מאומדנים ראשוניים שנערכו על-ידי החשב הכללי במשרד האוצר עולה כי הגירעון הכולל - ללא מתן אשראי נטו - הסתכם בכ-100 מיליון שקל בלבד - המהווים כ-0.02% מהתמ"ג החזוי לשנת 2007. זאת לעומת התיכנון המקורי של תקציב המדינה, שחזה גירעון של 18.7 מיליארד שקל - 2.9% מהתמ"ג.
הגירעון הנמוך, רובו ככולו, נבע מעלייה חדה בהכנסות המדינה שהסתכמו ב-223.2 מיליארד שקל - סכום הגבוה בכ-14.5 מיליארד שקל מהתחזית המקורית. שיעור הביצוע של ההוצאות בתקציב בשנת 2007 עמד על 98.2%. המדיניות הפיסקאלית שנוקטת הממשלה הובילה לירידה משמעותית ביחס חוב-תוצר (ממשלתי) ב-5-6 נקודות האחוז לעומת 2006.
אומדנים ראשוניים אך דומים לסופיים אלה אומדנים ראשונים - אך באוצר מעריכים כי כפי הנראה ברכיבי הגירעון ומימונו לא יחולו שינויים משמעותיים, ולעומת זאת ייתכנו שינויים במיון הפנימי ובגג ההוצאה וההכנסה.
בשנת 2007 נמשכה מגמה רצופה של ירידה בגירעון הממשלתי מ-5.4% תמ"ג בשנת 2003. הגירעון ב-2007 הוא הנמוך ביותר מאז שנת 1987 בה נקבעה ההגדרה הנוכחית של הגירעון בהצעות התקציב של הממשלה. בפעילות המקומית של הממשלה היה עודף של כ-6.3 מיליארד שקל, ובפעילות בחו"ל גירעון של כ-6.5 מיליארד.
את עיקר ההסבר לגירעון הנמוך בהשוואה לתיכנון התקציבי מספק צד ההכנסות. הוא היה גבוה בכ-14.5 מיליארד שקל בהשוואה לתיכנון התקציבי המקורי, וכמעט בכל סעיפי ההכנסה הראשיים היו ההכנסות גבוהות מהתיכנון המקורי. לעומת אשתקד גדלו ההכנסות ממיסים בכ-7%. שיעור הביצוע של סך ההוצאות נטו - היה גבוה והסתכם בכ-98.2% מהתקציב. שיעור הביצוע הממוצע של הוצאות משרדי הממשלה היה כ-98.7%.
עודף רציני בפעילות המקומית הפעילות הממשלתית בשנת 2007 משקפת גידול נומינאלי בהוצאות המשרדים של כ-4.6% לעומת אשתקד. בפעילות הכוללת מתן אשראי נטו, היה לממשלה עודף של כ-3.2 מיליארד שקל. בפעילות מקומית ללא מתן אשראי נטו הסתכם העודף בכ-6.3 מיליארד שקל, לעומת גירעון של 14.3 מיליארד שהיה מתוכנן בתקציב המקורי, ולעומת גירעון מקומי של 1.6 מיליארד בשנת 2006.
שיעור הביצוע הממוצע של ההוצאות המקומיות (נטו) של המשרדים מתקציב מקורי הגיע לכ-97.6%. שיעור הביצוע של המשרדים האזרחיים היה כ-97.0%. הביצוע במשרדים החברתיים היה 99.8%. שיעור הביצוע של מערכת הביטחון היה 99.3%. במספר רב של משרדים עלה שיעור הביצוע על 100% מהתקציב המקורי, זאת כתוצאה מניצול עודפים משנים קודמות והקצאה מחדש של תקציבים בין סעיפי התקציב השונים.
אולם, הוצאות המשרדים בשנת 2007 היו גבוהות נומינלית בכ-5.1% לעומת רמתן בשנת 2006. בהוצאות המשרדים האזרחיים חלה עלייה של כ-5.3% (כ-6.4 מיליארד שקל) ובהוצאות מערכת הביטחון חלה עלייה של כ-4.3% (כ-1.9 מיליארד שקל), זאת בהמשך לעליה של כ-9.8% בהוצאות מערכת הביטחון בשנת 2006 לעומת 2005.
אך חריגה לרעה בגירעון מהפעילות בחו"ל ההכנסות ממיסים הסתכמו בכ-190.8 מיליארד שקל, לעומת 179.5 מיליארד כפי שנצפה בתקציב המקורי, עלייה נומינלית של כ-7% לעומת אשתקד. הגידול במסים ישירים - כ-5.3%, ובמיסים עקיפים חל גידול של כ-9.5%.
עם זאת - הגירעון בפעילות הממשלתית בחו"ל הסתכם בכ-6.5 מיליארד שקל, לעומת 4.4 מיליארד כמתוכנן בתקציב המקורי. ההכנסות במט"ח היו נמוכות בכחצי מיליארד דולר מהמתוכנן. הכנסות הסיוע הביטחוני הדולרי היו גבוהות במעט מהמתוכנן - אך שער החליפין היה נמוך משמעותית מהחזוי בתקציב (4.11 שקל לדולר לעומת 4.43 בתקציב) וגרם לתקבול נמוך מהמתוכנן בשקלים.