X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי האוניברסיטאות הודיעו כי במידה ולא יושג הסכם עם המרצים עד ליום חמישי הקרוב יבוטל הסמסטר ועמו גם שנת הלימודים האקדמית כולה
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זליגר]

+ הסטודנטים: נתבע מיליארדים מהאוניברסיטאות
היום יימשך המו"מ בין נציגי האוצר וראשי האוניברסיטאות לנציגי הסגל האקדמי הבכיר. זאת לאחר שפגישת המשא-ומתן בין הצדדים שהתקיימה אמש באוניברסיטת בר-אילן הסתיימה ללא תוצאות.
בתום הפגישה קבעו ראשי האוניברסיטאות כי במידה ולא יושג הסכם עד ליום חמישי הקרוב תבוטל שנת הלימודים האקדמית. הכרזה זו שמגיעה על-רקע סירוב בית הדין הארצי לעבודה להוציא בינתיים צווי מניעה למרצים השובתים מעלה חשש כבד לאובדן שנת הלימודים על כל ההשלכות הכלכליות הכבדות הנלוות לצעד זה.
בדיוני החירום שהתקיימו אמש השתתפה גם שרת החינוך, יולי תמיר. זאת בנוסף לבכירי האוצר בהם ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, רם בלניקוב והממונה על השכר, אלי כהן. לדברי השרה תמיר, הגיע המשא-ומתן לרגע האמת.
"המטרה היא להגיע להסכם ב-48 שעות. ברור לכולנו שצריכים לפעול בצורה מאוד בהולה על-מנת להציל את הסמסטר כי ביטולו יגרום נזק חמור לאוני' שאת המשמעויות שלו קשה לשער", אמרה בתום הדיון.
עוד ציינה כי אומנם ישנן הבנות מסויימות בין הצדדים אך הן אינן מספקות על-מנת להגיע לסיכום של ממש. "יש מגוון מסלולים אך אף אחד לא נותן כרגע מענה מלא לרצון של שני הצדדים", ציינה, "יש הכרה ששכר הסגל צריך לעלות. השאלה כמה ובאיזה סכום".
השרה תמיר הדגישה כי היא מודעת לכך שהיא אינה בעלת סמכות להכריע בסוגיית שכר המרצים. "אני כן יכולה לנסות וללחוץ על כך שיגיעו להסכם, כי אני רואה סכנה עצומה לסטודנטים ולמערכת ההשכלה הגבוהה אם חלילה זה יקרה", אמרה.

תאריך:  15/01/2008   |   עודכן:  15/01/2008
הסטודנטים: נתבע מיליארדים מהאוניברסיטאות

התאחדות הסטודנטים הארצית הודיעה (יום ב', 14.1.08) כי היא נערכת להגשת תביעה של מיליארדי שקלים נגד האוניברסיטאות על הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לסטודנטים, עקב המשבר החמור בהשכלה הגבוהה והשביתה הארוכה בתולדות המדינה.
דוברת התאחדות הסטודנטים הארצית, אפרת ברוסילובסקי, אמרה כי "ביטול של שנת הלימודים האקדמית תביא את התאחדות הסטודנטים הארצית לתבוע את המדינה ואת האוניברסיטאות על הנזקים העקיפים. בהערכה זהירה מדובר על כ-2,500 שקל משכורת חודשית לסטודנט, הוצאות שכר דירה בסך 2,000 שקל והוצאות נלוות בסך 1,500 שקל. בסך-הכל מסתכם הנזק העקיף לכל סטודנט ב-6,000 שקל לחודש. מדובר בכ-110,000 סטודנטים, ולכן המכפלה היא 660,000,000 שקל. כל הסכום מוכפל ב-10 חודשים שווה ל-6,660,000,000 שקל.
גם החזר שכר לימוד
בנוסף על כך, אם יבוטל הסמסטר, תתבע ההתאחדות מהאוניברסיטאות להחזיר את מלוא שכר הלימוד ששילמו סטודנטים על קורסים שלא נלמדו".
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איתי שונשיין, אמר: "אנו נערכים לכל מצב שיהיה. אנו מקווים כי לא יבוטל הסמסטר, אך אם יבוטל אנו נדרוש מהאוניברסיטאות להחזיר את כול שכר הלימוד שנגבה מציבור הסטודנטים. ציבור הסטודנטים נפגע וייפגע בהמשך גם אם יבוטל הסמסטר וגם אם לא יבוטל הסמסטר. הפגיעה היא לא רק במשק הישראלי ובאקדמיה הישראלית, אלא גם פגיעה בכיס של הסטודנט אשר עובד למחייתו ואף שוכר דירה. אנו בהתאחדות נילחם על זכויותינו האקדמיות והכספיות בהתאם".

פרופ' הכהן: לנהל מו"מ עד שיצא עשן לבן

נציג הסגל האקדמי, פרופ' צבי הכהן, פנה במכתב לפרופ' משה קווה בו הוא מבקש מראשי האוניברסיטאות לכנס בדחיפות את כלל הצדדים למשא-ומתן.
"צר לנו על החלטתכם לבקש צווי מניעה. לא זו בלבד שהסיכוי לקבלתם היה קלוש, אלא שהבקשה גרמה לעיכוב במשא-ומתן על-ידי האוצר, שקיווה להחלטה חיובית מבחינתו",כתב פרופ' הכהן. "עתה, שהתברר כי בית הדין דחה את בקשתכם להוציא צווי מניעה, אני מבקש ממך לכנס בדחיפות את כל הצדדים הנוגעים בדבר ולנהל מו"מ רציף וענייני, עד שיצא "עשן לבן".
"נותרו עוד ימים ספורים להצלת הסמסטר ואנו מעוניינים לעשות כל מאמץ להצילו. אני מקווה שכך גם הדבר לגבי האוצר והממשלה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
48 שעות לביטול השנה האקדמית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בהערכה זהירה הסטודנטים יקבלו..
תורג'מן  |  15/01/08 04:38
 
- כמה שילמו לך לכתוב תגובה מפגרת
סטודנט03  |  15/01/08 07:55
2
נשיאים מקצוענים?
חובבן  |  15/01/08 07:53
3
לנזק אחראי השופט סטיב אדלר
יש לתבוע את השופט  |  15/01/08 08:12
4
אם יש כסף לפרזיטים מש"ס צריך  ל"ת
גם לאוניברסיטאות  |  15/01/08 08:25
5
שהסטודנטים ינטשו שישארו חרדים ל"ת
וערבים=חורבן 3  |  15/01/08 08:58
 
- הסטודנטים בין כה וכה יורדים
לארצות הברית  |  15/01/08 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בג"צ הורה לשר התקשורת להגיב לדרישה לבטל החלטה להאריך לקב' קוי זהב את תקופת המעבר של השימוש בקידומת חיוג בינלאומית    העותרים: קולנו לא נשמע
עידן יוסף
בית הדין הרבני בנתניה פסק כי שני בני זוג שהגיעו להתדיין נחשבים מורדים ועליהם להתגרש    במשך שנים השתמשו במטבח בשעות נפרדות וחילקו מדפים
עידן יוסף
ירכז קורס כתבי טלוויזיה לישראלים דוברי רוסית
איציק וולף
מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ' הציג היום למנכ"לי משרדי הממשלה את תהליך המיתוג המחודש של מדינת ישראל    "קיים פער בלתי-נסבל בין הדימוי שלנו בחו"ל ובין מי שאנחנו באמת"
עידן יוסף
נבחר הזית הטעים במדינה    כובש הזיתים זיו בית אור הוכרז כאלוף כובשי הזיתים של ישראל באליפות כובשי הזיתים של משתלות גבעת ברנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il