותר מעורר הערכה מהקרבה עצמית?
ואם את טינה כולם יאהבו - דן הוא ללא ספק הדמות הכי שנואה כרגע. שוב ושוב הוא מוכיח שאין לו שמץ של עכבות. בויקה הוא מזלזל שהיא ישנה עם בובה כמו האחיינית בת ה-4 שלו, ועל מרינה הוא מלגלג ש"היא חושבת 'יש לי פה ספר של 400 עמודים ואני אדע הכל אחרי שאני אקרא אותו". ואלה, להזכירכם, שתי בנות שהוא כרת איתן ברית, ועם אחת מהן, על-פי כל הסימנים, הוא מערבב נוזלים. על-פי מילון דן, פירושה של המילה רגש הוא "אמצעי שמסייע לך להשיג את המטרה".
דן כבר רכש לעצמו אויב אחד - עומר (שכמו קונאן הברברי מתאמן באי המתים עם מטרה אחת בחיים: נקמה). וסביר להניח שהוא לא יהיה האויב האחרון. מה שבטוח - יותר ויותר צופים בבית מתעבים אותו. ולכן דן הוא היחיד בינתיים שאפשר להיות בטוחים שיגרום לנו הנאה: בכל פעם שהוא ידיח מישהו וישרוד, אנחנו נתענג על התרגילים המזוהמים שלו. אבל גם כשהוא יעוף - זה יהיה תענוג קטן לא פחות.

תאריך:  06/01/2008   |   עודכן:  06/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מנהיג האופוזיציה הכריז באוזני מאות מתומכיו כי "לפי תוצאות המדגם וכל הנתונים שבידינו, אנחנו ניצחנו..."
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שהאצבע המורה שלהם היתה קצרה יותר מהאצבע של הטבעת היו בסיכון כפול לסבול משיגרון ניווני של הברך    דפוס זה נמצא משמעותי יותר בקרב נשים לעומת גברים
איריס פרחי
התובעים ביטלו חופשה בטורקיה לאחר שבנם מת מדום לב    חברת הביטוח כלל סירבה להשיב את כספם בטענה שהמקרה עולה בגדר חריג בפוליסה
איריס פרחי
התובעת תבעה את עיריית אשדוד עקב מפגע במדרכה שבעטיו נפצעה קשה ועברה ניתוח    העיריה התנערה מאחריות וחויבה בפסק דין לשלם פיצוי בשל רשלנותה
עידן יוסף
השר ליברמן אמר כי אם ייפתח מו"מ עם הפלשתינים על סוגיות הליבה, יפרוש מייד מן הקואליציה    "ההבהרות שקיבלנו מראש הממשלה אינן מעידות על כך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il