X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
נחל קישון. חוזר לעניינים [צילום: רשות נחל הקישון]
שביל אופניים חדש יחנך בגדות הקישון
ביום חמישי יתקיים טקס הנחת אבן הפינה לשביל אופניים חדש על גדות נחל קישון, כחלק מתוכנית אב לפיתוח האזור סביב נחל קישון כפארק תיירותי קולט קהל

ביום חמישי (10.1.08) יתקיים טקס הנחת אבן הפינה לשביל אופניים חדש על גדות נחל קישון, כחלק מתוכנית אב לפיתוח האזור סביב נחל קישון כפארק תיירותי קולט קהל.
נחל קישון עובר בשנים האחרונות תהליך שיקום נרחב, בהתאם לתוכנית אב ארוכת טווח שאומצה על-ידי ממשלת ישראל עוד בשנת 2001. במסגרת הפיתוח התיירותי בסביבת הנחל, בסמוך לצומת העמקים, כאתר קולט קהל - "פארק העמקים", תונח אבן הפינה לשביל טיול לאורך גדות הנחל באורך מתוכנן של כ-4 קילומטר.
השביל יותאם לרוכבי אופניים. קטע זה הוא חלק ממערך שבילים לאורך נחל קישון, מאזור כפר ברוך במעלה הנחל ועד שפך הנחל לים בחיפה.
מרשות נחל הקישון נמסר כי עד כה נסלל שלב א' של השביל במסגרת פארק העמקים, באורך של 1 קילומטר. בימים הקרובים תחל סלילתו של שלב ב', באורך של כ-3 קילומטר נוספים, בעלות של מיליון וחצי ש"ח, במימון משותף של רשות נחל הקישון, קק"ל, החברה הממשלתית לתיירות והמשרד להגנת הסביבה, ובסיוע מ.א. זבולון ורשות הניקוז קישון.
סכום זה מצטרף לתקציב של למעלה משלושה מיליון ש"ח שקק"ל ורשות הנחל השקיעו בשנים האחרונות, בפיתוח האזור הסובב את הנחל - "פארק העמקים", בנטיעות עצי בוסתן ועצים רחבי עלים, חנייה, בניית פינות ישיבה, שולחנות פיקניק ועוד.
כחלק מתהליך השיקום, מפתחת רשות נחל הקישון את גדות הנחל לטובת פעילויות פנאי ונופש לציבור הרחב. כולל הקמת פארקים ופיתוח שבילי נחל להליכה ורכיבה על אופנים. באזור זה מקיימת הרשות פרויקט להשבת מיני בעלי-חיים שאיכלסו את הנחל בעבר (הצב הרך, דג לבנון ליסנר ושחריר הנחלים). שבילי הנחל הם חלק ממערך ארצי של שבילים לגדות הנחלים מנהר לים (מנהר הירדן ועד לים התיכון).
מרשות הנחל נמסר כי כבר היום פוקדים את נחל קישון, בעקבות העבודות, מאות ואלפי מטיילים. סיום שלב ב' של הפרויקט יגביר את האטרקטיביות של המקום.
השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא אמר כי שיקום נחל קישון נמצא בסדר עדיפות עליון במשרדי. תהליך השיקום דורש מאמץ ממושך שאת פירותיו אנו רואים בהדרגה. שביל נחל עמקים יגור הוא דוגמא לפרויקט המקרב את הציבור אל הנחל. לא נרפה את ידינו לפני שנשלים את משימת טיהור הנחל והשבת מרקם החיים הטבעי למימיו ולגדותיו.
אפי שטנצלר, יושב-ראש דירקטוריון קרן קיימת לישראל, אמר כי "שביל האופניים בפארק העמקים הוא הגשמתו של חזון. מי היה מאמין שאזור נחל קישון, סמל לזיהום, יהפוך לאתר תיירותי קולט קהל, בו שבילי אופניים וחניונים לבילוי בחיק הטבע? שביל "נחל העמקים יגור" מצטרף לשבילי אופניים רבים שאנו פורצים ומשלטים מאצבע הגליל בצפון ועד פארק תמנע בדרום".
רוברט ראובן, יושב-ראש הנהלת רשות נחל הקישון הכריז כי הקישון על המפה. מהיום יוכלו תושבי ישראל, צעירים ומבוגרים, לטייל לאורך נחל קישון ולצפות בערכי הטבע הייחודיים, בעופות המים וגם להיות עדים לתהליך שיקום הנחל, עד ש"נחדש ימיו כקדם".

תאריך:  09/01/2008   |   עודכן:  09/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שביל אופניים חדש יחנך בגדות הקישון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הפרקליטות טוענת כי הסב, בן 85, תושב חיפה ביצע בהן עבירות מין ולאחר מכן נהג לתת להן שוקולד וממתקים והזהיר אותן לשמור על כך בסוד
משה ריינפלד
התביעה הוגשה עקב פסק דין של ביהמ"ש העליון שקבע כי צו זמני שנתן שופט לבקשת הדואר להשבית את הסוכנויות פגע קשה בפרנסתם ובארגונם
דרור מרום
שר האוצר הגיש לאישור הממשלה את הצעתו ל"מיסוי ירוק" בישראל - לפיה שורת ההקלות בתחום המיסוי תביא לירידה ברמות זיהום האוויר ותתמרץ השבחות טכנולוגיות בתחום איכות הסביבה
עכבר העיר
מנחה הלייט-נייט נפרד מהזקן העבות שגידל במהלך החופשה שכפתה עליו שביתת התסריטאים
אלעזר לוין
תשקיע 730 מיליון שקל ותהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר    נתן חץ: "מחירי הנדל"ן באירופה ירדו, וזו הזדמנות קנייה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il