X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט החליט להחמיר את עונשו של נאשם, שהורשע בהתעללות בבעלי חיים, וגזר עליו 10 חודשי מאסר, מהם 3 חודשי מאסר לריצוי בפועל
▪  ▪  ▪
כמו ילד קטן [צילום: תנו לחיות לחיות]

בית המשפט החליט (ה', 03.01.08) להחמיר את עונשו של נאשם, שהורשע בהתעללות בבעלי חיים, וגזר עליו 10 חודשי מאסר, מהם 3 חודשי מאסר לריצוי בפועל.
הנאשם, צעיר יליד 83, הודה והורשע בעבירות של התעללות בבעלי חיים. על-פי עובדות כתב האישום, בהן הודה הנאשם, הוא השליך מחלון דירתו שני גורי חתולים השייכים לשכנתו, המתלוננת, בתוך שקית ניילון. אחד הגורים מצא את מותו והשני נפגע ונעלם.
בית משפט קמא גזר על הנאשם עונש של חודש מאסר לריצוי בפועל במתקן כליאה, חצי שנה מאסר על תנאי, למשך שלוש שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור העבירות שבביצוען הורשע, למשך שלוש שנים. בנוסף, חייב את הנאשם לפצות את המתלוננת פיצוי בסך 3,500 ש"ח.
בית המשפט המחוזי, שישב בהרכב של שלושה שופטים (ר. שפירא, ע. גרשון, צ. קינן), ציין כי המחוקק קבע, בשני חיקוקים שונים (סעיף 451 לחוק העונשין, סעיף 2 ו-17 לחוק צער בעלי חיים), את העונש הראוי לפוגע בבעלי חיים, והוא שלוש שנות מאסר. בית המשפט הטעים כי העונש הקבוע בדברי החקיקה מנחה את בתי המשפט בבואם לגזור את הדין. העובדה שהמחוקק חזר והדגיש את הענישה הראויה בשני דברי חקיקה שונים, ורמת הענישה הקבועה בחוק, צריכות לעמוד לנגד עיני בית המשפט בבואו לגזור את הדין.
הפסיקה של בית המשפט כבר קבעה בעבר כי התעללות בבעל-חיים, התאכזרות אליו, עינויו, הינם מעשים בלתי מוסריים, בלתי הגונים ובלתי הוגנים. תחושת החמלה שאנו חשים לבעל-חיים שמתעללים בו נובעת ממקום עמוק בליבנו, מרגש המוסר שבנו. רגש הנחרד לנוכח פגיעה בחלש ובחסר-ההגנה. בית המשפט ציין כי בעל חיים ליד האדם הוא כילד תמים וחסר-הגנה. התעללות בילד תזעזע אותנו וכך היא התעללות בבעל חיים.
בית המשפט קבע כי חשיבות מניעת ההתעללות וההתאכזרות לבעלי חיים אינה רק בצורך להגנה עליהם. מניעת התעללות ואכזריות באה, בראש ובראשונה, כדי להגן על האדם. מי שמתאכזר ומתעלל מעיד על דפוסי התנהגות. המתאכזר ומתעלל בבעלי חיים, סופו שיפגע בבני אדם. מכאן החשיבות שראה המחוקק בהגדרת האיסור שבהתעללות ובהתאכזרות ככלל, גם כאשר הנפגעים הם בעלי חיים. תכלית החקיקה האוסרת התעללות והתאכזרות לבעלי חיים היא הגנה על האדם עצמו. מכאן נגזרת החשיבות שבענישה הראויה.
בית המשפט ציין כי תכליות הענישה הן, בין היתר, הרתעת היחיד והרבים מפני ביצוע עבירה והעברת מסר ברור בדבר הפסול שבהתנהגות האסורה. במקרה זה, הגנת בעלי החיים חסרי הישע, כרכיב בהגנת החברה כולה, מחייבת ענישה מרתיעה והולמת.
לאור האמור, סבר בית המשפט כי רמת הענישה בעבירות של התעללות והתאכזרות בבעלי חיים צריכה להיות מחמירה יותר. משך תקופת המאסר הנגזרת צריך להביא לידי ביטוי את כוונת החקיקה כפי שבאה לידי ביטוי בשני דברי החקיקה השונים ואת תכלית ההגנה על החברה כולה, לרבות בעלי החיים שבה.
לפיכך, החליט בית המשפט להחמיר את עונשו של הנאשם ולגזור עליו 10 חודשים, מהם 3 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ביחד עם שבעה חודשי מאסר מותנה. יחד עם זאת, בית המשפט ציין, כי יש מקום לאפשר לנאשם לרצות את עונשו בעבודות שירות.

ע"פ 2627/07, שלמייב אדרי, נ' מדינת ישראל
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  06/01/2008   |   עודכן:  12/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוחמר עונשו של צעיר שהתעלל בבעלי חיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
נדחתה בקשת הזכייניות להקפיא את דרישת הרשות השנייה לחייבן בהגשת לוחות משדרים מתוקנים עד הדיון בבג"צ בעתירותיהן נגדה
יפעת גדות
עודדו את הילד לקרוא כשאתם ממתינים לפגישה
הדר פרבר
משרד החוץ: הרשויות באירן גרשו דיפלומט שעסק בפעילות "לא דיפלומטית"    דוברת מטעם משרד החוץ הגרמני רק אישרה בשבת כי "דיפלומט גרמני עזב את אירן"
זאב קם
כך אומר אריה בכרך, אב שכול ומראשי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור"    בעקבות דבריו של סגן השר וילנאי מפרסם ארגון נפגעי הטרור אלמגור מחקר שערך בעניינו של ברגותי
דרור מרום
בעסקה בהיקף של 200 מיליון דולר - תהיה החברה הישראלית קבלנית משנה של חברת LLC האמריקנית    ימוגנו 1,500 כלי-רכב, בהמשך למיגון 1,200 אחרים - במסגרת זכייה קודמת מאמצע השנה שעברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il