X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש פתח ביקורו בישראל בנאום ללא מסר מדיני הנשיא פרס: "אין רשות להחמיץ את השלום" אולמרט: "אנו מעריצים אותך"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, שנחת בישראל (יום ד', 9.1.08) הגיע כשהוא מלווה במזכירת המדינה האמריקנית.בנאומו בנתב"ג אמר כי "עברו 10 שנים מאז שהייתי בישראל, ממש רציתי לחזור. לא חשבתי שאחזור כנשיא אבל חזרתי כי ישראל היא מקום מיוחד וזה כבוד גדול. תודה לכולכם שבאתם לברך אותי. אני מצטער שאשתי לורה נשארה בוושינגטון. היא שולחת לכם ברכות.
"ארצות הברית וישראל הן בנות ברית חזקות. מקור הכוח הזה הוא אמונה משותפת בכוח החופש. של שתי דמוקרטיות מפוארות בנסיבות קשות. כלכלות חופשיות וברית בין שתי אומות מבטיחה את בטחונה של ישראל כמדינה יהודית".
"נתנגד לאלה שרוצחים חפים מפשע. יש תקווה באידאולוגיה המבוססת על חופש. החברה המאמצת כבוד אנושי וזכויות אדם חברה שמקבלת את האוניברסליות של החופש - כאן אנו עומדים היום. נעשה יותר מאשר להגן על עצמנו, אנחנו רוצים שלום בר-קיימא. אנחנו רואים הזדמנות לשלום, הזדמנות חדשה לחופש ברחבי האזוור. אני מצפה לפגישות עם רה"מ אולמרט והנשיא פרס לדבר על הרצון שלנו לביטחון ולחופש ולשלום ברחבי המזרח התיכון.
תודה לעם בישראל על האירוח והידידות. יברך אתכם האל".
יועצו המדיני של בוש, סטיבן האדלי אמר, בטרם הגיע בוש לארץ, כי הנשיא האמריקני יפנה ליושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן ולראש הממשלה אהוד אולמרט ויבקש כי יתחייבו באופן אישי לחדש את המשא-ומתן. מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, שמלווה את בוש בביקורו במזרח התיכון, קראה השבוע (ג') לישראל ולפלשתינים לקדם את התהליך "בדחיפות".
נשיא המדינה, שמעון פרס וראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיבלו את פני הנשיא האמריקני על השטיח האדום שנפרס לרגלי המטוס הנשיאותי.

אולמרט: זכית לאהדת ולהערצת העם בישראל

ראש הממשלה אהוד אולמרט בירך את נשיא ארצות הברית בפתח ביקורו הראשון בישראל כנשיא מכהן. אולמרט דיבר על הקשר החזק והמרשים שקיים בין המדינות.
לדבריו, הקשר בין המדינות מבוסס על רעיונות משותפים של חופש, דמוקרטיה וידידות ארוכת שנים. ראש הממשלה פנה אל הנשיא בוש ואמר לו שהוא בעל הברית החזק והקרוב ביותר של ישראל במלחמתה בטרור המופנה נגדה ובמאמציה הבלתי פוסקים להשגת שלום עם מדינות האיזור.
אולמרט ציין כי בזכות נחישותו הבלתי מתפשרת של הנשיא בוש במלחמתו בטרור, ובזכות הזדהותו הכנה והמרגשת עם העם בישראל, זכה בוש באהדתם והערצתם של תושבי ישראל.
אולמרט, בסיום נאומו, פנה באמירה אישית לנשיא בוש ותיאר אותו כחבר קרוב ואישי שלו והודה לו על קבלת הפנים לה זכה בביקוריו בבית הלבן. לדבריו, ביקורו של הנשיא בוש בישראל והאירוח לו הוא יזכה מהווים הכרת תודה על אותם ביקורים קודמים של ראש הממשלה בארצות הברית.

הנשיא פרס: אין רשות להחמיץ את השלום

נשיא המדינה שמעון פרס פתח את נאום קבלת פני נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בדברי הנביא ישעיה: "מה נאוו על-ההרים רגלי מבשר, משמיע שלום מבשר טוב - משמיע ישועה".
בנאומו אמר פרס: "אנו מקבלים אותך כידיד דגול, כמי שהתעלה בשעת הצורך, כמי שסלל דרך לשלום". העם בישראל אמר פרס, "מאמץ אותך לליבו כמנהיגה של אומה גדולה ומיוחדת אשר - משהבטיחה את חרותה היא לא עייפה מלהעניקה לאחרים".
הנשיא פרס התייחס בנאומו לשתי סוגיות מדיניות עיקריות, האיום האירני וחזונו של הנשיא בוש לשתי מדינות עבור שניי עמים. פרס הדגיש כי ישראל "שומעת" לעצת הנשיא בוש "שלא לזלזל באיום האירני. אל לה לאירן לזלזל בנחישותנו להגן על עצמנו".
הוא אף קרא לנשיא בוש לנקוט במעשים ולא לתת לחזונו להסתיים "במלל בלבד". לדבריו, "נאום החזון - שתי מדינות השוכנות זו לצד זו בשלום ובביטחון", הביא "להסכמה רחבה באזור". הוא נראה אז רחוק וכיום "הוא הבסיס למו"מ".
השלום לדברי הנשיא "יכול להתקדם בשלושה מסלולים: מדיני - מסגרת לשתי מדינות; כלכלי - העלאת איכות החיים משני צידי הגבול; ביטחוני - סכר לטירוף של אירן, חיזבאללה, וחמאס".
פרס הזכיר לנשיא בוש כי ערב ביקורו הצהיר כי שנת 2008 תהיה "מעבר ממילים למעש, משאיפה למציאות".
שנים עשר החודשים הבאים יהוו "מבחן של אמת", אמר הנשיא פרס, מבחן זה אסור "שיסתיים במלל בלבד". מדובר ב"ימים חורצי גורל. אם לא ינוצל הזמן לעשיית שלום, החימוש ההרסני, הלוחמנות והטרור ישתלטו על סדר היום. מלחמה לעולם אינה מאוחרת מדי; שלום לעולם אינו מוקדם מדי. אין לנו רשות להחמיץ הזדמנות זאת".
פרס מוסיף כי ביקורו של הנשיא בוש מתקיים "ערב העשור השישי לתחייתנו ההיסטורית". ישראל לדבריו הותקפה שבע פעמים, היא לא הפסידה מלחמה, לא הפסידה את רצונה בשלום ולא דחתה את הדמוקרטיה אפילו לרגע אחד. ארה"ב לדבריו תמכה בישראל "בעת מלחמה ובשעת שלום".
"בלב שלם אני מבקש לומר: 'תודה מקרב לב'", אמר נשיא המדינה שמעון פרס.

תאריך:  09/01/2008   |   עודכן:  09/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ביטחון ישראל כמדינה יהודית"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פרס כרגיל חלול עם אמירות
יופיטר  |  9/01/08 13:11
2
תקדים קפריסין
משה מ,,,  |  9/01/08 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ביקור הנשיא בוש אומנם הביא לפריחה כלכלית, אם כי זמנית ומקומית בתחום המלונאות בעיר הבירה - אך מצד שני הוא גורם לנזק גדול לרשתות השיווק ולבתי העסק והמסחר במרכז ירושלים    מלון נווה-אילן שינה את שמו ל"בוש הוטל" למשך ינואר
הדר פרבר
מחברי ספר חדש, העוסק בגרושתו של הנשיא הצרפתי, טוענים כי הנשיא הצרפתי אושפז בחשאי בשל כיב בגרונו
גלית יצחק
פרופ' אשר טל מונה לתפקיד    במסגרת תפקידו, ירכז את פעילות רופאי ריאות ילדים בארץ, יהיה אחראי על מדיניות טיפול בתחום זה, על הקשר עם ההסתדרות הרפואית בארץ ועם גופים מקבילים בעולם
משה ריינפלד
טל אטיאס, בן 33, מתל אביב, הועמד לדין לאחר שניסה למכור את הסם באמצעות מכר ושלח לו דוגמא של 1.5 גרם קוקאין
הדר פרבר
במסיבת עיתונאים אמר כי התקשורת תהיה האחרונה שתשמע על החתונה עם ברוני    מציע מס חדש על אינטרנט וסלולרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il