X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש המטות המשולבים: העימות במפרץ הפרסי מלמד שאירן עברה לשימוש אגרסיבי בסירות המהירות של משמרות המהפכה "האיום שמציבה אירן, אמיתי"
▪  ▪  ▪
אחת הסירות שצולמה בעת ההתגרות בספינות האמריקניות ביום א' (צילום AP)

העימות האחרון בין הצי של ארה"ב לבין הצי של אירן במפרץ הפרסי מבטא תזוזה באסטרטגיה הצבאית של טהרן לשימוש אגרסיבי יותר בסירות המהירות של משמרות המהפכה. כך אמר (יום ו', 11.1.08) הקצין האמריקני הבכיר ביותר, ראש המטות המשולבים של ארה"ב, האדמירל מייקל מולן, במסיבת עיתונאים בפנטגון.
האדמירל האמריקני אמר כי אינו יכול לומר בוודאות אם האיומים המילוליים שנשמעו בקלטת שהפיץ הממשל האמריקני על התקרית באו מהסירות האירניות, אך העימות היה "הפרובוקטיבי והדרמטי" ביותר שראה עד כה.
"התקרית צריכה להזכיר לכולנו עד כמה האיום שמציבה אירן, אמיתי", אמר מולן. ראש המטות המשולבים אמר לכתבי הפנטגון, כי ארה"ב התמקדה "זה כמה שנים" בתחזית שתהיה תזוזה כזאת לשימוש רב יותר בספינות קטנות ומהירות של משמרות המהפכה האירניים, שקיבלו לידיהם את משימת הסיורים הימיים במפרץ הפרסי מידי חיל הים האירני.
"ברור שהכיוון שאליו הלך הצבא האירני הוא אסטרטגי", אמר מולן. "קיימת ציפייה זה כמה שנים שהם יעשו זאת. זה הדאיג אותי מאד בגלל הרקע וההיסטוריה של משמרות המהפכה. זה תאם את התבנית הזאת ככל שזה נגע לי".
האדמירל אמר עוד, כי הוא היה "מעדיף שאירן תנקוט תפקיד יותר פרודוקטיבי, וחיובי באזור". לאחר שסקר את הדיווחים על התקרית שאירעה ביום א' (6.1.08) אמר מולן, כי הוא מאמין שהימאים והקצינים פעלו "בדיוק נכון" לנוכח התנהגות הספינות האירניות.
מי דיבר בקלטת?
ארה"ב ואירן פרסמו קלטות של העימות שאירע במפרץ הפרסי. ארה"ב גינתה את התקרית, וכינתה את פעולותיה של אירן "פרובוקטיביות ומסוכנות". טהרן הכחישה שהספינות שלה סיכנו את כלי השיט האמריקניים והאשימה את וושינגטון בזיוף הקלטת.
בקלטת של הפנטגון בת ארבע דקות ו-20 שניות, נראות סירות זעירות אירניות חגות סביב ספינות מלחמה אמריקניות במצרי הורמוז. בהקלטה מאיים אדם באנגלית: "אני בא אליך. אתה תתפוצץ אחרי דקות". קצינים של הצי האמריקני אמרו כי אינם יכולים להיות בטוחים שהאיומים באו מהסירות או ממקום אחר כלשהו בחוף.
בתגובה הפיצו האירנים קלטת של חמש דקות המראה אדם המדבר ברמקול ידני עם שלוש הספינות האמריקניות הצפות מרחוק. הסרט אינו מראה כל ספינה אירנית המתקרבת לכלי השיט האמריקניים או כל פרובוקציה אחרת. אף אחת משתי הקלטות לא הראתה את העימות כולו, שקציני הצי האמריקני הגדירו כ"מאיים" וטענו כי נמשך 20 דקות.

תאריך:  11/01/2008   |   עודכן:  12/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בבית הלורדים בלונדון נמסר כי התאומים שהופרדו לאחר לידתם נישאו זה לזו בלא לדעת על קירבת הדם ולאחר שהדבר התגלה בוטלו הנישואין
ONE
גוסטבו מוניה לא אהב את הראיון המיוחד שהעניק אוואט ל-ONE באמצע השבוע ותורגם לספרדית. אוואט חטף אגרוף, השוער השני הושעה מהמועדון
משה ריינפלד
ציידי האוצר מכחישים את טענת ספרד כי שלו את האוצר הימי הגדול בעולם מאוניה ספרדית שטבעה במי החופים של ספרד
משה ריינפלד
גשמים כבדים ממשיכים לרדת ומציפים ישובים ושטחי חקלאות    הנהר זמבזי ו-3 נהרות גדולים אחרים עומדים לעלות על גדותיהם
משה ריינפלד
יבקש את תמיכת הכוויתים בדרישתו לבודד את אירן ובתוכנית השלום שלו למזרח התיכון, וייפגש את מפקד כוחות ארה"ב בעירק הגנרל פטראוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il