X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הוועדה: "ההסכם בין ההסתדרות לאירגוני העובדים בנושא פנסיה חובה לוקה בחסר - ואינו משרת את טובת העובדים" מאיים כי אם לא ייערכו שינויים - תגיש הוועדה הצעת חוק מטעמה "שתהיה טובה יותר לעובדים"
▪  ▪  ▪
מיסז'ניקוב: חותר לשינויים שיהיו מקובלים על כל הצדדים
כץ: יגבש שינויים - שאם לא יתקבלו תוגש הצעת חוק מטעם הוועדה

ועדת הכספים, בראשות ח"כ סטס מיסז'ניקוב, קיימה (יום ב', 7.1.08) דיון בנושא הסכם פנסיית החובה שנחתם בין ההסתדרות לאירגוני העובדים, ונכנס לתוקף בתחילת ינואר. בסוף הדיון החליטה הוועדה כי ועדת המשנה של ועדת הכספים, בראשות ח"כ חיים כץ, תתכנס על-מנת לגבש שינויים להסכם שיהיו מקובלים על כל הצדדים. במידה שלא תושג הסכמה תשקול הוועדה להגיש הצעת חוק משלה כדי "להשלים את הטעון תיקון בהסכם".
מיסז'ניקוב גורס כי בהסכם קיימים ליקויים העלולים לפגוע בזכויות העובדים. "ההסכם בין ההסתדרות ואירגוני המעסיקים לוקה בחסר - ראשית מבחינת גובה ההפרשות. יש פער של כמה מאות שקלים לרעת העובדים - בין הפנסיה המקובלת כיום לבין הסכום אותו הם אמורים לקבל במסגרת ההסכם. בנושא של תקופת ההכשרה, הזמן הנדרש לזכאות יביא להיעדר ביטחון כלכלי של העובד ותגרום לחשש תמידי מפיטורים.
"מבחינת האכיפה - יש להקים מנגנון אכיפה יעיל, במיוחד בתחומים כמו מלצרות, בניין או אבטחה, הסובלים כבר כיום מהפרות בזכויות עבודה, על-מנת למנוע מצב בו המעסיקים יפרו את ההסכם לרעת העובדים, כמובן. בעיה אחרת היא הפגיעה העלולה להיגרם לעובדים זמניים וזוטרים, צעירים בעיקר, שרמת העסקתם עלולה להיות לא כדאית עבור המעסיק ולכן ישנו חשש כי הם יפטרו כעבור זמן מסוים, בטרם יהפכו לקבועים, כדי להתחמק מתשלום הפנסיה".
נציג משרד התמ"ת, שלמה יצחקי, אמר בדיון כי מעסיק שלא יפריש לעובד את מה שמגיע לו, ישלם בסופו של דבר "הרבה יותר". לגבי מנגנון האכיפה, אמר התמ"ת כי צריך להיות מנגנון רציני, מגובש בחקיקה, וכי השר אכן בודק כיום אפשרויות חקיקה אלה - אולם הנושא עדיין נמצא בחיתוליו.
אבי ברק מהתאחדות התעשיינים אמר בדיון כי "ההסכם שנחתם הוא המקסימום שניתן היה להגיע אליו. בהסכמים נוספים שייחתמו, כמו בענפי השמירה והניקיון - ההפרשה תעמוד על 17.5% וכמות הענפים בה ההפרשה תישאר על 15% תהיה מועטה". בדיון נכחו חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אלחנן גלזר, ניסן סלומיאנסקי, אורית נוקד, שי חרמש, חיים כץ, יעקב ליצמן ומרינה סולודקין.

תאריך:  07/01/2008   |   עודכן:  07/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים דורשת שינוי בפנסיה לכלל העובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
השופט (בדימ.) אורי שטרוזמן: השר פרידמן צודק, בחירת שופטים לעליון במינוי זמני מאפשרת לקבוע מראש תוצאות משפטים
רונן ליבוביץ
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, העריך בישיבת סיעת קדימה כי ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת המחדלים בניצולי השואה תחקור מדוע ממשלות קודמות לא עסקו בעניין הזה    עוד אמר כי "ביקורו של הנשיא בוש הוא ללא ספק הצהרה פוליטית"
דרור מרום
היקף החוזה הוא 18.4 מיליון דולר - לאספקת מערכות מדגם "אהוד"    המערכות שיסופקו יאפשרו אימון רשתי מוטס בזמן אמת, תוך שמירה על תאימות מלאה למערכות מהסוג הזה מהמדור הקודם - שסופקו לאותו לקוח בעבר
גלית יצחק
כך עולה מסקר תלוי    מעל 50% מהציבור מעדיף להשתמש בצמחי מרפא ובתרופות סבתא    אימהות נעדרות מהעבודה יותר מאבות עקב מחלות הילדים
משה ריינפלד
בעתירה לביהמ"ש המחוזי, החברה אומרת שוועדת המכרזים של משרד הפנים, שטענה שהצעתה יקרה מהאומדן שלה, לא היתה מסוגלת לאמוד דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il