חברת מיקרוסופט הציעה (יום ג', 8.1.08) 1.2 מיליארד דולר על רכישת חברה נורווגית לתוכנת מנועי חיפוש באינטרנט במאמץ להוסיף כלים למוצרי "אופיס". הצעד נעשה גם מתוך פזילה אל מעשי המתחרה שלה, גוגל.
החברה הנורווגית "פאסט סרץ' אנד טרנספר", שמרכזה באוסלו, מתמחה בטכנולוגיית חיפושים, המשמשת גופים ממשלתיים וחברות כדי לאתר ולמיין מסמכים, בסיסי נתונים ויישומי תוכנה. התוכנה שלה עוזרת לצוותים לחפש במהירות במאגרי מידע של החברה אחרי תשובות לסוגיות של רכש, שיווק, ייצור ועיצוב מוצר.
בהודעה לעיתונות נמסר כי מועצת המנהלים של "פאסט" המליצה פה אחד לאסיפת בעלי המניות לקבל את הצעת מיקרוסופט.
תחרות עם "גוגל אפס" "פאסט" אינה מתחרה בחיפושים ובפרסום של הצרכנים באינטרנט, שוק שבו שולטת גוגל, אך מיקרוסופט משקיעה כסף רב ועושה מאמצים להתקדם. ובכל זאת, הצעד של מיקרוסופט בא בזמן שגוגל מתחילה לחדור לשוק החברות עם חבילה של אלטרנטיבות און-ליין למוצרי "אופיס" של מיקרוסופט. החבילה של גוגל, הקרויה "גוגל אפס", כוללת דואר אלקטרוני אינטרנטי, עיבוד תמלילים, גיליון עבודה, ותוכנת מצגות - חינם אין כסף, בצירוף תמיכה טכנית תמורת 50 דולר למשתמש לשנה, הרבה פחות מהעלות של מוצרי מיקרוסופט.
האסטרטגיה של מיקרוסופט להילחם בצעדי גוגל היא להוסיף טכנולוגיה חדשה ותכונות למוצרי "אופיס", השולטים בשוק זה. החברה עושה מאמצים גוברים והולכים להפוך את מוצרי "אופיס" ל"לוח השעונים" של עובדי החברות למילוי משימות מכל סוג, ובכלל זה משימות של חיפוש. באמצעות רכישת "פאסט" תוכל מיקרוסופט לשלב את הטכנולוגיה של החברה הנורווגית בטכנולוגיה של "אופיס".