X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת החשמל חברה צופה שרזרבות החשמל יגיעו היום "לרמה נמוכה מאוד" יש להתכונן למצב של הפסקות חשמל קצרות של שעה בכל רחבי המדינה
▪  ▪  ▪
האור עלול לכבות בשעות השיא הערב - בין חמש לתשע
[צילום: פלאש 90]
יכולת הייצור נמוכה מהביקוש בעונות הקור והחום

גל הקור העמוק הפוקד את ישראל, עלול לשבש את החיים הסדירים במשקי הבית ברחבי המדינה. בחברת החשמל מעריכים כי היום (ב', 14.1.08) עלולה יכולת ייצור החשמל של החברה לרדת לרמה נמוכה, עד כדי "סיכון של יכולת אספקת החשמל ללקוחות".
החברה צופה שהביקוש יגיע היום ל-10,200 מגוו"ט, בעוד יכולת הייצור היום עומדת על 10,600 מגוו"ט בלבד. הנהלת החברה מסרה כי עתה "שוקד המשרד לתשתיות לאומיות, בשיתוף עימה, על "תוכניות חירום לתיגבור מערכת ייצור החשמל של ישראל".
המונופול בתחום החשמל בארץ מסר כי במידה שהביקושים לחשמל יהיו גבוהים מיכולת הייצור, תיאלץ החברה לבצע הפסקות חשמל קצרות ומקומיות לסירוגין בכל רחבי הארץ, "כדי למנוע קריסה של כל מערכת החשמל". משך ההפסקות יהיה כשעה - וחברת החשמל תעדכן את הציבור אם אכן יהיה צורך לנקוט בפעולות האלה. היא תתגבר את צוותי החירום ואת מוקדי 103.
המלצות לצרכנים
החברה מייעצת לציבור כי "אחת הדרכים המקובלות בעולם הרחב לשמירה על מערכת חשמל יציבה, כאשר יכולת הייצור קרובה מאוד להיקפי הביקוש, היא באמצעות שימוש נבון בחשמל מצד הציבור".
במהלך הימים הקרובים, יש לדבריה להסיט את השימוש במכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה משעות שיא הביקוש, כלומר: משעות 21:00-17:00 - לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות יותר. מדובר בכלי חשמל ביתיים כגון מדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפייה, כיריים חשמליים, דוד חשמל ושואב אבק. כמו-כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל-20 מעלות, ומומלץ להכין סוללות, תאורת חירום וגיבוי למכשירים רגישים ולמכשירים רפואיים.
"נמשיך ונעשה כל מאמץ לספק ללקוחות את כל הביקושים לחשמל", סיכמה הנהלת החברה.
תימרוץ כספי
בעקבות צפי לשיא של כל הזמנים בביקוש חשמל לשעה ימומשו הערב, בפעם הראשונה, הסדרי "פסגה ניידת" להסטת עומסים משעות הביקוש. כמו כן, יופעלו הסכמי "השלה יזומה" באמצעות הפעלת גנראטורים. ההסכמים יופעלו הערב בין השעות 17:00-21:00.
הסדר "פסגה ניידת" הוא תעריף מיוחד הנבנה על בסיס שעות ביקוש שיא, הדומה לבסיס התעו"ז (תעריף עומס וזמן), על-מנת להסיט משתמשים גדולים מהמערכת. מחיר כל קוט"ש במסגרת הסדר "פסגה ניידת" נקבע מראש ל-100 השעות הקשות ביותר של השנה - שבהן חזויים ביקושיי השיא.
הסדר "השלה יזומה"- מופעל באמצעות הפעלת גנראטורים פרטיים. חברת החשמל מחייבת את אלו שהצטרפו להסכם להפעיל את הגנראטור שלהם בשעות מסוימות (עד 100 שעות בשנה) תמורת תימרוץ כספי.
שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, אומר כי היערכות נכונה של משרד התשתיות מבעוד מועד, תאפשר לחברת החשמל להתמודד עם הביקוש הרב הצפוי הערב. המשרד ימשיך לדבריו ביישום תוכניותיו לניהול הביקוש לחשמל בשעות השיא - יחד עם הכנסת יצרני חשמל פרטיים והקמת תחנות כוח חדשות.

תאריך:  14/01/2008   |   עודכן:  14/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עומס צפוי: הפסקות חשמל יזומות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ועדת חקירה עכשיו
אהרון ג.  |  14/01/08 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
קרן ההון סיכון של סימנס תשקיע בטכנולוגיות ישראליות בתחומי הליבה של הקונצרן: אנרגיה, מים, תעשיה, תשתיות ומדעי החיים    הקרן השקיעה בעשר חברות ישראליות בתחום התקשורת - אך תפנה השקעותיה לתחומים שהוגדרו כמנועי הצמיחה של סימנס העולמית לטווח הארוך
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש תומכים בהסרת שחלות וטיפול מסייע בטמוקסיפן לנשים עם סרטן שד לפני גיל המעבר
הדר פרבר
מפגינים צעדו במשך כמה שעות ברחבי טביליסי, במזג אוויר קפוא, ודרשו בחירות חוזרות בטענה כי תוצאות הבחירות זויפו וכי אין נשיא לגיטימי למדינה
עידן יוסף
אמש קצב בית הדין הארצי לעבודה שבוע נוסף למו"מ    החשש לביטול הסמסטר בעינו    היום יצעדו סטודנטים לכנסת במחאה על טיפול הממשלה במשבר
דרור מרום
המשבר פרץ בפתאומיות לאחר החלטת הרב הראשי של חיל-האוויר כי הטיסות האזרחיות בשדה לא יוכלו להתקיים - עקב העובדה שחיילי צה"ל מספקים את שירותי מגדל הפיקוח    מנכ"לי שני המשרדים המעורבים בפרשה הקימו צוות מקצועי "להסדרת הנושא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il