X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העם היהודי מוסיף להתמודד עם אתגר הזהות היהודית והדמוגרפיה המכון לתכנון מדיניות של העם היהודי ממליץ להשקיע מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח מערכות החינוך היהודיות
▪  ▪  ▪

המכון לתכנון מדיניות של העם היהודי, בראשו עומד דניס רוס, פרסם השבוע (11.1.08) את הדוח השנתי על מצב העם היהודי בישראל ובתפוצות. בישראל, מציין הדוח, עיקר ההתמודדות הייתה במישור הביטחוני בעקבות מלחמת לבנון, שחייבה עידכון תפיסת הביטחון ושידוד מערכות בצבא מול הטרור של האיסלאם הרדיקלי ובמאמץ למנוע מאירן לרכוש נשק גרעיני.
במישור החברתי כותבים מחברי הדוח, כי בישראל הולכים ומתרחבים הפערים בין עשירים לעניים וקיימת חשיבות להגביר את הנחלת החינוך היהודי ולשלב את המגזר החרדי בחברה באמצעות עידודו להיכנס לשוק העבודה.
באירופה מצבן של הקהילות היהודיות קשה והגיע לשפל חסר תקדים. קהילות שלמות נתונות בסכנת התפרקות לאור התהליכים ארוכי הטווח של הגירה, התבוללות והזדקנות האוכלוסיה. כדי להתמודד עם התפתחות זו, ממליץ המכון ראשית לאתר את הקהילות הפעילות הנתונות בסכנה ולהשקיע בהן את עיקר המשאבים בחינוך יהודי ובפיתוח מוסדות הקהילה.
כיום מוסדות החינוך היהודיים הינם פרטיים ושכר הלימוד בהם גבוה מאוד והוא אינו בהישג ידם של הורים רבים. על בסיס הנחת היסוד, שאושרה במחקרים רבים, ולפיה ילדים הלומדים בבתי ספר יהודיים מפתחים זהות יהודית, תומך המכון בהרחבת מסגרות החינוך גם בתחום הלא פורמאלי, שיגור שליחים מישראל ומארה"ב, יישום פרויקט "תגלית" באירופה ופיתוח דור חדש של מנהיגות יהודית מקומית. כמו כן, מצדד הדוח בחיזוק הברית היהודית - נוצרית אל מול האיום האיסלאמי המטריד את אירופה הנוצרית.
בתחילת שנת 2007 מנה העם היהודי 13,155,000 נפש כ-60,000 (0.5%) יותר מהשנה הקודמת. נתון זה משקף עלייה של 80,000 (1.5%) במספר היהודים בישראל וירידה של 20,000 (מינוס 0.2%) ברחבי העולם. בקנדה ובאוסטרליה נרשמה עלייה קטנה במספר היהודים, ואולם היא התקזזה בירידה באירופה, אמריקה הלטינית ואפריקה. הקהילה היהודית בקנדה, שמנתה בשנת 1970 כ-286,000 נפש מונה כיום 374,000. 55% מהצעירים לומדים בבתי ספר יהודיים ו- 66% ביקרו בישראל לפחות פעם אחת. אחוז הנישואין המעורבים עדיין גבוה והוא עומד על 35%.
בארה"ב המצב חמור עוד יותר. הקהילה היהודית מנתה בשנת 1970 כ-5.4 מיליון נפש וכיום מספרה עומד על 5.275 מיליון. רק 25% מהצעירים לומדים בבתי ספר יהודיים ו-35% ביקרו לפחות פעם אחת בישראל. שיעור הנישואין המעורבים גבוה מאוד. למעלה ממחצית (54%!) מבני ובנות הקהילה נישאים ללא יהודים.

תאריך:  15/01/2008   |   עודכן:  15/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: אחוז ההתבוללות 54%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התבוללות
ילד  |  15/01/08 07:14
 
- לילד
רועי הכט  |  23/02/12 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראשי האוניברסיטאות הודיעו כי במידה ולא יושג הסכם עם המרצים עד ליום חמישי הקרוב יבוטל הסמסטר ועמו גם שנת הלימודים האקדמית כולה
רותי אברהם
בג"צ הורה לשר התקשורת להגיב לדרישה לבטל החלטה להאריך לקב' קוי זהב את תקופת המעבר של השימוש בקידומת חיוג בינלאומית    העותרים: קולנו לא נשמע
עידן יוסף
בית הדין הרבני בנתניה פסק כי שני בני זוג שהגיעו להתדיין נחשבים מורדים ועליהם להתגרש    במשך שנים השתמשו במטבח בשעות נפרדות וחילקו מדפים
עידן יוסף
ירכז קורס כתבי טלוויזיה לישראלים דוברי רוסית
איציק וולף
מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ' הציג היום למנכ"לי משרדי הממשלה את תהליך המיתוג המחודש של מדינת ישראל    "קיים פער בלתי-נסבל בין הדימוי שלנו בחו"ל ובין מי שאנחנו באמת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il