X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לגבי רכב של אורח המלון, אחריות המלון הינה אחריות מוגברת הנזק ארע כתוצאה מנסיבות שניתן היה לחזותן מראש וניתן היה למנוע תוצאותיהן
▪  ▪  ▪
צילום אילוסטרציה

בית המשפט קיבל (א', 06.01.08) תביעת שיבוב נגד מלון דן פנורמה, בגין נזק שנגרם לרכב של אורח במלון, בזמן שרכבו חנה בחניון המלון.
תחילתו של המקרה בחודש פברואר 2005, עת החנה מבוטחה של התובעת את מכוניתו בחניון תת-קרקעי של מלון דן פנורמה בתל אביב. בשעות הערב המאוחרות נעשה ניסיון לפרוץ את מכוניתו. התובעת פיצתה את מבוטחה והגישה תביעת שיבוב נגד נתבע 1 (מי שניסה לפרוץ לרכב), כמזיק בפועל, ונתבעות 2 ו-3, כבעלות ומחזיקות החניון. נתבע 1 נמחק מכתב התביעה כיוון שלא אותר.
המבוטח העיד כי הגיע למלון לסוף שבוע. לאחר שעובדי המלון וידאו כי שמו מופיע ברשימות, הפנו אותו לחניון מקורה עם שומר ומחסום בכניסה. בשעות הערב, הגיע שוטר והודיע לו על ניסיון הפריצה והראה לו המכונית. הוא סרב לחתום על ההודעה ביום שישי, ולכן השוטר חזר במוצאי שבת והחתימו על העדות.
קב"ט המלון העיד כי מדובר בחניון סגור עם שתי כניסות לכלי רכב, עם שוערים שתפקידם מוגבל רק לבדיקת הרכב וגביית עלות החניה. להולכי רגל יש כניסה נוספת מלובי המלון. אין סינון, בכניסה לחניון, בין אורחי המלון לבין אנשים שאינם אורחים, הנכנסים לחניון רק כדי להחנות שם את רכבם. אין כל סידורי אבטחה בחניון, ואין מצלמות אבטחה, ובחניון מוצבים שלטים המורים כי הנהלת החניון אינה אחראית על מקרי גניבה, פריצה ואובדן רכוש או נזק בזמן שהות הרכב בחניון. בהמשך תיאר העד כי היה בקשר עין עם החשוד שיצא מהמתחם, וזאת, עד לכידתו בידי השוטרים שהוזעקו למקום.
לטענת התובעת (הפניקס הישראלי, חברה ביטוח בע"מ) הרכב חנה בחניון המלון בו התארח המבוטח, ולכן הנתבעות הינן בגדר שומרות בשכר, בהתאם לסעיף 12(ב) לחוק השומרים. עוד נטען, כי כדי להשתחרר מהאחריות היה על הנתבעות להוכיח כי הנזק נגרם עקב נסיבות שלא היה עליהן לחזותן מראש, ולא יכלו היו למנוע את תוצאותיהן. התובעת טענה כי הנתבעות לא עמדו בנטל, ומכאן שאחריותן לנזק הינה מוחלטת.
הנתבעות טענו מנגד, כי התובעת לא הוכיחה שהמבוטח התארח במלון. בנוסף, השליטה ברכב לא הועברה לחניון ולכן אין להחיל בעניינן את חוק השומרים. לטענתן, הן סיפקו שירותי חניה בלבד, ולא שירותי אבטחה, ולכן מבחינה חוזית אין להן אחריות לנזק שנגרם, וזאת לאור השילוט שהיה בחניון. מבחינה נזיקית, האחראי לנזק הינו נתבע 1, והעובדה כי נתפס במהלך ניסיון הפריצה, ולא הצליח לממש את כוונתו לגנוב את הרכב, מעידה כי לא הייתה רשלנות מצד הנתבעות.
בית המשפט, בפני כבוד השופט אלי ספיר, קבע שהוכח כי המבוטח התארח במלון באותו היום, וכי רכבו חנה בחניון המלון. סעיף 12(ב) לחוק השומרים קובע: "לעניין נכסים של אורח במלון, דין בעל המלון כדין שומר שכר". המונח "נכסים הנמצאים במלון", כולל את החניון. החניון הרלוונטי משמש הן את אורחי המלון, והן אנשים שאינם נמנים כאורחיו.
בית המשפט ציין כי בהתאם לדין החל, אחריות הנתבעות לרכב של אורח המלון שונה מהאחריות לרכב של חונה שאינו אורח המלון. לגבי רכב שבעליו אינם שוהים במלון, קובע סעיף 2(ב) לחוק כי "כשהמטרה לשמור על הנכס הייתה טפלה למטרה העיקרית של אחזקתו, פטור השומר אם אובדן הנכס או נזקו נגרמו שלא ברשלנותו". שונה הוא הדין לגבי רכב של אורח המלון החונה בחניון, דוגמת הרכב הרלוונטי לתביעה. לגבי רכב זה, אחריות המלון הינה אחריות מוגברת, בהתאם לסעיף 12(ב), והסיפא אינה חלה.
בית המשפט פסק כי מהראיות עלה כי החניון ממוקם מול חוף הים וכי אין כל שירותי אבטחה בחניון ואין מצלמות אבטחה. הקב"ט תיאר את האדם שגרם את הנזק כאדם שיכור ו/או מסומם, שבקושי עמד על רגליו. מצב זה של אותו אדם בלט ונראה באופן ברור גם למרחוק. הנזק ארע כתוצאה מנסיבות שניתן היה לחזותן מראש וניתן היה למנוע תוצאותיהן. על כן, בית המשפט קבע כי הנתבעות אינן פטורות מאחריות לנזק.
לאור האמור, בית המשפט קיבל את התביעה וקבע כי הנתבעות 2 ו- 3, ביחד ולחוד, ישלמו לתובעת סכום של 27,255 ש"ח, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית חוקית, מיום הגשת התביעה.

ת"א 37567/06, הפניקס הישראלי חברה ביטוח בע"מ נ' מלון דן פנורמה ואח'
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  09/01/2008   |   עודכן:  12/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקבלה תביעה נגד מלון בגין נזק לרכב בחניון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תרופה חדשה מחקה השפעות של כימיקל הנמצא ביין האדום שנתגלה במספר מחקרים כמאריך חיים ומפחית התקדמות מחלות הקשורות להזדקנות, כמו סוכרת
הדר פרבר
הדמעות עזרו: המועמדת הילרי קלינטון הצליחה להוביל בבחירות המוקדמות בניו המפשיר, בהפרש של 2%    אובאמה מברך: "קלינטון עשתה עבודה יפה"
יפעת גדות
גברים מבוגרים עם חרדה קשה ומתמשכת נמצאו בסיכון גבוה להתקף לב    התגובות הפסיכולוגיות של חרדה דומות מאוד לסימנים ולשינויים בגוף הגורמים לאוטם שריר הלב
יפעת גדות
מנאומו של בגין: "באם אשכחך חרפת ההשמדה - תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרנה, אם לא אעלה חרפת ההשמדה בראש יגוני"
יפעת גדות
אף פעם אל תרשו לאנשים אחרים להשאיל את האיפור שלכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il