X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופטת דחתה תביעה של מאיר דרהים להצהיר כי הוא בעל כסא אליהו שעוקל מבית כנסת בבית עלית והורתה להשאירו בידי הנושים
▪  ▪  ▪
ברית מילה. מעניין מה אליהו היה אומר [למצולמים אין קשר לכתבה]

שופטת בית משפט השלום בירושלים אילתה זיקינד דחתה תביעה של מאיר דרהים לתת סעד הצהרתי בדבר בעלותו על "כסא אליהו" ושרפרף המצורף לו, שעוקלו מבית הכנסת של עמותת "שם משמעון" ברחוב אלעזר המודעי 21 בביתר עילית. השופטת חייבה את דרהים לשאת בהוצאות המשפט, ולשלם לעורך דינו של המחזיק בכסא 7,500 שקל. השופטת זיסקינד כי מדובר בניסיון להבריח את נכסי העמותה מנושיה.
דרהים טען בתביעתו כי רכש את הכסא ב-13.07.06 ושילם מכספו סך 5,200 שקל תמורתו. בסמוך לרכישה, השאיל דרהים את הכסא לבית הכנסת לצורך עריכת טקסי ברית מילה. אבל אבי שר, שהוא נושה של העמותה ומחזיק בפסק דין נגדה, שמכוחו הוא נוקט הליכי הוצאה לפועל נגדה, הטיל עיקול על תכולת בית הכנסת ובין היתר, במסגרת הוצאת המעוקלים, לקח גם את הכסא. שר סירב להשיב את הכסא לדרהים, ועל כך נסבה התביעה.
שר טען בכתב הגנתו, כי הכסא עוקל במסגרת הליכי ההוצאה לפועל לאחר שהתברר כי העמותה נוהלה ניהול שערורייתי וצברה חובות בסך יותר מ-150,000 שקל, שבגינם עוקלו כל מיטלטליה.
מכל מקום, ציין, שמה המלא של העמותה הוא "שם משמעון ע"ש הרב שמעון דרהים זצ"ל", ולא בכדי העלים דרהים מידע זה מבית המשפט, והסתפק בציון שמה עמותת "שם משמעון" בכתב התביעה. דרהים הציג עצמו כצד תמים שנקלע במקרה לסכסוך בין העמותה לבין שר, והסתיר את העובדה שהעמותה הוקמה להנצחת אביו, וכי הוא עצמו היה ממקימי העמותה וחבר ועד העמותה, ובפועל היא מנוהלת בידי משפחתו. לפיכך, טען שר, יש לראות את רכישת הכסא בידי דרהים רכישה פיקטיבית, שנועדה לצורך מילוט נכסי העמותה במטרה לחמוק מפירעון חובותיה, וכי יש חשש ממשי לקנוניה.
רכישה פיקטיווית
בהחלטתה לדחות את התביעה, כתבה השופטת כי לא נתנה אמון בגרסת דרהים כי הכסא שייך לו. ראשית, משום שעל אף הצהרת דרהים כי רכש את הכסא כדי לקיים מצווה ולהשאילו לבתי כנסת שונים הניחו דרך קבע בבית הכנסת של העמותה והכסא לא הושאל לשום בית כנסת אחר.
שנית, מתברר כי אף שדריהם טען כי רכש את הכסא מכספו הפרטי, התברר כי אחיו הוא שביצע את הרכישה, הוא עצמו מעולם לא היה בחנות שממנה נרכש הכסא, הכסא הובל ישירות לבית הכנסת והוא אף לא ידע אם שולמו דמי הובלה, ואפילו לא ידע לתאר את הכסא.
השופטת הוסיפה כי מסמך העיקול המפרט את הפריטים המעוקלים שהוצאו מבית הכנסת, נחתם בידי האח, משה דרהים, ואין בו רמז שהכסא המעוקל שייך למישהו אחר. המסמך הוצג במשפט לאח, והוא נשאל מדוע לא מחה לפני המעקלים, השיב כי מדובר במיטלטלין שאינם בבעלות העמותה אלא שייכים לו, וטען "הוא לא נתן לי לרשום: 'רשום תחת מחאה'.
אבל השופטת כתבה: "תשובה זו אינה סבירה בעיני, והיא גם אינה מתיישבת עם העובדה שעל גבי המסמך מתנוססת חתימתו".
השופטת הזכירה כי על-פי גרסת שר, אף שנכח בעת הוצאת המעוקלים, לא נאמר לו דבר על בעלות מאיר דרהים על הכסא. שר גם ציין כי הקשר בין דרהים לבית הכנסת והעובדה שהעמותה צברה חובות בלא יכולת פירעון, לא נחשפו בכתב התביעה. דרהים גם לא גילה כי משה דריהם הוא אחיו.
השופטת כתבה: "שוכנעתי כי מדובר ב'רכישה פיקטיווית' לצורך מילוט נכסי העמותה במטרה למנוע מנושיה אפשרות לפרוע חובותיה באמצעות עיקול מיטלטליה".

א 012311/06
תאריך:  14/01/2008   |   עודכן:  14/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כסא אליהו" שימש להברחת נכסים מנושים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צריך למול מחדש
גינגית  |  14/01/08 01:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חברה תבעה 6 מיליון שקל מהיועץ המשפטי שלה על ייעוץ רשלני בבדיקת חוזה למרות שהוכח כי ידעה על הנזק שנגרם לה מהחוזה לפני יותר מ-7 שנים
איציק וולף
ימי הקרה האחרונים אינם פוסחים גם על בספארי ברמת גן    כיצד שומרים הזוחלים על חילוף חומרים תקין?    איך מתחממים הקופים?    ומדוע נצמדות החיות זו לזו?
ONE
רוסו ואפק העניקו לירוקים יתרון מבטיח במחצית הראשונה ויוסי שבחון הצליח רק לצמק בדקה ה-37    אושרי גיטא בשער יפה קבע את התוצאה בדקה ה-87
אלעזר לוין
הקונים ישלמו 80% ממחיר הדירה בעת קבלת המפתח - ללא ריבית    קוטג'ים במודיעין ב-1.5 מיליון שקל
ONE
אחרי נתק של שנתיים, אייל ברקוביץ' חזר למועדון בו גדל    כוכב הכדורגל צירף את בנו, ליאור, לקבוצת הילדים של המועדון וליווה אותו לאימון הראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il