X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוברארגון הטרור האמריקני לשעבר קרא ללוחמי אל-קאעידה לקדם את פני נשיא ארה"ב, המגיע לביקור במזרח התיכון, בפצצות ובמכוניות ממולכדות קורא לנוצרים להתאסלם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הדובר האמריקני של ארגון הטרור אל-קאעידה קרא ללוחמים לקדם את פניו של הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, עם הגעתו למזרח התיכון, עם פצצות. כך דווח בווידאו חדש שפורסם באינטרנט אתמול (א', 6.1.08).
אדם גדאן, יליד ארה"ב, קרע את דרכונו האמריקני כחלק ממחאה סמלית למול המצלמה בקלטת שאורכה כשעה, במסר של אל-קאעידה לראש השנה האזרחית. פרסומה של הקלטת היה כשלוש שעות בלבד לפני מועד ביקורו של בוש בישראל. במסגרת ביקורו של בוש במזרח התיכון, יבקר הנשיא האמריקני גם בגדה המערבית, בכווית, בחריין, האמירויות הערביות, סעודיה ומצרים בניסיון לקדם את הסכם השלום הישראלי-פלשתיני.
"כעת אנו מכוונים קריאה דחופה לאחינו הלוחמים בפלשתין המוסלמית ובחצי האי הערבי... להיות מוכנים לקבל את הצליין והרוצח בוש בביקורו בפלשתין המוסלמית ובחצי האי הערבי בתחילת ינואר ולקבל את פניו לא עם פרחים או מחיאות כפיים אלא עם פצצות ורכבים ממולכדים", כך בהודעתה, בשפה הערבית.
"זה רק מראה שוב. אל-קאעידה לא מציעה דבר מלבד אלימות ומוות", כך אמר בתגובה דור מועצת הביטחון הלאומי גורדון ג'ונדור. "מטרת נסיעתו של הנשיא בוש היא לפגוש מנהיגים ואנשים ערבים מהזרם המרכזי ולשוחח עם עתיד חיובי לאזור, המבוסס על תקווה והזדמנויות".
לגבי הדרכון אמר ג'ונדור, כי "הוא מבוקש בעבור בגידה בארה"ב. דרכונו כבר אינו תקף".
בקלטת הווידאו, תחת הכותרת "הזמנה להרהור וחרטה", גדאן, שגדל בקליפורניה, מדבר בעיקר בשפה האנגלית וככל הנראה פונה לעם האמריקני. הוא אומר כי אל-קאעידה חשה בצורך לפרסם הצהרה לאחר "תבוסת" וושינגטון בעירק ובאפגניסטן וכשלון הנסיונות של ממשל בוש להביא שלום למזרח התיכון.
"חשנו כי יש צורך לפנות לעם האמריקני ולהסביר להם כמה מהעובדות הנוגעות לאירועים הקריטיים... השאלה הראשונה שהאמריקנים עשויים לשאול היא האם אמריקה באמת הובסה? התשובה היא כן ובכל החזיתות".
אמיתות קלטת הווידאו טרם אושרה, אך היא פורסמה באתר אינטרנט אשר משמש לעיתים קרובות לפרסום הודעות של אל-קאעידה. בתחילתו הוצג התאריך דצמבר 2007 וגנדאן אף הזכיר בדבריו של רוברט הוקינס, אשר רצח 8 בני אדם בקניון באומהה, נברסקה ב-5 בדצמבר, מה שמצביע ככל הנראה על העובדה שהקלטת צולמה סמוך לאותו מועד.
גנדאן, הידוע גם בשם עזאם אל-אמריקי, הואשם בבגידה בארה"ב ב-2006 ומבוקש מאז 2004 על-ידי האף.בי.איי, אשר הציע פרס בסך מיליון דולר לכל מידע שיוביל למעצרו או הרשעתו. הוא הופיע כבר בכמה קלטות וידאו של אל-קאעידה, כולל קלטת מאוגוסט, אז איים בהתקפות חדשות נגד שגרירויות זרות. בחודש מאי, פרסמה אל-קאעידה קלטת וידאו בה נראה גנדאן שהזהיר את בוש וקרא לו לסיים את מעורבותה של ארה"ב באדמות מוסלמיות - ולא יתמודד עם התקפות קשות יותר מזו שאירעה ב-11 בספטמבר, 2001.
קורא לחיילים להמיר את דתם
גדאן השתלח שוב ושוב בארה"ב על מלחמתה באפגניסטן ובעירק ועל קשריה הקרובים עם ישראל ועם מנהיגים של כמה מדינות ערביות, בהן מצרים ופקיסטן, אשר מתוארות כ"דיקטטורות הגרועות ביותר". הוא מתח ביקורת נגד הנצרות "חסרת הבסיס" וקרא לאמריקנים, ובהם גם לחיילים שלחמו בויאטנם, עירק ואפגניסטן, להמיר את דתם לאיסלאם.
"הקשיבו לי, והקשיבו לי טוב, לפני שתאבדו את דעתכם ל... סמים... ושטיון ולפני שהשדים שלכם יביאו אתכם להרס עצמי והתאבדות... אללה קורא לכל אחד מכם ואומר כי אלוהים סולח לכל החטאים... אם תעצרו ותכו על חטא".
בנקודה מסוימת בווידאו, גדאן שלף את דרכונו האמריקני, הראה אותו למצלמה וקרע אותו לחתיכות. "בדחייה סמלית זו את האזרחות האמריקנית... אמשיך כעת להרוס את הדרכון האמריקני שלי", אמר. למרות הפעולה של קריעת הדרכון, בארה"ב נזהרים מלבטל את אזהרותיו של גדאן.
גדאן הוא האמריקני הראשון שהואשם בבגידה בלמעלה מ-50 שנה ואם יורשע ככל הנראה יוצא להורג.
בתחילת החודש, אמר דובר האף.בי.איי, ריצ'רד קולקו, כי הסוכנות תבדוק את הקלטת האחרונה והתחייב לעולם לא לוותר על הניסיון ללכוד את גדאן.

תאריך:  07/01/2008   |   עודכן:  07/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-קאעידה: לקבל פניו של בוש בפצצות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, הציג הצעת פשרה לפיה יקבלו המרצים פיצוי מיידי של 11% לשכרם ובמקביל יבחן בורר את השחיקה בשכרם מאז שנת 1997
הדר פרבר
רעידת אדמה בעוצמה של 5.8 אירעה באינדונזיה    עד כה לא דווח על נפגעים, כמה בתים ניזוקו
הדר פרבר
לפי ההודעה הרשמית של ועדת הבחירות המרכזית זכה הנשיא לתמיכה של 52.8% מהבוחרים
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר פלשתיני קורא לאבו מאזן להקפיא את השיחות המדיניות עם ישראל בגלל המשך ההתנחלות בירושלים ובבקעת הירדן    מביע תמיכה בהצבת כוחות בינלאומיים
רותי אברהם
המדינה דורשת לפנות את המתיישבים מבית השלום בשל "אי נקיון כפיים"    המתיישבים: הפרקליטות לא היתה נוהגת כך בתיק אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il