X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דורשים מהבורר לאכוף הסכם, שלפיו הם ולא אירפורט סיטי הם הקונים של נצבא לחלופין הם דורשים פיצוי של מיליארד שקל מי שישלם את הפיצוי יהיה אגד העלול להקלע לבעיה
▪  ▪  ▪
אהובי. תובע מיליארד [צילום: בוצ´צ´ו]

היזם יגאל אהובי ודוד עזרא, וככל הנראה גם איש הנדל"ן פויו זבלדוביץ, דורשים לקבל את השליטה על חברת נצבא נדל"ן, ששויה נאמד היום בכמיליארד שקל. לחילופין הם דורשים מחברות נצבא התנחלות, משגב ואגד לקבל פיצוי של מיליארד שקל על כך, שלא התאפשר להם לרכוש את החברה. התביעה הוגשה השבוע לשופט-לשעבר יהושע גרוס, המשמש בורר בין הצדדים.
Nfc פירסם בילעדית ולראשונה, כבר ב-17.12.06, על התביעה הצפויה. באותו יום צוטט כאן הנציג של קבוצת אהובי-עזרא, עו"ד שאול ברגרזון, שאמר: "נדרוש לממש את החוזה משנת 2003, ולמכור לנו, לא לאירפורט סיטי, את נצבא נדל"ן".
במרס 2003 מכרו נצבא התנחלות (יחד עם משגב ואגד) לקבוצת אהובי-עזרא-דוידודביץ את מניותיהן, 63%, בנצבא נדל"ן, ב-320 מיליון שקל. קבוצה של חברי וגימלאי אגד, שהיו אמורים לקבל חלק מהתמורה, עירערה בבית המשפט המחוזי על העסקה, בטענה שהמחיר נמוך מדי. בפברואר 2004 קיבלה השופטת הילה גרסטל את התביעה, והורתה לבטל את העסקה. מיד לאחר מכן משכה קבוצת אהובי-עזרא את הפקדון שהפקידה על חשבון העסקה.
במרץ 2004 הגישה קבוצת אהובי-עזרא ערעור לבית המשפט העליון. הדיון בערעור נסחב זמן רב. במקביל, הוציאו נצבא התנחלות ושותפיה מכרז חדש למכירת מניות נצבא נדל"ן. במכרז זכתה קבוצתו של יעקב (קובי) מימון, ששילמה בעד המניות 410 מיליון שקל. לאחר הזכיה, העבירה הקבוצה את השליטה בנצבא לחברת איירפורט סיטי, בשליטתה.
קבוצת אהובי-עזרא התריעה בפני נצבא התנחלות על כך, שהיא מוכרת את נצבא נדלן בעוד הערעור תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון - אולם לשוא.
ב-14.12.07, קרוב לשלש שנים לאחר הגשת הערעור, ביטל בית המשפט העליון ברוב דעות את פסק דינה של גרסטל, וקבע שהעסקה למכירת נצבא נדלן לקבוצת אהובי-עזרא נעשתה כדין. השופטים אליקים רובינשטין ומרים נאור קיבלו את הערעור, בעודהנשיא היוצא אהרן ברק ביקש לדחות אותו. בעקבות פסק הדין, הודיע ברגרזון ל-Nfc כי קבוצתו תדרוש לקבל את השליטה על החברה.
ואכן, קבוצת אהובי-עזרא דרשה מנצבא התנחלות לקבל מחדש את השליטה בנצבר - אך לא נענתה. לאחר כמה דיונים, מינה בית המשפט המחוזי בת"א את השופט לשעבר יהושע גרוס לבורר - והתביעה הוגשה עתה אליו.
קבוצת אהובי-עזרא דורשת לבטל את העסקה עם אירפורט סיטי ולהחזיר להם את השליטה בחברה. כמסלול חילופי, דורשים פיצוי של מיליארד שקל: הקבוצה מעריכה, שבעקבות ההתאוששות הכללית בשוק הנדל"ן, כולל עלית שערי מניות בבורסה, זינק שוין של מניות נצבא נדל"ן לכ-900 מיליון שקל. בנוסף, הם דורשים פיצוי של 100 מיליון שקל על נזקים שנגרמו להם, עקב אי-יכולת לנצל הזדמנויות עיסקיות, שהיו יכולים לזכות בהן אילו נצבא נדלן היתה בשליטתם.
המפסידה (אם בכלל) - אגד
אם תתקבל תביעתה של אהובי-עזרא, תהיה המפסידה העיקרית חברת אגד. הסיבה: בחוזה בין הצדדים נקבע, כי אגד מתחיבת לשפות את נצבא התנחלות ומשגב על כל הפסד שיגרם להם כתוצאה מעיסקת המכירה. אם אומנם יקבל הבורר גרוס את התביעה, צפויה בעיה רצינית לחברת אגד.
נצבא: הם משכו הפקדון וביטלו את ההסכם
נצבא התנחלות אומרת בתגובה: בפברואר 2004, לאחר שבית המשפט המחוזי ביטל את עיסקת המכירה לאהובי-עזרא, הם משכו את הפקדון שהפקידו על חשבון קניתהחברה.במעשה זה הוכיחו, לדעת נצבא, שהם מוותרים על העסקה. נראה, שזה יהיה אחד הטיעונים העיקריים בכתב התגובה שתגיש נצבא התנחלות לבורר גרוס.

תאריך:  08/01/2008   |   עודכן:  08/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהובי ועזרא תובעים מיליארד שקל מנצבא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שיפגע במקרה שהתביעה
מסכן החבר והעובד  |  9/01/08 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
היערכות לקראת הגעת נשיא ארה"ב לישראל    ביהודה ושומרון מוטל סגר כללי החל מחצות    מאותה השעה יגררו ברחובות הבירה כלי רכב    וגם - 1,500 דגלים
עידן יוסף
155 פניות לבוררות וגישור ב-2007: 68% מהן על מחלוקות שבין חבר ובין קיבוצו    12% בין "עוזב קיבוץ" לקיבוצו    סיכומי 2007 של המוסד לבוררות וגישור בתנועה הקיבוצית
משה ריינפלד
ג'יימס קיין, בן 73, יוחלף באלן שוורץ, בן 57    בנק "סיטיגרופ" מתכוון כנראה לפטר 10% מעובדיו בעולם וימכור נכסים לא חיוניים
איריס פרחי
התובעת תבעה את לחמן מרכז הכנה לבחינות לאחר שלא הייתה מרוצה מהמרצה    בית המשפט קבע שמדובר בכישלון תמורה וחייב את לחמן להחזיר את כל הכסף
עידן יוסף
דסק החוץ של קול ישראל חובק עולם ומצרף כתבים חדשים למערכת בפריס, בלונדון, בוושינגטון, בבנגקוק ובניו-אורלינס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il