X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבנר לארי שהיה מנהל סניף בנק פאג"י בירושלים זוכה מאשמת אי דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון על מעשיו של החלפן, יצחק כהן, בסניפו
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא זיכה (יום ד', 9.1.08) את אבנר לארי, שהיה מנהל סניף בנק פאג"י, מקבוצת הבנק הבינלאומי, ברחוב שלומציון בירושלים, מאשמת הלבנת הון. לארי הועמד לדין בעבירות אלה יחד עם 5 נאשמים אחרים - החלפנים אהרון אייל (ירון) כהן, כהן ירון פיננסים בע"מ, שירה שרותי המרת מט"ח בע"מ, יצחק כהן ומרדכי כהן.
המשפט נמשך כשלוש שנים, העידו בו יותר מ-50 עדים, נרשמו יותר מ-3,000 עמודי פרוטוקול, והוגשו יותר מ-1,200 מוצגים. בסופו של יום, חמשת הנאשמים האחרים הורשעו על-פי הודאתם במסגרת עסקת טיעון, ונענשו.
לארי ביקש להפריד את משפטו ממשפטם של האחרים, כדי לקצר את ההליכים נגדו משום שהושעה מתפקיד מנהל הסניף, ולאחר תקופה מסוימת עבר לשמש בתפקיד משני בבנק. בקשתו לא נענתה, אם כי הוא שוחרר מלהתייצב לכמה ישיבות.
מפסק הדין עולה כי בסניף הבנק של לארי התנהלו חשבונות הבנק של הנאשמים כהן וחברות החלפנות שלהם. לארי היה בקשר חברי ועסקי הדוק עימם.
בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי במאי 2000, ביקש אדם ששמו אסולין, בן משפחה של כהן, לגשת למכרז כמשווק אזורי של תחנות מפעל הפיס. תנאי מקדמי להשתתפות במכרז, היה ערבות בנקאית בסך 750,000 שקל ומכתב ממנהל בנק כי אם יזכה במכרז, יערוב הבנק לסכום נוסף של כ-8 מיליון שקל. אסולין פנה לכהן וביקש שיסייעו לו בקבלת כתב הערבות. ירון כהן הפגיש את אסולין עם לארי, וזה ניאות להנפיק את מכתב הערבות, בתנאי שאסולין יפתח חשבון בנק בסניף, ויפקיד בו סכום כסף ראשוני לצורך קבלת מכתב הערבות.
30 מיליון שקל
אסולין פתח חשבון ואחד החלפנים ממשפחת כהן הפקיד בחשבון סכום כסף ראשוני לצורך קבלת מכתב הערבות. כחודש לאחר פתיחת החשבון, כאשר נודע לאסולין כי לא זכה במכרז, החל יצחק כהן להשתמש בחשבון אסולין, בין היתר לצורך עסקיו בתחום מתן שירותי מטבע וניכיון שיקים. בחשבון בוצעו פעולות ב-30 מיליון שקל, עד דצמבר 2003.
התביעה טענה כי לארי ידע כי הפעולות בחשבון אסולין אינן נעשות לטובת אסולין, אלא לטובת יצחק כהן, אך לא דיווח על כך להנהלת הבנק או לרשות לאיסור הלבנת הון, ובכך מסר מידע כוזה בניגוד לחוק איסור הלבנת הון.
לארי כפר, באמצעות עו"ד פנחס מרינסקי, בכל המיוחס לו בכתב האישום באופן גורף.
בפסק הדין שזיכה אותו כתב השופט שפיר כי התביעה לא הוכיחה כי לארי היה מודע לחובת הדיווח. הושפט הדגיש כי לאחר שמיעת העדויות, נותר בליבו ספק אם המערכת הבנקאית כולה הייתה מודעת להוראות החוק במועדים הרלוונטיים לכתב האישום. כמו כן לא הוכיחה התביעה מעבר לספק סביר כי לארי פעל במטרה למנוע מהבנק את קיומה של חובת הדיווח.

תפ 343/04
תאריך:  09/01/2008   |   עודכן:  09/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהל סניף בנק זוכה מאשמת הלבנת הון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרמטכ"ל שיגר איגרת אבל מיוחדת לכלל חיילי צה"ל ובה הספיד את הרמטכ"ל השנים עשר, משה לוי, שהובא היום למנוחות
רותי אברהם
ראש הממשלה אולמרט והנשיא בוש נפגשו אחר-הצהריים    קודם לכן התקיימה קבלת פנים לכבוד הנשיא בוש במשכן נשיאי ישראל    בוש הגיע הבוקר לביקור במדינת ישראל
זאב קם
במסיבת עיתונאים שכינסו עשרות חמושים בחאן יונס, בשם מה שכונה "צבא האומה", איימו פעילי הארגון לרצוח את נשיא ארצות הברית ותומכיו
דרור מרום
החברה המכונה OPEN SKIES תתחיל לבצע טיסות בחודש יוני השנה - תחילת עונת התיירות בחצי הכדור המערבי    היא תפעיל צי של מטוסי בואינג-757 בינוניים    תנצל את האלמנט המתקדם בתעופה האזרחית העולמית, המכונה "החופש החמישי" - המאפשר לחברה ממדינה אחת לבצע טיסות למדינה שנייה - ממדינה שלישית
אמיתי זיו
שאול אלוביץ' מבעלי השליטה ביס ישתף פעולה עם המתחרה הוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il